خوب است بدانیم که ….

۱) فهیمی، سخنگوی سهام عدالت می گوید “با توجه به اینکه اخیراً امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت فراهم شده، ممکن است افراد زیادی اقدام به فروش کنند و احتمال دارد سهام، مشمول فروش بلوک یا عمده شود.” (روز گذشته سهام عدالت به صورت بلوکی عرضه کرد. اینکه روال مزبور به چه صورت ادامه یابد، مشخص نیست.)

۲) وزیر کشور می گوید “خط رسانه‌ای، رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم و دعوت آنها برای فروش سهام خود بوده است.” (چرا راه دور میری برادر من؟ همین فلانی هم تهییج می کرد.)

۳) نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می گوید “براساس آخرین آمار متوسط قیمت زمین در شهر تهران از مرز ۲۵ میلیون تومان عبور کرده است.”

۴) پتروشیمی پارس می گوید از محل فروش آریا سود شناسایی کرده همچنین در خصوص ضریب خوراک دریافتی، وضعیت به نفع شرکت تغییر کرده است که جزئیات اثر ريالی آن در کدال منتشر شده است.

۵) نوری می گوید “بر اساس ابلاغيه وزير محترم نفت در خصوص تغيير مبناي قيمت گذاري خوراک دريافتي و فرآورده هاي تحويلي، قيمت گذاري خوراک دريافتي اين شرکت در سال ۱۳۹۹ بر مبناي سال گذشته مي باشد.”

۶) داوه، افزایش نرخ دریافت کرده است.

۷) تنوین به عنوان مدیر دارا یکم تغیین شد.

۸) بانک تجارت قصد دارد شرکت مولد نیروگاهی فارس را در بورس عرضه کند.
۹) نماد وکبهمن از زیرمجموعه های بانک سینا در بورس عرضه می شود.

۱۰) بانک ملت به زودی پس از افزایش سرمایه از محل تجدید بازگشایی می شود. این بانک به زودی افزایش سرمایه از محل تسعیر ارز حدود ۴۷ درصد انجام می دهد!!

۱۱) طی روز جاری، کمیسیون اقتصادی مجلس به بررسی وضعیت و اتفاقات بازار بورس خواهد پرداخت.

۱۲) پتروشیمی تبریز در آینده نزدیک بورسی می شود.

۱۳) زنگنه می گوید، محموله بنزین که آمریکا توقیف کرده، به مشتری فروخته شده لذا نه کشتی ایرانی است، نه محموله!

۱۴) سیمرغ از احداث یک مزرعه جدید خبر داد.

۱۵) غدیس مجوز افزایش نرخ گرفت.

۱۶) نطرین می گوید جریان انتقال ماشین آلات جدید به کارخانه در حال انجام است و در مرداد ماه وضعیت بازار به حالت قبل از کرونا بازگشته است.

۱۷) گروه مالی سپهر صادرات یک سیت ثمسکن را خرید.

۱۸) فاصله متانول کره با چین بسیار زیاد شده است. کره صعودی، چین، فقط نگاه!

۱۹) واکسن کرونا توسط چین رسما ثبت شد. نام واکسن Ad۵-nCoV است.

۲۰) چین در ماه گذشته میلادی ۷۸.۱۸ میلیون تن چدن و ۹۳.۳۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در هر دو مورد رشد ۹ درصدی نسبت به جولای سال قبل رخ داده است.

۲۱) کارشناسان پیش بینی می کنند با بازگشت برزیل به بازار و افت تقاضای چین، قیمت سنگ آهن روند کاهشی داشته و به ۸۰ دلار در هر تن تا پایان امسال بازگردد و بعد از آن در رقم ۷۰ دلار در هر تن یا کمتر باقی بماند. اما تحقق این پیش بینی با توجه به دیدگاه بانک ها در مورد احتمال افزایش تقاضای فولاد در بازارهای دنیا با تردید همراه است. جی پی مورگان نیز در تایید سیتی گروپ، میانگین قیمت سنگ آهن برای سال آینده را ۱۰۰ دلار در هر تن پیش بینی می کند در حالی که همکنون ۱۲۲ دلار است.

۲۲) شمش در Cis 398 دلار معامله شد.

۲۳) دیروز وارن بافت، اقدام به خرید سهام یکی از تولیدکنندگان طلای آمریکای شمالی بنام Barrick کرد. این مساله اثر با اهمیتی روی قیمت سهام این شرکت و سایر شرکت های تولید کننده و نهایتا اونس طلا گذاشت!!

۲۴) قیمت نفت‌خام با رشد مواجه شد که دلیل آن اعلام برنامه دولت چین برای خرید حجم قابل توجهی نفت خام از آمریکا بود که باعث شد نگرانی‌ها از چشم‌انداز تقاضا کم رنگ شود.

۲۵) نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس این هفته روز چهارشنبه در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار می شود.

۲۶) دپارتمان بازرگانی ایالات متحده محدودیت های مربوط به شرکت هووای در دسترسی به فناوری و مواد نیمه هادی ایالات متحده را دشوارتر می کند.

۲۷) پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید می گوید “توافق فاز اول تجاری بین ایالات متحده و چین در مسیر خود قرار دارد. چین به وعده های مرتبط با خریدها عمل می کند.”

۲۸) وزیر دارایی ایتالیا گوالتیری می گوید وزیران داراییG7 انتظار دارند سناریو اقتصاد جهانی کمتر از پیش بینی ها بدبینانه باشد.

۲۹) ارزش معاملات خرد روز گذشته ۱۸٫۷ هزار میلیارد تومان. ورود و خروج تقریبا مساوی! توجه به فلزات و سیمان. فولاد، سیتا، شستا، فملی مورد توجه حقیقی. تاپیکو، خودرو، وتجارت مورد حمایت حقوقی.

موفق باشید .۲۸ مرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

#سهام #سهام_عدالت  #دارایی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *