پیش بینی وضعیت ۱۵ صنعت بورس و ۹ تک سهم مستعد توجه

یک کارگزاری با تکیه بر عواملی چون تسویه اعتبار کارگزاری ها، فضای سیاسی و بازار ارز و تصمیمات دستوری ، وضعیت ۱۵ صنعت را به همراه ۹ تک سهم مستعد توجه را پیش بینی کرد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کارگزاری آبان درباره وضعیت این هفته بازار سهام و پیش بینی وضعیت صنایع مختلف اعلام کرد رویدادهای هفته گذشته در حالی منجر به رشد مجدد بازار شد که طیفی از وقایع از حذف سقف رقابت محصولات نفتی در بورس کالا و افزایش سقف مجاز نوسانات محصولات فولادی گرفته تا رشد شدید نرخ ارز در بازار آزاد، همگی سرمایه گذاران را راضی به ورود به برخی از گروه ها و نمادها خصوصا نمادهای صادرات محور کرد.

تلطیف اندک فضای سیاسی و اخباری مبنی بر احتمال بالای تصویب لوایح مبارزه با پولشویی می تواند آرامش نسبی بازار ارز و همچنین گرایش بازار به گروه های متاثر را به دنبال داشته باشد.از طرفی مشروط کردن صادرات محصولات فولادی و فلزات دیگر می تواند حاکی از ادامه رویه جاری نرخ گذاری در این صنایع با رویکرد محدود کردن شرایط ورود به بازار باشد.

همین موضع اقبال به نمادهای بزرگ بازار خصوصا در گروه های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی را با تردید مواجه می سازد.

با فروکش کردن هیجان تقاضا در گروه های بزرگ بازار، طی چند هفته اخیر شاهد اقبال به گروه های کوچک تر بازار بودیم که به کم شدن فاصله بین شاخص کل و شاخص هم وزن منجر شده و به نظر می رسد این هفته نیز تمایل به گروه هایی مانند محصولات غذایی و قند و شکر، دارویی، واسطه گری های مالی، کانی غیر فلزی، کاشی و سرامیک، سیمان، ماشین آلات و دستگاه های فلزی، ساخت محصولات فلزی، محصولات کاغذی و زراعت و خدمات ادامه داشته باشد.

از طرفی گروه انبوه سازی نیز که در رشدهای اخیر چندان همراهی نداشته می تواند در سطوح فعلی قیمت ها مورد توجه قرار گیرد و پس از مدت ها به سطوح مقاومتی تکنیکی خود غلبه کند. خودرویی هانیز می توانند متاثر از انتشار اخبار و همچنین بهبود نسبی فضای سیاسی با اقبال نسبی بازار مواجه شوند.

در گروه فراورده های نفتی همچنان شرایط مساعد است و بازار با حذف سقف رقابت در محصولات ویژه به رشد نرخ ارز در این گروه پاسخ مثبت می دهد.

در بازارهای جهانی نیز نفت همچنان در محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلاری در نوسان است و ثبات نسبی را تجربه می کند هرچند چشم انداز بازار انرژی با توجه به کاهش صادرات و فروش نفت در آستانه نزدیکی به موعد اعمال تحریم های بخش انرژی ایران، صعودی پیش بینی می شود.

از طرفی آمار مثبت از بخش اشتغال امریکا با توجه به پیش رو بودن نشست فدرال رزرو در رابطه با تعیین نرخ بهره امریکا، رشد شاخص دلار را در پی داشته که همین موضوع در کنار تشدید جنگ تجاری، فشار را بر بازارهای کالایی افزایش داده است. هر چند در بازار داخل و در مقطع فعلی به صورت نسبی وزن تحولات ارزی در تصمیمات سرمایه گذاران قابل توجه است.

نزدیکی به موعد تسویه اعتبار کارگزاری ها و همچنین آمارها و اخبار مربوط به تحریم و فضای سیاسی می تواند همچنان فضای کلی بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

در تک سهم ها نیز “واحیا، وخاور، وبملت، رمپنا، رتکو،کاوه، هرمز، خصدرا و فاهواز” همچنان مستعد توجه بازار خواهند بود.

بورس پرس

تاریخ:۱۳۹۷/۰۶/۱۷

…………………………………………………………………………..

درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *