تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

بیت کوین طی روزهای گذشته زیر محدودهٔ ۳۷,۳۳۲.۷۰ الی ۳۹,۶۰۰ دلار در حال معامله‌شدن است. خریداران از دو روز قبل در حال تلاش برای احیای قیمت بیت کوین و هدایت آن به‌سمت مقاومت پیشِ‌رو در سطح ۳۷,۳۳۲.۷۰ دلار هستند؛ اما در این راه موفق نبودند که این مسئله نشان از ضعف تقاضا برای خرید در سطوح بالاتر دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛

کندل روزانه در تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) با ادامه روند فروش توسط خرس‎‌‌ها باز شد و آنها توانستند جفت ارز بیت کوین/ تتر (BTC/ USDT) را به زیر سطح قیمتی ۳۴,۰۰۸ دلار که پایین‌ترین سطح قیمتی روزانه در تاریخ ۲۲ ژانویه بود، برسانند. با ادامه روند نزولی قیمت و عبور از این سطح، محدوده حمایت کلیدی بعدی برای بیت کوین بین ۲۸,۸۰۵ الی ۳۰,۰۰۰ دلار است.

با رسیدن سطح شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده اشباع فروش می‌توان انتظار داشت تمایل فروشندگان برای فروش بیش از حد در کوتاه‌مدت، کمتر شود و دلیل این موضوع می‌تواند اقدام معامله‌گران برای خرید در محدوده حمایتی قیمت بیت کوین باشد. حال اگر قیمت از این محدوده جهش کند، آنگاه گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت این جفت ارز را به بالای سطح ۳۹,۶۰۰ دلار برسانند.

شکست و بسته‌شدن قیمت بیت کوین بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۴۰,۸۳۵ دلار به‌عنوان اولین نشانه برای تضعیف قدرت خرس‌ها در نظر گرفته خواهد شد. در صورتی که همین روند ادامه داشته باشد و قیمت بیت کوین تا بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) در ۴۵,۴۰۴ دلار رشد داشته باشد، تغییر روند نزولی به صعودی را شاهد خواهیم بود.

  • مقاومت‌ها: ۳۹,۶۰۰ – ۴۰,۸۳۵ – ۴۵,۴۰۴
  • حمایت‌ها: ۳۰,۰۰۰ – ۲۸,۸۰۵

منبع: ارز دیجیتال

#ارز   #ارز_دیجیتال     #بیت_کوین  #تحلیل_تکنیکال_ارزهای_دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *