تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت تزوس (XTZ)

روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت)، تزوس به زیر خط روند صعودی بلندمدتی که روی نمودار دیده می‌شود سقوط کرد و فروشندگان نیز در ادامه مانع بازگشت قیمت به بالای این سطح شدند. آنها پیش‌تر برای شروع یک حرکت نزولی جدید اقدام کرده بودند، اما آن‌طور که پیداست فعلاً برای حفظ موقعیت قیمت زیر خط روند صعودی روی نمودار تلاش می‌کنند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

اگر در ادامه خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط روند صعودی روی نمودار بازگردانند و موقعیت خود را در آن ناحیه تثبیت کنند،‌ به این معنی است که بازار تمایلی به پذیرش شکست اخیر و سطوح قیمتی پایین‌تر ندارد. پس از آن تزوس برای رسیدن به مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳.۱۸ دلار و در ادامه ۳.۴۰ دلار تلاش خواهد کرد.

در صورتی که قیمت مجدداً پس از برخورد با خط روند صعودی روی نمودار به‌سمت پایین حرکت کند، این چشم‌انداز صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. پس از آن می‌توان گفت فروشندگان این حمایت بلندمدت را به یک مقاومت جدید تبدیل کرده‌اند. سقوط و بسته‌شدن کندل قیمت زیر سطح ۲.۳۹ دلار هم می‌تواند به شروع یک حرکت نزولی تازه و ریزش تزوس تا ۲.۰۰ دلار منجر شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

در نمای ۴ ساعته بازار تزوس، میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی شیبی خنثی به خود گرفته و شاخص قدرت نسبی یک واگرایی صعودی با قیمت تشکیل داده است که نشان می‌دهد شتاب نزولی قیمت در حال کاهش است. تزوس اکنون این شانس را دارد که تا ۲.۹۰ دلار رشد کند و انتظار می‌رود در این سطح فعالیت فروشندگان نیز بیشتر شود. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این مقاومت راه را برای جهش تزوس تا ۳.۰۰ و ۳.۳۰ دلار باز خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از برخورد با مقاومت‌های بالاسری به‌سمت پایین حرکت کرد، می‌توان گفت بخشی از معامله‌گران با اوج‌گیری قیمت از بازار خارج می‌شوند. چنین اتفاقی می‌تواند قیمت را برای مدتی بین ۲.۹۰ تا ۲.۳۹ دلار نگه دارد. به شکسته‌شدن حمایت ۲.۳۹ دلاری هم شتاب نزولی قیمت بیشتر خواهد شد.

 

منبع: ارز دیجیتال

#ارز   #ارز_دیجیتال     #تزوس    #تحلیل_تکنیکال_ارزهای_دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *