به گزارش آوای‌آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت فرآورده‌های نسوز پارس با مشارکت بیش از ۳۱درصد از سهامداران تشکیل شد.

احمد حیدرپور، مدیرعامل شرکت به مجمع گزارش داد:

✅در سال گذشته، مشکلات زیادی در مورد تخصیص ارز و نوسانات ارزی داشتیم و سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

✅دستگاه‌های پرس‌، ژاپنی و آلمانی هستند. چهار کوره وجود دارد که امکان هرگونه مانور پخت روی محصولات را به ما می‌دهد. سیستم تزریق قیر و خشک‌کن وجود دارد و امکان تولید هرگونه محصول را برای صنایع سیمان، فولاد و شیشه داریم.

✅آخرین افزایش سرمایه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت و سرمایه شرکت به ۱۶۲۷ میلیارد تومان رسید.

✅از نظر مبلغ فروش، ۵۵درصد به سیمان، ۱۷درصد به فولاد، ۶درصد به مس، ۰.۰۴درصد به سرب و ۲۰درصد به سایر صنایع فروش داشتیم.

✅در سال ۱۴۰۱، ۱۰.۱۱۳ تن تولید داشتیم که ۹.۳۰۸ تن آن آجر بوده است. دو تن کارهای خدماتی، مقداری جرم و… بوده است.

✅نرخ ارز یکی از مهم‌ترین ریسک‌های شرکت است. شرکت، مناقصه محور است؛ زمان برنده شدن مناقصه تا تحویل کالا به مشتری، ۴ تا ۶ ماه به طول می‌انجامد که می‌تواند به دلیل تغییر نرخ ارز، تغییر سیاست‌های تعرفه‌های گمرکی و حامل‌های انرژی، متحمل هزینه‌هایی شود. برای برخورد با این ریسک پرداخت، تا ۷۰درصد از سوی مشتری و همچنین انعقاد قراردادها دلاری را پیش‌گرفته‌ایم.

✅تاخیر در تسویه از سوی مشتریان، یکی دیگر از ریسک‌های شرکت است. در تلاش هستیم که ظرف دو ماه، قراردادها را تسویه کنیم تا مجموعه در حاشیه زیان قرار نگیرد.

✅درآمد عملیاتی در سال ۱۴۰۰، ۲۵۶ میلیارد تومان بود که با وجود اینکه تناژ در سال ۱۴۰۱ چندان تغییر نکرد، نرخ فروش بالا رفت و این رقم به ۳۳۰ میلیارد تومان رسید. برآورد می‌کنیم که امسال به ۳۶۴ میلیارد تومان برسد.

✅با وجود اینکه که فروش حدود ۲۸درصد از نظر ریالی افزایش پیدا کرد، سود خالص از ۶۶ میلیارد به ۵۷ میلیارد کاهش پیدا کرد. حاشیه سود از ۲۵.۹درصد به ۱۷.۵درصد کاهش پیدا کرده است.

✅با مشارکت گروه کارشناسی داخلی و خارجی، کوره تونلی مازوت سوز به گازسوز تبدیل و بهره‌برداری از آن در خردادماه ۱۴۰۱ انجام شد. تعمیرات سقف و بدنه کوره تونلی گازسوز قبلی، افزایش ظرفیت خرید، نصب و راه‌اندازی نوسازی در این سال انجام شدند.

✅بدهی‌های مالیاتی و تسهیلات مالی تعیین تکلیف شدند. مشکلات استعلام از بانک مرکزی رفع شدند. انتقال شرکت به بازار اول، تولید پودر و بریکت‌سازی منیزیت خام و پخت نمونه، تولید آجرهای منیزینیا، دستیابی به تولید آجرهای واگن، تولید آجرهای آلومینیا،خودکفایی در تولید بلوک‌های آلومینایی در این سال مالی انجام شد.

✅درصدد افزایش سهم از بازار، کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش تولید هستیم. توسعه برندها، انجام تعهدات به مشتریان برای افزایش اعتماد و تولید محصولاتی که ارزش‌ افزوده بیشتری دارند، از برنامه‌های آینده شرکت هستند.

✅با تمهیدات و کاهش تولید در پیک مصرف و قطع انرژی سعی می‌کنیم تولید بخش‌های پرمصرف را کم کنیم.

✅تیم صادراتی داریم و روی عراق، افغانستان، روسیه و کشورهای آسیای میانه متمرکز شده‌ایم.

✅با توجه به اهمیت منابع انسانی، افزایش بهره‌وری و آموزش را در دستور کارداریم. فروش نقدی، کاهش زمان وصول مطالبات، دریافت تسهیلات ارزان، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های سربار از مهم‌ترین برنامه‌های ما هستند.

✅مدیر مالی شرکت درخصوص گزارش مالی توضیح داد: سود ناخالص حدود ۸درصد کاهش پیدا کرده است که بیشتر به بندهای مالیاتی شرکت باز می‌گردد. معافیت مالیاتی به شرکت تعلق نگرفت و با تخفیف ۱۱درصدی، مالیات به ۱۱ میلیارد تومان رسید. به دلیل اصلاح ساختار مالی، تسهیلاتی گرفته بودیم که طی چند وام تسویه شد و توانستیم چهار میلیارد تومان بازگشت جریمه داشته باشیم. چهار قسط از یک وام باقیمانده است

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم کفپارس و در پاسخ به سوالات عنوان شد:

✅این الزام وجود دارد که با سامانه نیما، امور ارزی انجام دهیم. نمی‌توانیم هیچ‌گونه خریدی خارج از سیستم بانکی انجام دهیم. اخیرا با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، مشکلاتی در تامین ارز و تاخیر در این امر به وجود آمده است. دلار، یورو و درهم اخذ می‌کنیم. برای کاهش ریسک‌ها، قراردادهایی را به صورت دلاری منعقد می‌کنیم.

✅به دلیل پیش‌پرداخت‌هایی که بین ۵۰ تا ۷۰درصد است، امکان تغییر نرخ در قراردادها را نداریم. ما مخالف ارزان فروشی هستیم. چند شرکت تولیدکننده سیمان علیرغم اینکه ورود آجرنسوز ممنوع است و ارزی هم به آنها تخصیص پیدا نمی‌کرد، اقدام به واردات کردند. این موضوع تهدیدی برای عدم افزایش قیمت از سوی شرکت بود. با توجه به سیاست‌های ارزی، گمرکی، افزایش هزینه‌های تولید و حفظ توان رقابت، قیمت‌ها را به صورت تدریجی افزایش دادیم. جلساتی در این خصوص در مراجع دولتی در حال برگزاری است و امیدواریم که این مشکلات حل شود. افزایش قیمت‌ها متناسب با هزینه‌ها نبوده است و پیگیر افزایش قیمت هستیم.

✅کوره پخت دولومیت نداریم.

✅نرخ‌ها و قیمت‌ها بر اساس نوع سفارش مشتری و کیفیت متفاوت است و لیست قیمت ثابتی نداریم. در صادرات براساس قیمت رقابتی مقصد نرخ داده می‌شود. در عراق و افغانستان موضوع دریافت را داریم که در صورت عدم انتقال ارز در سامانه با چالش مواجه می‌شویم.

✅با کشور عراق، قرارداد جدیدی نداریم. زیرا نمی‌توانند ارز را به‌ صورت قانونی وارد کنند. از زمان طالبان، صادرات به افغانستان متوقف‌شده و رایزنی‌هایی با گروه‌ها انجام‌شده است.

✅کوره‌های شاتل جهت پخت قطعات مصرفی کوره‌های تونلی و تولید قطعات خاصی که تنها در شاتل قابل پخت هستند، استفاده می‌شوند. این تونل‌ها در جهت خودکفایی و کاهش نیاز به واردات استفاده می‌شوند.

✅با تصویب صورت‌های مالی، ۱۰درصد سود به ازای هر سهم (۳۶ ریال) تصویب شد.

آوای آگاه

#کدال_نگر  #مجمع_عمومی_عادی  فرآورده‌های نسوز پارس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

فرآورده‌های نسوز پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *