#بازار

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس گفت ورود نقدینگی تازه نفس و پارک شده در بانک ها به بازار سرمایه به صورت روزانه قابل رصد است

و می توان نسبت به ورود یک جریان جدید نقدینگی به بازار اطمینان حاصل کرد. گفت: از سوی دیگر افزایش قابل ملاحظه قیمت های جهانی از کامودیتی ها گرفته تا نفت و رشد دلار می تواند زمینه رونق برای شرکت های متأثر این گروه ها و شرکت های صادرات محور را رقم زند.

#فولاژ

خط تولید کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در شرکت فولادآلیاژی ایران طی مراسمی با حضور مسوولان محلی و مدیران شرکت به بهره‌برداری رسید. رئیس هیات مدیره شرکت در این مراسم اظهار کرد: کارخانه فرآوری ضایعات با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال که قابلیت افزایش تا۴۰۰ هزار تن را نیز دارد، تنها کارخانه فرآوری آهن قراضه در مرکز و جنوب کشور است که شروع به فعالیت کرده است.

#ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم یکسان سازی نرخ ارز تاکید کرد و گفت:سیاست تک نرخی ارز باید به نحوی اجرا شود که تبعات تورمی به همراه نداشته باشد.

#بانکی

موضع صریح بانک مرکزی این است که فعلا هیچ برنامه‌ای برای کاهش نرخ سود سپرده در دستور کار نیست، اما مشتریان برای کاهش نرخ سود تسهیلات نیز باید منتظر باشند.

#تورم

گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که در آذر ماه تورم نقطه به نقطه برای کل کشور ٨.٩ درصد و تورم سالانه در این ماه ۸ درصد بوده است.

#سیمان

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: ۴ نوع تعرفه محصولات صادراتی به عراق از اوایل سال ۲۰۱۸ مانند «طلا و نقره و محصولات معدنی»، «موادغذایی و نباتی و مصنوعات پلاستیکی»، «مصالح ساختمانی. سنگ. سیمان. چرم، پوست و صنایع پوستی و خودرو» و «لوازم برقی. تلویزیون. کهربا. لوازم خانگی. اسلحه. تنباکو. سیگار» کاهش یافت. تعرفه انواع مصالح ساختمانی. سنگ. سیمان. چرم، پوست و صنایع پوستی و خودرو از ۵ تا۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.

#بیمه

دولت تصویب کرد: تمامی سهام دولت در شرکت های بیمه آسیا، البرز و دانا قیمت گذاری و واگذار می شود.

#مس

تحلیلگران جهانی می گویند چون آمار تولید خودروهای برقی نشان از رشد با اهمیت تولید این محصول می دهد، مس، آلومینیوم و نیکل رشد خواهند کرد.

#فولاد

به دنبال اخبار منتشر شده در مورد اعمال معافیت های مالیاتی برای تعرفه های صادراتی فولاد و قراضه چین، گمرک این کشور اعلام کرده تعرفه صادرات قراضه را تغییر نداده و همچون قبل ۴۰ درصد است. جمعه اخیر دولت چین اعلام کردکه تعرفه های صادرات محصولات فولادی خود را تغییر داده و در مواردی حذف می کند چرا که فضای تجارت خارجی تغییر کرده است.

#زشگزا

مدیران شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد امروز آخرین وضعیت و اطلاعات را ارایه می دهند تا این شرکت فرابورسی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام شود.انتظار می رود عرضه اولیه ۲۰ درصد معادل ۱۶میلیون سهم این شرکت در هفته جاری باشد.

ولید هلالات

بورس بورس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *