بیت کوین چیست؟

در دنیای امروز ارزهای الکترونیکی متفاوتی ایجاد شده که هر کدام نسبت به ارزهای فیزیکی مانند دلار ،یورو و پوند مزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث شده محبوبیت آن روز به روز بیشتر شود.

بیت کوین یکی از معروف ترین و در عین حال پیشتازترین ارز دیجیتال است که در مدت زمان کوتاهی توانسته جایگاه ویژه ای در دنیای ارز الکترونیکی و اقتصاد پیدا کند. در واقع بیت کوین نوعی ارز الکترونیکی معتبر است که می توان بدون دخالت موسسات اعتباری، بانک ها و هر نهاد دیگری اقدام به انتقال آن کرد.

بنا بر روایتی مخترع بیت کوین ساتوشی ناکاموتو ژاپنی معرفی شده ولی مدارک دقیقی مبنی بر اثبات این امر تا به امروز پیدا نشده و پدیدآورنده آن به صورت دقیق مشخص نشده است. بیت کوین یک پروتکل متن باز برای انتقال وجه در سراسر دنیا محسوب می شود که کاربران همواره می تواند به رشد و پیشرفت آن کمک کنند ولی با وجود متن باز بودن و عدم نظارت نهادهای خاص این سیستم یکی از امن ترین سیستم های انتقال وجه در دنیا تلقی می شود.

فناوری بلاک چین و کیف پول بیت کوین:

هر کاربر یک حساب بیت کوین دارد که به نام کیف پول شناخته می شود و تمام تراکنش های مالی از طریق این حساب انجام می شود. زمانی که کاربر قصد دارد به فرد دیگری بیت کوین انتقال دهد دو نوع رمز خصوصی و عمومی تولید می شود که دسترسی به اطلاعات آن به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. کاربر میزان بیت کوین دلخواه را به حساب فرد مورد نظر انتقال می دهد و این اطلاعات به بلاک چین که از میلیون ها کامپیوتر تشکیل شده ارسال می شود. بعد از ورود اطلاعات کاربران اقدام به تصدیق معامله فوق کرده و مبلغ به حساب فرد انتقال داده می شود.

یکی از دلایل مهم امنیت بالا در بیت کوین استفاده از سیستم بلاک چین است. در واقع زمانی که شما اطلاعاتی را ارسال می کنید بین میلیون ها کامپیوتر تقسیم می شود و اگر کسی بخواهد اطلاعات ارسالی را تغییر دهد باید حداقل ۵۱ درصد از کامپیوترها را هک کند که یک امر تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

در حال حاضر بیت کوین رشد بسیار زیادی کرده و برخی از تاجران سرشناس بین المللی به این سیستم وارد شده و برای انجام معامله های خود از بیت کوین استفاده می کنند. شما می توانید همواره اعتبار بیت کوین خود را از طریق سایت های مختلف به فروش برسانید و در ازای آن وجه نقد و یا هر کالایی دریافت کنید. یکی دیگر از مزیت های مهم بیت کوین هزینه بسیار کم انتقال وجه آن است که در بعضی موارد می توان حتی بدون هزینه وجه را به حساب دیگران انتقال داد.

در واقع بیت کوین و سیستم های مشابه آن نوع جدید پول و ارز مورد استفاده هستند که نیازی به سیستم های بانکی و مالی ندارند و با ارائه راه کارهای بسیار موثر مانند بلاک چین می تواند توسط اعضای آن به خوبی کنترل شود به طور حتم در سال های آتی بیت کوین با رشد بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

آنچه تا به اینجا گفتیم، مروری بر کلیات بیت کوین بود. به منظور کسب اطلاعاتی کاربردی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری، در همایش آنلاینی که در این رابطه برگذار خواهیم کرد.

دلار دلار  دلار  دلار  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *