کویر تایر با نماد پکویر سال مالی منتهی به آذر دارد. این شرکت طی سال مالی قبل ۳۴۵ ریال سود ساخت و از دوران اوج به شدت عقب ماند. پکویر به امید رشد نرخ های فروش این روزها را سپری کرده و حالا در اردیبهشت ماه توانسته نرخ فروش مناسبی در مقایسه با گذشته را تجربه کند. در حالی که نرخ دوده و کائوچو طی بهار نسبت به زمستان رشد چندانی نداشته، شاهد این هستیم که نرخ فروش از این ماه صعودی شده است.

ضمنا این شرکت ظرفيت ۲۷ هزار تن محصول دارد اما تلاطمات بازار باعث شد سال مالی قبل تنها ۲۰٫۴ هزار تن محصول بفروشد. طی ۳ ماه زمستان هم تنها ۴٫۸هزار تن محصول فروخته و در دو ماه فروردین و اردیبهشت هم به لحاظ مقدار فروش، کار خارق العاده ای نکرده اما شرکت در گزارش ها امیدوار است که طی ۹ ماه پس از زمستان ۲۱٫۷ هزار تن محصول بفروشد تا کل فروش سال مالی جاری به۲۶٫۵ هزار تن برسد! البته این یک رقم ایده آل است و پکویر باید هر ماه ۲٫۹هزار تن طی ۷ ماه باقی مانده محصول بفروشد تا به این هدف برسد…

کار ساده ای نیست. در هر حال اگر ما فرض کنیم نرخ فروش اردیبهشت تکرار شود، نرخ مواد اولیه رشد نکند و مقدار فروش شرکت ۲۶٫۵ هزار تن محقق گردد، عدد eps سالانه شرکت به مرز ۵۰۰ ریال نزدیک می شود.

اگر نرخ فروش پکویر از ماه آینده برای هر تن به بالای ۲۲۵ میلیون ریال برسد و نرخ دوده و کائوچو تغيير خاصی نکند، چون نسبت سود خالص به فروش زیر ۱۰ درصد است، آنگاه سود با شتاب بالایی نسبت به تحلیل فعلی رشد می کند لذا همچنان پکویر نیازمند رشد نرخ فروش است تا از دید بنیادی جذاب به نظر بیاید.

در نهایت 

نرخ فروش پکویر به بالای ۲۰۰ میلیون ريال رسیده، اگر فرض کنیم به اندازه کل ظرفیت محصول تولید و به فروش برساند، عدد eps نهایتا زیر ۵۰۰ ريال خواهد بود.

برای رشد بیشتر شرکت نیازمند افزایش نرخ فروش به بالای ۲۲۵ میلیون ريال و ثبات نرخ مواد اولیه است. باید دید این امر محقق می شود یا نه.

ولید هلالات

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.
تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *