۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۵۴۳ – ۲۵٫۵۰۶ تومان. دلار بر اساس درهم ۲۵٫۴۸۴ ، دلار متشکل ارزی ۲۴٫۶۰۱ تومان، دلار اسکناس ۲۵٫۵۵۰ تومان.

۲) بانک پارسیان تصمیم گرفته ۱۰۰درصد گروه مالی پارسیان را به مزایده بگذارد. (احتمالا برای رفع تکلیف بانک مرکزی است و قصد واقعی ندارد)

۳) ارزش معاملات خرد ۲۱ همت، ورود پول حقیقی ۶۷۹میلیارد تومان. ورود پول به گروه پتروشیمی، معدنی و فلزی توسط حقیقی ها. حقیقی ها خریدار فولاد، وتجارت، شبندر بودند. حقوقی ها از شپنا، میدکو، فخوز حمایت کردند.

۴) پلاسک، وگردش، وبرق … در خصوص افزایش سرمایه اطلاعات جدیدی منتشر کردند.

۵) در بورس کالا اوره پریل ۴۵٫۸ – ۵۰٫۵ میلیون ريال. اوره گرانول ۴۴میلیون ريال، پلی اتیلن سبک خطی ۲۲۰میلیون ريال، خاک روی ۶۳-۸۲ میلیون ريال، روغن پایه SN500 سپاهان ۱۷۵٫۸ میلیون ريال، شمش روی ۶۷۵ میلیون ريال، لوب کات ۷۸-۸۰ میلیون ريال، مس کاتد ۱۸۹۰ میلیون ريال، ورق گالوانیزه G امیر کبیر ۱۹۶میلیون ريال.

۶) به پرداخت ملت با بانک شهر قرارداد در خصوص پایانه فروش منعقد کرده است.

۷) فولاد مبارکه در آینده نزدیک افزایش سرمایه می دهد. فولاد و فملی، بزرگترین افزایش سرمایه های تاریخ را رقم زدند.

۸) کسرا افزایش نرخ دریافت کرده است.

۹) حفاری برای کاهش بدهی مالیاتی خود (قطعی شدن رقم) رای گرفته است.

۱۰) یک نماینده مجلس می گوید ” دولت قول داده است تا لایحه بودجه ۱۴۰۰ را روز چهارشنبه تقدیم مجلس کند”

۱۱) اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپایی با صدور بیانیه‌ مشترکی از دولت‌های اروپایی خواستند تا با همکاری یکدیگر زمینه بازگشت دولت جو بایدن به برجام را فراهم کنند.

۱۲) اتحادیه اروپا از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز ۲۶ آذرماه در وین و همچنین احتمال برگزاری نشست این کمیسیون در سطح وزرا خبر داد.

۱۳) خصدرا یک قرارداد جدید دیگر در خصوص تعمیرات و نگهداری خطوط لوله دریایی و میادین نفتی بر اساس ارز یورو به دست آورده است.

۱۴) ایران خودرو رسما بازارگردان خود را اعلام کرد. تمدن، روزانه ۹۲٫۲ میلیون سهم حداقل معاملات را روی ایران خودرو انجام می دهد.

۱۵) وزیر نفت می گوید “نظر دولت این است که قیمت نفت در بودجه سال آینده بشکه‌ای ۴۰ دلار تعیین شود.”

۱۶) شیخان می گوید “با مصرف مازوت یارانه‌ای، هزینه هر تن سیمان با احتساب هزینه حمل، ۴۰ هزار تومان گران‌تر از قیمت سیمان تولیدی با گاز است. “

۱۷) مدیرعامل بانک تجارت می گوید “اخیرا با بازگشت ۳۲ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران «ونیکی» به عنوان یکی از قدیمی ترین نمادهای بورسی کشور به پورتفوی بانک تجارت که از منظر کارشناسی، سهمی ناب و ارزنده به شمار رفته و پارامترهای بنیادی بسیاری را می توان برای آن برشمرد، سهامداران بانک تجارت از سود قابل توجهی برخوردار خواهند شد.”

۱۸) صدور چک در وجه حامل از ۲۲ آذر ممنوع است.

۱۹) جلسات اوپک و نهایتا اوپک+ ادامه خواهد داشت. امیر صباغ می گوید “عربستان از هم اکنون قیمت نفت تحویلی به اروپا را افزایش داده تا به روسیه چراغ سبز نشان دهد که به شرط همکاری با اوپک، کاری با بازار اروپا با سهم ۵۰% صادرات نفت روسیه ندارد.”

۲۰) تامین کنندگان بیلت CIS پس از عقد قرارداد چند محموله فروشی به ترکیه در اواخر هفته ی گذشته همچنان به دنبال افزایش قیمت این محصول زنجیره ی فولاد هستند.

۲۱) قیمت قراضه در ترکیه به ۳۵۷دلار در هر تن رسیده و همچنان روند قیمت ها صعودی است.

۲۲) دولت استرالیا خواستار تحقیق جهانی در خصوص منبع کرونا شد و چینی ها وارات زعال را از این کشور ممنوع کردند . بیش از ۷۰۰ میلیون دلار زغال استرالیایی، سرگردان بر روی آب!

۲۳) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص مدیران خرید PMI تولیدی اقتصاد چین (که شرکت‌های دولتی و بزرگ چینی را در نظر می‌گیرد) در نوامبر به ۵۲٫۱ واحد رشد کرده است در حالی که در ماه قبل رقم ۵۱٫۱ واحد را ثبت کرده بود. این میزان از برآورد ۵۱٫۵ واحدی کارشناسان بهتر است. (علت تقویت کامودیتی ها)

۲۴) مهرداد کریمخانی می گوید “بانک مرکزی چین #PBoC در راستای حفظ نرخ بهره تامین مالی در این کشور در همان ۲٫۹۵%، امروز به میزان ۲۰۰ میلیارد یوآن در قالب وام‌های یک ساله به سیستم بانکی این کشور تزریق کرده است.”

۲۵) جهانگیری در اجلاس شانگهای گفت “بهترین راه مقابله با یک جانبه‌گری و تحریم‌های آمریکا، یافتن سازوکارهای پولی و بانکی بین منطقه‌ای و حذف پول رابط دلار است.”

۲۶) عراق معافیت از توافق نامه بین اعضای اوپک را درخواست نکرد چرا که نگران است افزایش تولید باعث سقوط دوباره قیمت نفت شود.

موفق باشید ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس    #دلار      #سهام

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *