زمان و جزئیات واگذاری ۱۰ درصدی هفتمین عرضه اولیه

زمان عرضه اولیه هفتمین شرکت بازار مشخص و مقرر شد ۱۰ درصد از سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش شنبه آینده در بازار دوم فرابورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی پس از ۱٫۵ ماه وقفه، روند ورود شرکت های جدید با عطرین نخ قم به عنوان ششمین شرکت جدید دوباره آغاز شده که با گذشت ۷ روز از عرضه اولیه ۱۵ درصدی “نطرین”، نوبت به ورود هفتمین شرکت جدید به بازار سهام رسیده است.

براین اساس، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش ۲۹ شهریور سال گذشته توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس، پذیرش و با نماد “تاپکیش” بعنوان نود چهارمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس در گروه تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور در بهمن سال گذشته درج نماد شد.

به این ترتیب، مقرر شده ۱۰ درصد از سهام “تاپکیش” با سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی معادل ۴۰ میلیون سهم در روز شنبه آینده ۳۱ شهریور در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

در این واگذاری که از سوی کارگزاری پارسیان انجام می شود، محدوده قیمت هر سهم “تاپکیش” بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ تومان بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر ۸۰۰ سهم خواهد بود.همچنین متعهد خرید نیز شرکت کارگزاری پارسیان است و سقف تعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

طبق بررسی ها،این شرکت در سال ۸۷ در کیش توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان،شرکت تامین خدمات کاربردی کاسپین و صرافی پارسیان با سرمایه اولیه یک میلیون تومان به ثبت رسید و طی ۳ مرحله افزایش سرمایه در حال حاضر به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.سهامدارعمده متعهد شده ۱۰ درصد سهام را در عرضه اولیه و ۱۰ دیگر را ظرف ۶ ماه بعد از عرضه،واگذار کند.

۸۰ درصد سهام این شرکت ۴۰ میلیارد تومانی که در حال حاضر دارای ۲۳۱ نیروی انسانی است، به داده پردازی بانک پارسیان و ۱۹٫۹ درصد سهم به تجارت الکترونیک پارسیان اختصاص دارد.
بورس پرس

تاریخ:۱۳۹۷/۰۶/۲۶

…………………………………………………………………………….
درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

زمان و جزئیات واگذاری ۱۰ درصدی هفتمین عرضه اولیه زمان و جزئیات واگذاری ۱۰ درصدی هفتمین عرضه اولیه زمان و جزئیات واگذاری ۱۰ درصدی هفتمین عرضه اولیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *