تهدیدات و فرصت های بازگشایی بانک ملت

بانک ملت به زودی بازگشایی می شود و فرصت و تهدیدهای خاص خودش را دارد. هرچند که روند بازار در بازگشایی این نماد اثر خواهد داشت اما در میان مدت، این پتانسیل های واقعی هستند که می توانند روی ارزش بازار وبملت اثر بگذارند.

همکنون دلار نیمایی به بالای ۲۰٫۰۰۰ تومان رسیده است. بانک ملت در انتهای سال ۹۸ هر دلار را ۹۰۰۰ تومان تسعیر کرده است. طبعا در پایان سال جاری بانک مرکزی رقمی منطقی تر را برای تسعیر تعیین خواهد کرد. در هر حال تسعیر ارز باز هم پتانسیل p.e ttm بسیار پایین و افزایش سرمایه از محل اندوخته را در وبملت ایجاد می کند.

این بانک با تایید حسابرس و سازمان بورس مجددا افزایش سرمایه ای در هفته های آتی دارد که نهایتا منجر به رقیق تر شدن قیمت می گردد ازین زاویه فضای روانی مثبتی بر روی معاملات این شرکت وجود دارد.

به لحاظ عملیاتی نیز طی ۵ ماه سال ۹۸ درآمد تسهیلات و سودسپرده گذاری ۴۰هزار میلیارد ريال بود اما همکنون این تراز مثبت به ۵۱٫۶هزار میلیارد ريال در دوره مشابه رسیده است ازین زاویه شرایط به طور کلی مناسب ارزیابی می شود.

بانک ملت زیرمجموعه هایی دارد که پتانسیل عرضه آن ها در بازار وجود دارد و شرکت نیز نظر مساعدی برای عرضه آن ها طی سال جاری دارد لذا این نیز به عنوان یک پتانسیل ارزیابی می شود خصوصا که گروه مالی ملت می تواند ارزش بازار بسیار با اهمیتی داشته باشد.

ریسک این بانک دو مساله است …

اول اینکه وضعیت بازار بسیار پرتنش و پرهیجان است لذا اینکه وبملت در چه فضایی بازگشایی شود با کلیت بازار هم پیوند خورده است. مساله دوم تسعیر ارز، مالیات و ذخیره حساب ارزی است که این بانک شفاف عمل نمی کند و این باعث می شود تا نتوانیم با اطمینان نسبت به ارقامی که در آینده گزارش می شوند اظهار نظر کنیم. در کوتاه مدت افزایش سرمایه، در میان مدت عرضه زیرمجموعه ها و تسعیر ارز با نرخ های جاری، پتانسیل اصلی وبملت هستند.

ولید هلالات

 

#بانک    #نماد    #دلار    #بازار

تحلیل تصویری تکنیکال را در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: aparat.com/kargozari.org

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *