خبرهای موثر

خبرهای موثر

#کدال

سایت کدال اقدام به انتشار هشدارهایی برای برخی نمادها نموده است. قطعا در حال حاضر این هشدارها صحیح نیست و اصلاح خواهد شد چون اگر به درستی اعمال شده بود، برای نماد #بورس قطعا بیشترین هشدارها را داشتیم.

#نسبت_قیمت_به_درآمد #p.e

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار شرکت بورس، نسبت P/E بازار در آذر ماه امسال برابر با ۷٫۰۶ مرتبه بوده است. با حذف اعلام EPS شرکت ها از این پس واحد اندازه گیری P/E نیز حذف می شود.

#ارفع

شرکت فولاد ارفع با بازاریابی هایی که انجام داده توانسته است بازارهای مناسبی جهت مقاصد صادراتی به دست آورد.

#مس

مس در سال ۲۰۱۷ روزهای پررونقی را تجربه کرد بطوری که نرخ آن در اکتبر از ۷۰۰۰ دلار در تن عبور کرد و هرچند در این محدوده دوام زیادی نداشت اما در محدوده ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در نوسان بود. یکی از عواملی که به رشد نرخ مس در ابتدای امسال میلادی منجر شد، اختلالات عرضه شامل اعتصاب در معدن اسکوندیدا متعلق به شرکت BHP و تعلیق صادرات کنسانتره از معدن گراسبرگ اندونزی بود که سبب بروز نگرانی‌ها در بازار شد.

از طرفی اخبار ممنوعیت واردات قراضه چین از سال آینده میلادی بهبود تقاضا، پیش‌بینی رشد چشمگیر تولید خودروهای برقی و تضعیف دلار، بر روند رو به رشد نرخ این فلز تاثیر گذاشت. مهم‌ترین خبر صنعتی امسال این بود که به زودی بازار خودروهای برقی در چین اوج می‌گیرد و این موضوع قابلیت افزایش تقاضای مس و دیگر فلزات را به دنبال خواهد داشت.

#سخاش

مدیران شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان از کارخانه سیمان خاش بازدید کردند. این شرکت مصرف کننده مازوت جهت تولید سیمان است که به سبب موقعیت مکانی مشکل فروش ندارد.

#شخارک

پتروشیمی خارک موفق شد از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آبان ماه ۷۷۱ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از ۲۴۶ میلیون دلار را صادر کند. محصولات پتروشیمی خارک شامل متانول، پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد است که بخش عمده آن صادر می‌شود.

#شپنا

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تأمین اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورویی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان با عاملیت بانک ملت خبر داد. علیرضا آرمان مقدم با اعلام این خبر گفت: قرارداد طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان اسفندماه پارسال امضا شد که بر اساس آن مقرر شد از محل خط اعتباری کره جنوبی اعتبار موردنیاز این طرح تأمین شود.

وی با تأکید بر این‌که بانک ملت امروز موافقت خود را برای تأمین مالی این قرارداد اعلام کرد، گفت: انتخاب بانک ملت به‌عنوان بانک عامل گام بزرگی برای استفاده از خط اعتباری کره جنوبی است که برای اجرای بهبود کیفیت و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان در زمینه کاهش تولید نفت‌کوره و تبدیل آن به فرآورده‌های سبک و با ارزش اختصاص می‌یابد و در آینده نزدیک طرح عملیات اجرایی این قرارداد آغاز خواهد شد.

#بانکی

قائم مقام بانک مرکزیبه تحولات بین المللی سیستم بانکی در قبل و بعد از برجام اشاره کرد و گفت: تا قبل از برجام و در زمان تحریم ها با ۲۷ بانک جهانی ارتباط داشتیم که شاید کوچک و پر خطر بود که با تلاش بانک مرکزی بعد از اجرای برجام با بیش از ۳۳۰ بانک بین المللی رابطه کارگزاری و کاری داریم ولی با این حال کاملا زیر ذره بین آمریکا هستیم.

#دامپروری

محمدرضا ملاصالحی با اشاره به اینکه قیمت نهایی خرید شیرخام را ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد کرد افزود: ستاد تنظیم بازار در سال ۹۳ قیمت خرید هرکیلو شیرخام را با چربی ۳ و ۲ دهم درصد و بارمیکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار ۱۴۴۰ تومان اعلام کرد اما این مصوبه هیچوقت اجرا نشد در قیمت پیشنهادی جدید حداقل انتظار این است که باید از این عدد عبور کنیم.

ولید هلالات

کدال کدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *