روز فوق العاده بورس و نمایش چهره ایی تازه با ۳ رکورد/ افزایش امیدها به آینده

امروز ، روزی تاریخی و فوق العاده برای بورس رقم خورد که فقط ناشی از ثبت سه رکورد جدید نبود بلکه تغییر رویکرد دولت منجر شد تا این بازار بعد از سال ها بی مهری، چهره دیگری به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزهای پر رونق بازار سهام در آخرین روز کاری هفته هم تکرار شد اما ثبت رکوردهای جدید و مومن شدن اکثر فعالان به تداوم این روند و مهمتر از آن تغییر رویکرد دولت و پذیرش برخی واقعیت ها، منجر به ثبت روزی فوق العاده و رویایی شد.

براساس این گزارش، درحالی یکی از ابهامات مهم بازار سرمایه ، عدم تکلیف قیمت محصولات در بورس کالا و همچنین نحوه مصرف و فروش ارز صادرکنندگان بود که تصمیم دیروز وزارت صنعت مبنی بر آزاد کردن قیمت محصولات فولادی در بورس منجر به رفع این ابهام بزرگ و حمایت کارشناسان شد و این امید را زنده کرد که دولت بعد از سال ها چشم پوشی به واقعیت های اقتصادی ، حاضر به پذیرش برخی موارد شده است.

این رویکرد جدید می تواند در دیگر صنایع مهم مانند پتروشیمی، خودرو و… هم اجرا شود تا زمینه خروج شرکت ها از تنگناها و بهبود شرایط تولید و صادرات فراهم گردد.

برهمین اساس بود که بازار سرمایه امروز جانی تازه ایی گرفت و چهره ایی دیگری نشان داد و ثابت کرد در صورت نبود ابهامات و موانع دولتی، به راحتی می تواند بهترین میزبان نقدینگی سرگردان باشد.

به این ترتیب بود که امروز شاخص بورس با پراوز رویایی و بی نظیر ۶ هزار و ۴۷۵ واحدی و فتح قله ۱۵۵ هزار تایی ، رکوردهای قبلی را جابجا کرد و وارد دوره دیگری از حیات شد.

از سوی دیگر علاوه بر این دو رکورد و معامله بیش از ۱٫۱ هزار میلیارد تومان ، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم برای نخستین بار به بیش از ۵۹۱ هزار میلیارد تومان بالغ شد تا شاید بخشی از کاهش دلاری که از ۱۰۰ به ۴۷ میلیارد تومان رسیده بود را جبران کند.

این رویداد تاریخی با رشد قیمت همراه با صف خرید سنگین شرکت های فولادی ،معدنی ، پتروشیمی و حتی خودرو و بانک رخ داد و با افزایش قیمت و اثر ۷۰۴ تا ۱۰۰ واحدی شرکت های فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی فارس، گل گهر، چادرملو ، پارسان، پالایشگاه های بندرعباس ، اصفهان و تهران ، تاپیکو، ، مخابرات ، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی های پارس، جم ، پردیس و مبین ، ملی مس ، بانک ملت ، مبنا و… بهترین روز شاخص در عمر ۲۷ ساله ثبت شد.

با این اوصاف، اکثر فعالان بازار سرمایه معتقدند روند صعودی قیمت ها و متغیرهای اصلی معاملات در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت و حتی در صورت نبود رویدادی منفی خاص ، شاخص بورس کانال ۲۰۰ هزار واحدی را به دست خواهد آورد و بورس بعد از سال ها بی مهری ، خواهد توانست حرف های تازه ایی در اقتصاد بزند.

تاریخ :۱۳۹۷/۰۶/۲۱

……………………………………………………………………………….
درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

روز فوق العاده بورس و نمایش چهره ایی تازه با ۳ رکورد/ افزایش امیدها به آینده روز فوق العاده بورس و نمایش چهره ایی تازه با ۳ رکورد/ افزایش امیدها به آینده روز فوق العاده بورس و نمایش چهره ایی تازه با ۳ رکورد/ افزایش امیدها به آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *