گزارش مجمع عمومی کنور

🔹بیانیه ثبت افزایش سرمایه برای سازمان ارسال شده که در حال بررسی است و احتمالا پس از اخذ مجوز در تیرماه مجمع فوق العاده برگزار شود.این افزایش سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به صورت دو ساله است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰۰ میلیارد آن و در سال ۱۴۰۱ هم ۷۰۰ میلیارد آن محقق شود.اطلاع تکمیلی دراین باره پس از اخذ مجوز در کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

🔹شرکت صبانور در سه معدن خود حدود ۵۳ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن و حدود ۷۵ میلیون ذخیره احتمالی دارد. استخراج سنگ آهن در سال ۹۹، ۱۶ درصد افزایش داشته و از سال ۹۵ دو برابر شده است. تولید سنگ آهن دانه بندی ۱۳ درصد رشد داشته و نسبت به سال ۹۵ دو برابر افزایش یافته است. تولید کنسانتره در سال ۹۹، ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته است. در گندله نیز ۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ وجود داشته که شروع تولید از سال ۹۶ بوده است.

🔹شرکت در سال قبل صادراتی نداشته و مجوز صادرات وجود نداشته است.

🔹میانگین نرخ کنسانتره طی سال ۱۳۹۹ با ضریب ۱۶ درصد شمش فخوز و نرخ گندله براساس ضریب ۲۳٫۵ درصد شمش فخوز بوده است.
🔹فروش شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۱۸۸ درصد رشد داشته است.که ۷۵ درصد این رشد ناشی از افزایش نرخ وحدود ۲۵ درصدآن ناشی از افزایش تولید شرکت بوده است.

پروژه های در دست اقدام شرکت:

۱-پروژه گندله ۱ میلیون تنی کردستان با مالکیت ۷۰ درصدی صبانور و ۳۰ درصدی تجلی معادن و فلزات(زیر مجموعه توسعه معادن و فلزات) در دست اجرا است. تاریخ بهره برداری آن نیمه دوم سال ۱۴۰۲ ذکر شد.برآورد مبلغ طرح ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۶۰۰ میلیارد آن تامین شده است.

۲-پروژه آهن اسفنجی و فولاد کردستان با موضوع احداث یک واحد آهن اسفنجی ۱٫۶ میلیون تن در شهرستان بیجار و احداث یک واحد ذوب و ورق نورد گرم فولادی ۱ میلیون تنی در شهرستان قروه با مالکیت ۲۰ درصدی صبا نور(یک سیت هیئت مدیره) و ۴۴ درصدی ایمیدرو و ۲۰ درصدی کمیته امداد که مسئول اصلی کار ایمیدرو می باشد و در مراحل ابتدایی و اخذ مجوز ها و قراردادها می باشد و مبلغ برآوردی هر دوپروژه باهم ۱۵ هزار میلیارد تومان ذکر شد.

۳-پروژه احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره گلالی در آغاز اقدامات اولیه می باشد و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و مبلغ برآوردی ۷۰۰ میلیارد می باشد.

🔹همچنین اعتراضاتی توسط سهمداران حقیقی درمورد نرخ فروش پایین تر گندله به شرکت فولاد سپید دشت (زیر مجموعه فولاد مبارکه) و همچنین شریک شدن با معادن و فلزات در پروژه سودآور گندله سازی کردستان، مطرح شد.که پاسخ های مطرح شده برای این اشخاص قانع کننده نیافتاد. مدیریت مجموعه عنوان کرد که در حال حاضر نرخ های فروش اصلاح گردیده است.

🔹در مجمع کنور ۵۶۰ تومان معادل ۷۵ درصد سود تقسیم شد.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#گزارش #مجمع #کنور

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *