خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله سنا ۲۴٫۷۰۷-۲۵٫۴۳۵ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۵۳۰ تومان، دلار بازار آزاد ۳۱٫۶۴۰ تومان

۲) در بورس کالا، اوره پریل ۴۸-۵۲ میلیون ريال هر تن، PVC آبادان ۲۵۵میلیون ريال، لوبکات ۶۰میلیون ريال

۳) ارزش معاملات خرد روز یکشنبه ۷٫۱همت، خروج پول حقیقی ۱٫۳همت. توجه حقیقی به گروه کانی های فلزی با محوریت خرید کاما. حمایت حقوقی از بانک و پالایشی با محویت شبندر، شپنا، وآیند، وبملت، وبصادر

۴) بازارگردانی ها در حال دریافت مجوز هستند. تعداد بسیار زیادی از نمادها روز گذشته بازارگردان خود را شناختند. شرط بازگشایی شستا نیز تعیین بازارگردان خواهد بود.

۵) شوینده ها افزایش نرخ گرفتند. شگل و شپاکسا شفاف سازی خود در این خصوص را روی کدال گذاشتند.

۶) کساپا نرخ فروش محصولات خود را به خودروسازان افزایش داد و آن را شفاف سازی کرد.

۷) فخوز تایید حسابرس برای افزایش سرمایه را دریافت کرد. کم کم نوبت به سایر فلزی و معدنی ها می رسد.

۸) وسبحان گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود را روی کدال گذاشت.

۹) پارس خودرو توانست میزان تولید روزانه خود را در انواع خودروهای سواری به نحو با اهمیتی افزایش دهد.

۱۰) سرپرست اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری می گوید ” مدیران صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مجاز خواهند بود بدون مجوز نسبت به اضافه کردن نماد اوراق بهادار قابل معامله به فهرست اوراق بهادار موضوع عملیات بازارگردانی صندوق اقدام کنند.”

۱۱) قیمت LPG در آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه به علت بهبود تقاضا در چین و هند افزایش یافته است.

۱۲) می گوید “به کاخ سفید ابلاغ کردیم که تا پایان روز سه شنبه مهلت برای دستیابی به توافق حزبی حول بسته حمایتی وجود دارد!”

۱۳) ترامپ در خصوص بسته حمایتی می گوید “من فکر میکنم پلوسی با ما کنار خواهد آمد، به زودی میفهمیم! ما خواهان لایحه حمایتی با بودجه بزرگتری از آنچه که مد نظر خانم پلوسی می باشد، هستیم.”

۱۴) قیمت پلی پروپیلن آسیا در هفته گذشته به دلیل بازگشت تقاضای مشتریان چینی افزایش یافت. قیمت حدود ۴۵دلار رشد و موجودی انبارها ۱۵درصد کاهش یافت.

۱۵) پلنر می گوید”سرعت تزریق پول به اقتصاد چین طی سپتامبر کمی افزایش داشته است. انتشار این خبر موجب بهبود تجارت کامودیتی ها طی دوره پس از تعطیلات گردیده است، اگرچه سایه های ناشی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز بر شتاب گیری تجارت سنگینی می‌کند. “

۱۶) کمپانی دارویی Pfizer در حال تولید هزاران دوز از واکسن کووید ۱۹ در بلژیک است که در صورت اثبات بی خطر بودن، دارو ذخیره می‌شود.

۱۷) مذاکره کننده ترامپ می گوید “مذاکرات با سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل مثبت بوده است” داعش هم فرمان حمله به عربستان به همین دلیل داد.

۱۸) رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم به ۴٫۹٪ رسید که کمتراز حد انتظار بود ، اما با نزدیک شدن نرخ رشد آن به سال گذشته – قبل از همه گیری کرونا ، نشان دهنده روند رو به بهبود آن است. این رقم البته کمتر از پیش بینی ۵٫۳ درصدی بود که توسط اقتصاددانان نظرسنجی شده توسط وال استریت ژورنال پیش بینی شده بود ، اما بالاتر از رشد ۳٫۲ درصدی سه ماهه دوم بود.

۱۹) چین برای مقابله با آمریکا قانون جدید صادرات اقلام حساس را تصویب کرد. طبق این قانون، چین می تواند «اقدامات متقابل» در قبال کشورها یا مناطقی که از کنترل صادرات سوء استفاده و امنیت و منافع ملی کشور را تهدید می کنند، اتخاذ کند.

۲۰) مدیرعامل ومعادن در خصوص فولادسازان زیرمجموعه گفت “دو پروژه فولادسازی با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن شمش و نیز توسعه بخش نورد میلگرد وجود دارد که درصد پیشرفت فیزیکی این دو طرح به ترتیب ۳۵ و ۴۵ درصد است.”

۲۱) امیر صباغ نوشت “موضوع عدم تعیین شفاف قیمت کامودیتی در بورس کالا به اطلاع سازمان بورس و وزارت اقتصاد رسانده شد که مقرر گردید بررسی و اطلاع رسانی کنند. تعیین نرخ محصولات معدنی و فولادی در بورس کالا با دلار غیر واقعی، ضمن تحریک تقاضای داخلی و افت صادرات، عامل افت سودآوری بنگاهها و ریزش قابل ملاحظه در ارزش سهام شرکتهای تولیدکننده کامودیتی خواهد شد و عملیات بازارگردانی را بی اثر میکند.

۲۲) امیر صباغ می گوید “شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا CFTC میگوید جهت گیری سرمایه گذاران در بازارهای آمریکا به سمت محصولات کشاورزی است، به گونه ای که تعداد موقعیتهای خرید این گروه در هفته گذشته به بالای ۱ میلیون Long افزایش یافته است و این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ است.”

۲۳) با انتخاب پیمانکار احداث، پروژه پلی‌اتیلن ۳۰۰ هزارتنی جدید آریا ساسول وارد فاز اجرایی شد.

۲۴) هر تن بیلت ایران برای تحویل در تایلند ۴۴۵ دلار شنیده می شود.بیلت ایران در فیلیپین در محدوده ۴۴۰ دلار دادوستد می شود .

#خروج_پول  #بورس_کالا   #دلار   #رشد_اقتصادی
موفق باشید. ۲۸ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *