توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن)

شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با سرمایه اسمی ۳۴٫۱۱۸ میلیارد ريال، زیر مجموعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.
ومعادن به تازگی تصمیماتی در خصوص متنوع سازی پرتفو گرفته به شکلی که از طریق یکی از زیر مجموعه های خود اقدام به خرید ۲ نیروگاه برق ۷۰۰ مگاواتی نموده است. (به طور مثال بمپنا ۱۰۰۰ مگاواتی است)

بر اساس بهای تمام شده ۵۶ درصد سرمایه گذاری شرکت در کانه های فلزی و ۳۲ درصد در فلزات اساسی بوده و البته باز هم بر اساس بهای تمام شده بخش اعظم سرمایه گذاری در پرتفوی بورسی صورت گرفته است.

از مهمترین سرمایه گذاری های شرکت می توان به :

۳٫۱ میلیارد برگ سهم از شرکت ملی صنایع مس ایران
۶٫۶ میلیارد برگ سهم از شرکت گل گهر
۵٫۶ میلیارد برگ سهم چادرملو
۲٫۶ میلیارد برگ سهم فولادخراسان
۲٫۵ میلیارد برگ سهم فولاد صبانو (کنور)
۸۲۰ میلیون برگ سهم فولاد ارفع اشاره کرد.

در بخش غیر بورسی نیز :

۲۰ درصد از سهام سنگ آهن گهر زمین
۳۵ درصد از فولاد سرمد ابرکوه
۱۰درصد سهام توسعه گل گهر
۲۴٫۵ درصد گهر انرژی سیرجان
۵۱درصد از کک طبس دیده می شود.

انتظار می رود که ومعادن ۱۹۵۰ میلیارد تومان سود از ناحیه زیر مجموعه های فوق دریافت کند که نسبت به سال مالی ۹۶ رشد ۷۵درصدی خواهد داشت. به عبارتی رقمی در سطح ۵۸۰ ريال eps ایجاد خواهد شد.

با این حال ۳ رویداد مهم در ومعادن داریم:

۱) ورود به حوضه انرژی از طریق زیر مجموعه، خرید و توسعه ۳ نیروگاه برق همچنین تولید پنل های خورشیدی، مسائل مهمی است که در سال های بعدی بر سود ومعادن اثر گذار است.

۲) آزاد سازی نرخ مس در بورس کالا باعث رشد با اهمیت سود سرمایه گذاری در ملی صنایع مس می شود خصوصا که ومعادن مالک ۳٫۱ میلیارد سهم این شرکت است.

۳) آزادسازی نرخ فولاد ( که انتظار می رود پس از مس اتفاق بیوفتد) اثر با اهمیتی در سودآوری کنور، کچاد، کگل، ارفع، گهر زمین و فخاس دارد. این مساله می تواند سود قابل تحقق را نسبت به آنچه تصور می کنیم افزایش دهد.
هلالات

تاریخ:۱۳۹۷/۰۶/۰۴

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *