خوب است بدانیم که…

۱) دلار حواله سنا ۲۲٫۹۹۶ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۳٫۷۱۴ تومان، دلار آزاد ۲۸٫۹۰۰ تومان

۲) در بورس کالا، اوره گرانول و پریل ۴۰٫۶ – ۴۲٫۹ میلیون ريال هر تن، شمش آلومینیوم ایران ۴۵۶ میلیون ريال، شمش روی فرآور ۵۶۰ میلیون ريال، لوبکات سنگین ۵۵٫۳ میلیون ريال. وکیوم باتوم شتران ۴۰٫۳ میلیون ريال

۳) ارزش معاملات یکشنبه ۱۳٫۵ همت، خروج پول ۱۵۷۶ میلیارد تومان. ورود پول حقیقی در انبوه سازی و خودرو، خروج از شیمیایی، بانک و فلزی- توجه حقیقی به ثامید، وسپهر، سمگا، حمایت حقوقی از فولاد، فملی، تاپیکو، وبصادر، فارس

۴) صندوق بازارگردانی سهم آشنا به عنوان بازارگردان خساپا انتخاب شده است.

۵) گفته می شود که شرکت سرمايه گذاري سامان ايرانيان از زیر مجموعه های بانک تجارت عرضه خواهد شد. این مساله باعث توجه بازار به بانک تجارت شده است.

۶) فاسمین با BZS توانسته ۶۰۵۹ تن شمش تولید کند که حاشیه ۸۲درصد داشته است!

۷) شفارس از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه می دهد. تاپیکو نیز پیشنهاد ۴۹درصدی خود را روی کدال قرار داد. مهرام نیز مجوز افزایش سرمایه را از سازمان گرفت.

۸) به پرداخت ملت با بانک گردشگری قرارداد بست.

۹) بانک خاورمیانه چند پلاک در تهران را به مزایده می گذارد!

۱۰) دلار پتروشیمی ها بر اساس میانگین ماهانه نیما تعیین می شود البته سقف رقابت باز است محدودیتی در رقابت روی نرخ وجود ندارد. دلار این هفته ۲۲٫۰۹۴ تومان تعیین شده است. علت این تغییر، هم راستا شدن نرخ خوراک مصرفی با نرخ پایه محصول است که هر دو ماهانه تعیین شوند.

۱۱) مدیرعامل پترول می گوید بدهی ۲۵۰ میلیون یورویی شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان تسویه شده و در حال حاضر این مجموعه یک سنت هم بدهی ارزی ندارد.

۱۲) رئیس اتحادیه مواد شوینده می گوید “در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد شوینده‌هایی که در بازار فروخته می‌شود، تولید داخل است و کمتر از ۵ درصد از شوینده‌های موجود در بازار خارجی است.”

۱۳) بازار PVC داغ می ماند، چون اروند به اورهال می رود و شاید ۳ ماه ادامه یابد. قیمت پایه محصولات پتروشیمی هم برای این هفته افزایش یافته و طبعا با تفاضای موجود، رقابت روی PVC شدت می گیرد.

۱۴) در حالی قیمت پلی اتیلن سنگین ۱۹میلیون تومان هر تن تعیین شده که بخش مهمی از فروش های بورس کالا با قیمت ۳۰میلیون تومان به عراق قاچاق می شود! (اختلاف دلار نیما و آزاد باعث شده است)

۱۵) دریافت واکسن آنفلوآنزا احتمال ابتلا به ویروس کرونا را ۳۶ درصد افزایش می‌دهد! (وزارت دفاع آمریکا)

۱۶) طرح ورود خودرو به بورس کالا در کمسیون صنایع مجلس به امضا ۴۴ نفر از نماینده‌ها رسیده و در مرحله بررسی در کمسیون صنایع است که در صورت تصویب، به صحن مجلس می‌رود. اگر این طرح تبدیل به قانون شود، خودروهای تولید داخل با تیراژ بیش از ۵ هزار دستگاه و خودروهای وارداتی که در ۱۲ ماه بیش از ۵۰۰ دستگاه وارد شده است را شامل می‌شود.

۱۷) معاون مالی وبصادر می گوید ” وصول مطالبات معوق از بدهکاران کلان ارزی و ریالی در بانک صادرات ایران با جدیت در حال انجام است که این امر افزایش چشمگیری در درآمدهای غیرمشاع بانک و منافع سهامداران ایجاد کرده و این روند با سرعت بیشتری تداوم خواهد یافت.”

۱۸) حیدر مستخدمین حسینی می گوید “زیاد صحبت کردن رئیس کل بانک مرکزی آسیب زننده است. در اوايل کار دکتر همتي از اينکه بنا ندارند زياد صحبت کنند، خوشحال بوديم”

۱۹) در روز های اخیر بازار بیلت سی آی اس در رکود به سر می برد و حجم معاملات بازار کم بوده است. تولید کننده سعی در فروش با قیمت ۴۱۵ دلار دارد، خریداران ۳۹۵-۴۰۵ دلار را نشانه گرفته اند.

۲۰) ساعاتی قبل، ترامپ بعد از حضور در میان طرفدارانش در مقابل بیمارستان والتر، مجددا به بیمارستان بازگشت. او یک پیام ویدئویی هم منتشر کرد که بسیار سرحال به نظر می رسید. البته CNN که به دموکرات ها نزدیک است می گوید، ویدئو دستکاری شده است.

۲۱) معاون رئیس جمهور آمریکا دستور داده است تا مرزهای ایالات متحده را مسدود کند اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا حاضر به پیروی از دستور وی نشد.

۲۲) ظریف می گوید “قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین را دنبالش بودم و هستم و افتخار هم می کنم که خواهان بسته شدن قرارداد ۲۵ ساله اقتصادی با کشوری شده ام که ظرف چند سال آینده قدرت اول اقتصادی در جهان به حساب می آید.”

۲۳) محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به طور جداگانه در کویت با نواف احمد جابر صباح، امیر جدید این کشور دیدار کردند.

۲۴) برخی منابع جمهوری آذربایجان از حملات موشکی نیروهای ارمنستان علیه مناطقی در نزدیکی باکو خبر می‌دهند اما وزارت دفاع ارمنستان ادعای جمهوری آذربایجان مبنی بر حمله علیه برخی شهرهای حاشیه باکو را رد کرد.

موفق باشید. ۱۴ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *