وضعیت صنعت فولاد چین در ۳ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه مارس، دولت چین چندین اقدام را اعمال کرد تا بتواند آلودگی هوا را کاهش دهد و در تاریخ ۱۹ مارس اعلام کرد که این محدودیت ها تا پایان ۲۰۲۱ برقرار خواهد بود. در راستای اقدامات دولت، بیشتر کارخانه های تانگشان ملزم به کاهش تولید از ۳۰درصد تا ۵۰ درصد هستند. با توجه به این محدودیت ها، فولادسازان چینی نیز به دنبال راه حل های جدید از جمله مشارکت با فولادسازان کوچک در فرایند فروش و تغییر فرایند تولید هستند تا بتوانند فرایندهای با آلایندگی کمتر را جایگزین کنند و حاشیه سودشان را حفظ کنند.

در دو ماه ابتدایی سال، مصرف فولاد خام، ۱۲٫۲ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱۶۸٫۵۵میلیون تن و تولید فولاد خام نیز با ۱۲٫۹ درصد رشد به ۱۷۹٫۹۹ میلیون تن رسیده است. مقدار مصرف سالانه معادل ۱٫۰۳۲ میلیون تن بوده در حالی که تولید فولاد خام سالانه چین تقریبا ۱٫۰۸۲ میلیون تن بوده است.

در ژانویه و فوریه، واردات محصولات فولادی نهایی و نیمه نهایی نسبت به مدت زمان مشابه ۲۰۲۰، ۲۳٫۹ درصد رشد داشته و از ۳٫۲۵ میلیون تن به ۴٫۰۳ میلیون تن رسیده است. صادرات نیز حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و به ۱۰٫۱۴ میلیون تن رسیده است. صادرات خالص چین طی دو ماه ابتدایی سال جاری ۳۴ درصد جهش داشته است.

در ماه مارس با اعمال محدودیت ها، شاخص قیمت فولاد ۸٫۳۱ درصد افزایش پیدا کرد و از ۱۲۷٫۲۵ واحد در فوریه به ۱۳۵٫۵۶ واحد رسید. شاخص میلگرد ۸٫۱۳ درصد و شاخص ورق گرم ۹٫۹۳ درصد رشد داشتند.

واردات سنگ آهن در ۲ ماه ابتدایی با ۲٫۸ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۱۷۶٫۶ میلیون تن رسید. متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی در این دوماه به طور قابل توجهی رشد داشته و به ۱۴۴٫۴۸ دلار رسید که بیشترین قیمت طی ۱۰ سال اخیر بوده است. قیمت کک داخلی چین در اواخر ماه مارس از ۴۰۲ دلار در اواخر فوریه به ۲۹۱ دلار کاهش پیدا کرد اما قیمت قراضه طی این مدت با افزایش اندکی همراه بود و از ۴۴۸ دلار به ۴۶۱ دلار رسید.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#فولاد  #چین  #صادرات  #واردات

وضعیت صنعت فولاد چین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *