مارون طی دو ماه اخیر توانسته به طور متوسط نرخ فروش خود را ۶۷ درصد افزایش دهد با این حال انتظار نداریم که گاز طبیعی مصرفی که تبدیل به اتان می شود، رشد مشابهی را تجربه کرده باشد البته حاشیه سود مارون در نیمه اول ۵۵درصد بوده و انتظار داریم به ۶۳ درصد در نیمه دوم رسیده باشد. حالا با این تفاسیر این شرکت ۱۱۵ هزار میلیارد ریال درآمد در نیمه دوم خواهد داشت و به سود عملیاتی۷۳ هزار میلیارد ریالی می رسد، وضعیت در پتروشیمی لاله نیز بسیار خوبی است و این شرکت نیز تمام سود خود را تقسیم خواهد کرد با این تفاسیر جمع سود سال جاری مارون ۱۴۰۶۰ ریال برای هر سهم خواهد بود.

نکته اصلی این است که تداوم این وضعیت باعث می شود تا سود سال آتی مارون حدود به ۱۸۰۰۰۰ ریال برسد اما این همه جریان نیست. مارون مالک ۴۰ درصد بوشهر است که این شرکت به تازگی راه اندازی شده و یک خط متانولی است لذا ۱۵۰میلیون دلار به درآمدهای مارون به صورت غیر مستقیم افزوده می شود که تماما با نرخ ارز نیمایی خواهد بود و به جز بخش استهلاک و هزینه مالی، سایر بخش ها را می توان با امثال زاگرس که دو خط متانول دارد مقایسه کرد. این مساله نشان می دهد که مارون از طرف بوشهر و لاله می تواند در سال های آینده dps بگیرد و سود خالص بهتر از انتظارها باشد

در نهایت

نرخ های فروش به طور متوسط ۶۷درصد رشد کرده و این وضعیت به نفع حاشیه سود نیز شده است.

در نیمه دوم سال، رشد نرخ فروش به همراه تقسیم سود پتروشیمی لاله به کمک مارون می آید تا ۱۴۰۶۰ ريال eps محقق شود.

برای سال بعدی بدون در نظر گرفتن پتروشیمی بوشهر ۱۸۰۰۰ ريال eps خواهیم داشت. بوشهر یک خط متانولی است که ۴۰درصد آن در مالکیت مارون است.

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *