دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی به ثمر نشسته و زمینه های بهبود شرایط اقتصادی فراهم شده است/ دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند/ با توجه به اهداف لایحه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه ریزی انجام شده، وضعیت اقتصادی رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت/ برای اقشار آسیب پذیر که تعطیلی، کسب و کار آنان را دچار آسیب خواهد کرد، اقدامات حمایتی در نظر خواهیم گرفت/ توضیحات دکتر نوبخت درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تطبیق آن با برنامه اصلاح ساختار بودجه کشور

یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ادامه مباحث جلسه گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از روند آماده سازی و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه کرد…

ایران تایر از افزایش نرخ های فروش خبر داد

به گزارش کدال نگربورس ٢۴، شرکت ایران تایر اعلام نمود نرخ فروش تمام تایرهای سواری به میزان ۵٠درصد نسبت به نرخ قبل افزایش می یابد.ضمناً با لحاظ نمودن افزایش نرخ فوق و فروش محقق شده در ٨ماهه سال جاری کل فروش شرکت(اعم از رادیال و بایاس) مبلغ ١.١٠٠میلیارد تومان برآورد میگردد.(بورس۲۴)

احتمال تمديد محدوديتهاي ۲ هفته اي

سخنگوی دولت:
🔹طرح تعطیلی گسترده از روز شنبه آینده اجرایی می شود.چنانچه پس از دو هفته نیز وضعیت تداوم داشته باشد، بنابر نظریه وزارت بهداشت محدودیت مجددا تمدید خواهد شد.
🔹دولت مصوب کرد که انجام تست تشخیص کرونا با تکیه بر تولید کیت‌های داخلی به ۱۰۰ هزار عدد در روز افزایش یابد و در مراکز دولتی رایگان هم صورت بگیرد.
🔹بیماران کرونایی که بستری می‌شوند در صورت نداشتن دفترچه بیمه سلامت، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
🔹در حقیقت بیمه روی تخت صورت می‌گیرد و صرفا ۱۰ درصد هزینه به عنوان فرانشیز دریافت می‌کنند.
🔹داروهای مطرح مانند و حتی داروهای گران قیمتی مثل (فاوی پی راویر – رم دی سیور) نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
🔹مراکز سرپایی برای کرونایی دو برابر شد و کلیه خدمات از آزمایش تست کرونا و داروهای آن در این مراکز رایگان خواهد بود/ صدا و سیما

مخالفت قاطع مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار اوراق پیش‌فروش نفت

مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه انتشار اوراق پیش‌فروش نفت هیچ مزیتی نسبت به اوراق ریالی فعلی ندارد بلکه آسیب‌های بسیار بیشتری هم دارد، درباره تشدید آسیب‌پذیری کشور در مقابل تحریم نفتی با اجرای این پیشنهاد دولت هشدار داد و بر ضرورت جلوگیری از تصویب و اجرای این پیشنهاد تاکید کرد./ فارس

شفاف سازی #غگل

توقف خطوط تولید شرکت –
با توجه به ضوابط و الزامات قانونی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خرید نهاده ذرت که صرفا از طریق سامانه بازارگاه انجام میپذیرد. تخصیص سهمیه به صنعت در حال پی گیری و انجام روال قانونی میباشد . و در جلسه صدو یکمین ستاد تنطیم بازار مورخ ۲۱ آبان ۹۹ مقرر گردید ذرت مصارف صنعتی از طریق سامانه بازارگاه تامین و عرضه گردد و بدینوسیله به اطلاع می رساند تا اجرایی شدن موارد فوق الذکر بدلیل کسری موجودی مواد اولیه خطوط تولید این شرکت متوقف و به احتمال زیاد طی هفته آتی مراتب مرتفع گردد . بدیهی است پس از تعیین تکلیف موضوع آثار مالی ناشی از توقف تولید محاسبه و در صورت با اهمیت بودن به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید. (بتا سهم)

جلسه بایدن با روسای شرکت های غول پیکر اقتصادی آمریکا

جو بایدن بطور غیر رسمی کار خود را بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا آغاز کرد و روز دوشنبه در راستای طرح بهبود اقتصاد کشور با رئیسان غول‌های اقتصادی از جمله مایکروسافت، جنرال موتور و رهبران کارگری دیدار و گفت و گو کرد. (بتا سهم)

اوج‌گیری صادرات ایران در مهرماه

سازمان توسعه تجارت در جدیدترین آماری که از وضعیت تجارت ایران در ماه‌های گذشته ارائه کرده خبر از تداوم روند رو به رشد صادرات غیر نفتی کشور در مهر ماه داده است.
صادرات ۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلاری مهرماه سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار بود، افزایش ۴۸ درصدی را تجربه کرده و همچنین میزان صادرات غیر نفتی کشور در مدت مذکور نسبت به ماه پیش از خود، یعنی شهریور سال جاری، افزایش حدود ۲ میلیارد دلاری داشته است. (ایسنا)

#غگل     #بایدن     #صادرات     #بورس

ملت ایران در جنگ اقتصادی/ملت ایران در جنگ اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *