خوب است بدانیم که …

۱) اوراق سلف نفتی دولت که نام آن را گشایش در اقتصاد گذاشته بودند از سوی مجلس و قوه قضائیه رد شد. آن ها می گویند دولت فعلی نمی تواند برای دولت آینده بدهی ایجاد کند. نفت را نقدی و از طریق بورس انرژی بفروشد. با این اوصاف چون اهداف سه قوه از اجرای این طرح متفاوت است احتمالا دولت از اجرای این موضوع منصرف شود. قرار بود شب گذشته از گشایش اقتصادی رونمایی شود.

۲) عدم اعلام خبری در خصوص گشایش اقتصادی باعث شد تا دلار به ۲۲٫۲۰۰ تومان در بازار برسد ضمنا قیمت های فردایی دلار و سکه هم گپ با اهمیتی نسبت به نقدی داشتند.

۳) دلار سامانه نیما ۱۸۴ – ۱۸۷ هزار ريال.

۴) در بورس کالا، ورق گرم B مبارکه رشد کرد و ۹۲٫۵ میلیون ريال هر تن رسید. مس کاتد ۱۱۸۷میلیون ريال معامله شد. شمش روی ۴۳۲میلیون ريال، PVC هر تن ۱۴۵میلیون ريال و پلی پروپیلن نیز ۲۰۰-۲۲۰ میلیون ريال قیمت خورد.

۵) آن دسته از سهام عدالتی ها که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می توانند از طریق اپلیکیشن ایوا در قبال توثیق سهام عدالت خود، به میزان ۵۰ درصد ارزش روز آن تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، کارت اعتباری دیجیتالی دریافت و اعتبار آن را در بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیره‌ای کشور مصرف کنند.

۶) سازمان جهانی بهداشت گفته که بارقه‌های امید در مبارزه جهانی با ویروس کرونا ظاهر شده است.

۷) حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس می گوید “روحانی با طرح پیش فروش نفت، می‌خواهد زمین سوخته تحویل دولت بعد دهد. گشایش اقتصادی دولت پیش خور کردن منابع کشور است.”

۸) ظریف می گوید “چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.”

۹) امروز جلسه شورای امنیت در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برگزار می شود. یک منبع اروپایی می گوید که طرح امریکا شکست خورده و اروپا نتوانسته، چین و روسیه را متقاعد کند.

۱۰) معاون وزیر نفت شب گذشته توپ را در زمین وزارت اقتصاد انداخت. وی در برنامه زنده تلویزیونی گفت “وزارت نفت با هر روشی که وزارت اقتصاد با عرضه سهام شرکت های پالایشی موافق باشد، موافق است. به همه مردم و مسئولین از طریق این تریبون اعلام می کنم، که ما تابع نظر آنها هستیم. هیچ گونه مخالفتی با روش کار نداریم. چه از طریق بلوکی و چه از طریق دارا دوم.”

۱۱) امروز در بورس کالا شمش و اسلب فولاد عرضه می شود.

۱۲) وزارت بهداشت بحرین امروز دوشنبه اعلام کرد که شرکت دولتی چینی سینوفارم فاز ۳ مطالعات بالینی واکسن آزمایشی COVID-19 خود را در بحرین آغاز کرده است.

۱۳) ترامپ در جمع هواداران گفت اگر پیروز شویم در ۴ هفته با ایران به توافق می رسیم. (گویی که همکنون رئیس جمهور نیست)

۱۴) دو کارشناس ارشد نظامی و متخصص بمب در روسیه و ایتالیا می گویند که انفجار لبنان ارتباطی به نیترات آمونیوم ندارد. یکی از آن ها بر اساس رنگ ابر تشکیل شده و دیگری بر اساس شدت انفجار این مساله را بیان کرده اند.

۱۵) بعد از اظهارات آقای فتاح بر علیه روسای جمهور قبلی و فعلی، حالا دعوا بالا گرفته است. فتاح می خواهد در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند. او مدل احمدی نژاد در مناظره بر علیه آیت الله هاشمی را در پیش گرفته اما “اصلا به او نمی آید”

۱۶) مارجین سود تولید میلگرد در چین بسیار پایین است و بعد از دوره باران های موسمی احتمالا قیمت میلگرد در دنیا تقویت می شود ازین جهت که ساخت و ساز در چین شدت می گیرد.

۱۷) آمار واردات و صادرات فولاد و سنگ آهن چین در ماه جولای قابل توجه است. واردات فولاد چین در ماه جولای ۲۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود و نسبت به ماه جون نیز ۳۹ درصد بیشتر بود و با ثبت ۲.۶۱ میلیون تن، بالاترین سطح در ۱۶ سال گذشته بود.

۱۸) قیمت الومینیوم جهانی به سبب تعرفه های آمریکا و کانادا بر علیه هم در حال تقویت است.

۱۹) چین چند تن از مقام‌های آمریکایی را تحریم کرد.

۲۰) فولاد مبارکه در شفاف سازی خود، در بخش اول می گوید تجدید ارزیابی نداریم و از محل انباشته افزایش سرمایه می دهیم. در بخش دوم می گوید که مسائل مربوط با تجدید ارزیابی در حال بررسی است و به هیات مدیره نتیجه آن گزارش می شود” (با دست پس میزنی با پا پیش میکشی – شاعر معاصر)

۲۱) افزایش سرمایه بانک دی در حال انجام است و از محل های مختلفی است.

۲۲) پرداخت افزایش سرمایه ای از محل انباشته می دهد.

۲۳) شرکت بورس ۱۰۰درصد از انباشته افزایش سرمایه می دهد.

۲۴) ثعمرا گزارش توجیهی بر افزایش سرمایه از آورده منتشر کرد.

۲۵) وبانک قصد دارد ۵ شرکت زیرمجموعه از گروع صنایع مختلف را عرضه کند. مروارید هامون، ساروج بوشهر، مدار از جمله این شرکت ها هستند.

۲۶) فن آوا با مرقام قرارداد همکاری مشترک بسته است.

۲۷) وگردش ۶۶درصد سهام فولاد بناب را به جای مطالبات برداشته است.

موفق باشید. ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *