خوب است بدانیم …

۱) از سورپرایز رئیس جمهور خبری نیست اما احتمالا این گشایش در حد عرضه نفت در بورس انرژی تنزل یابد و برای آن قراردادهای آتی بگذارند.

۲) شمش روی در بورس کالا ۴۵۳میلیون ريال هر تن، شمش بلوم فولاد خوزستان ۷۶٫۳میلیون ريال، اسلب فولاد خوزستان ۸۶٫۳میلیون ريال، PVC نزدیک ۱۶۰میلیون ريال، لوبکات ۴۹میلیون ريال.

۳) دلار سامانه نیما ۱۸۵هزار ريال- دلار بازار آزاد ۲۲۰-۲۲۵ هزار ريال

۴) اونس طلا در بازار جهانی به زیر ۱۹۰۰دلار سقوط کرد. علت اصلی آن، درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن است که نشان می دهد به جز جامعه غرب، بقیه دنیا واکنس کرونای روسی را جدی گرفته اند.

۵) خبر لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند با پیشنهاد آلمان و انگلیس در بازار روز گذشته منجر به افت دلار تا مرز ۲۲هزار تومان شد اما با تکذیب به موقع سخنگوی وزارت خارجه، دلار به ۲۲٫۵۰۰ تومان بازگشت.

۶) رای گیری در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به هفته بعدی موکول شد اما پیش‌نویس قطعنامه از ۳۵ پاراگراف به ۴ پاراگراف کاهش یافته است. در این پیشنویس دیگر خبری از تحریم مقامات سپاه یا توقیف کشتی های ایران نیست. اروپا موضع نرم در این خصوص گرفته و غرب تلاش می کند تا شرق را همراه خود کند.

۷) واکسن کرونای چینی به وزیر بهداشت ابوظبی تزریق شد.

۸) هالک بانک ترکیه در واکنش به اتهام‌زنی آمریکا به این بانک درباره دور زدن تحریم‌های ایران، اعلام کرد قوانین آمریکا شامل کل جهان نمی‌شود.

۹) نائب رییس مجلس می گوید “طرح گشایش اقتصادی دولت به نفع مردم نیست.”

۱۰) وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد شرکت های چینی را به بهانه عدم رعایت استانداردهای آمریکا از بورس این کشور اخراج کند.

۱۱) عضو اتاق مشترک ایران و روسیه از راه‌اندازی خط دائمی کشتی کانتینربر در دریای خزر بین این دو کشور و حرکت اولین کشتی در شهریور ۹۹ خبر داد.

۱۲) سود تسعیر ارز صادرکنندگان در صورت رفع تعهد ارزی از مالیات معاف است.

۱۳) هوک پس از استعفا گفت “رئیس جمهور آمریکا مایل به توافق جدید و جایگزین شدن آن با توافق هسته‌ای شکست خورده است اما سیاست فشار ما کارساز بوده است”

۱۴) روز گذشته ۱۳.۶ هزار میلیارد ریال از اوراق اراد۴۴ با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۹ درصد توسط وزارت اقتصاد به ۶ بانک عرضه شد.

۱۵) از هفته آینده معاملات بورس ۲ زمانه می شود. چند رشته ای ها، فلزی و پالایشی ها در شیفت دوم!

۱۶) جهانگیزی در توئیتر نوشت “اعتماد مردم سرمایه دولت است که تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببیند. اعضای دولت باید به قول هایی که به مردم می دهند عمل کنند چون مردم فعالیت هایشان را بر مبنای تعهدات دولت تنظیم می کنند”

۱۷) یک عضو هیات رییسه مجلس از آغاز عرضه «صندوق دارا دوم» به مردم با ۳۰ درصد تخفیف در ۵ شهریور خبر داد.

۱۸) کلوند، کساوه و فروس افزایش نرخ گرفتند.

۱۹) خپویش، بیمه البرز، بیمه ما، مجوز افزایش سرمایه گرفتند.

۲۰) پتروشیمی جم، حفاری شمال، شسینا، شپنا، زماهان، پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه را برای حسابرس ارسال کردند.

۲۱) مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه اکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می شود، گفت “با اجرای طرح تبدیل کاتالیستی نفتا علاوه بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو ۵، طرفیت تولید نیز به ۸.۵ میلیون لیتر می‌رسد.”

۲۲) قیمت ورق گرم در هند، CIS و چین روند صعودی پر قدرت گرفته است.

۲۳) گلنکور عملیات خود در بخش زغالسنگ استرالیا را متوقف می‌کند.

۲۴) قیمت برخی از کامودیتی ها به دلیل تقویت شاخص دلار، تحت فشار است. روی و مس عقب نشینی کردند.

۲۵) بیمه آسیا از محل فروش سهام توانسته سود بسیار خوبی شناسایی کند.

۲۶) در تاریخ ۲۹ مرداد ۲درصد فوکا و ۹٫۷۷درصد شصفها به صورت بلوکی عرضه می شود.

۲۷) قرارداد طرح توسعه واحد پلی‌اتیلن سبک خطی (واحد LL) شرکت پتروشیمی شازند با عنوان «پروژه طراحی، ساخت و نصب سامانه فرآیندی سرمایشی واحد LL» با یک شرکت سینا کنترل شیراز امضا شد.

۲۸) میزان تولید اتان پارس جنوبی پس از انجام تعمیرات اساسی سه تن بر ساعت افزایش داشته که در تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها موثر است.

۲۹) میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنا در گفتگو با فاکس می گوید مذاکرات بر سر محرک ها در بن بست قرار دارد.

۳۰) ارزش معاملات خرد روز گذشته ۱۵٫۱هزار میلیارد تومان بود و شاهد خروج پول به میزان ۳۵۲میلیارد تومان بودیم. مخابرات با ورود پول مواجه بود، شیمیایی و فلزی با خروج. وخارزم و فولاد مبارکه به همراه وپست ورود پول حقیقی، ثباغ، وامید، فارس، وسینا مورد حمایت حقوقی.

موفق باشید. ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *