۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۴۵
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار **همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۷٫۹۹%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت
کل: متعادل مثبت
۶) سیگنال تحلیل نوشت “آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نشان‌دهنده افزایش شاخص مدیران خرید(شامخ) در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ است. این در حالی است که شامخ اقتصاد ایران در سه ماه گذشته همواره در مرز رکود(محدوده ۵۰ واحد) قرار داشته است. تقریبا تمامی اجزاء شاخص مدیران خرید(به جز استخدام نیروی انسانی) در بهمن‌ماه افزایش یافته است که نشانه خروج موقتی اقتصاد از محدوده رکود است.
۷) اردوغان نتانیاهو را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان نازی های زمان نام برد. نتانیاهو نیز به این مساله واکنش داد و گفت ” اسرائیلی که به قوانین جنگ پایبند است، موعظه اخلاقی اردوغان را که از قاتلان و متجاوزان سازمان حماس حمایت می کند را نمی پذیرد.”
۸) بایدن می گوید ” به نظر من، نتانیاهو با وادار کردن بقیه جهان به مخالفت با آنچه اسرائیل مطرح میکند، بیشتر به اسرائیل آسیب می رساند تا اینکه کمک کند و این اشتباه بزرگی است؛ می‌خواهم شاهد آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه و آغاز تبادل بزرگ زندانیان و اسرا باشم”
۹) به موجب رای قطعی دادگاه تجدید نظر ، حق رای سهام تو‌دلی خگستر در مجمع ایران‌خودرو سلب شد. به نظر با این رای کروز مدیریت ایران خودرو را به دست گرفت.
۱۰) مدیرعامل ایران خودرو دیزل به مدیریت سایپا رفت. بسیاری امیدوار شده اند که توسلی مهر بتواند تحولی در خودروسازان سواری مانند آنچه در خودروهای کار اتفاق افتاد را رقم بزند.
۱۱) بهای شمش فولادی صادراتی سی آی اس به هر دو صورت فوب و سی اف آر در روزهای گذشته کاهشی بوده است. قیمت فوب شمش صادراتی این منطقه در آخر هفته به ۴۸۵ دلار کاهش داشته است. (معدن ۲۴)
۱۲) بهرام سبحانی در حاشیه بازدید از فولاد هرمزگان گفت “معنی توسعه را در این شرکت می‌توان دید و توسعه به صورت واقعی در آن جریان دارد.” (معدن ۲۴)
۱۳) رئیس جمهور در هشتمین سفر دوره‌ای خود به خوزستان، فرمان افتتاح بزرگترین کارخانه تولید آهن اسنفجی (زمزم سه فولاد خوزستان) را صادر کرد. پروژه کارخانه زمزم سه فولاد خوزستان با ظرفیت سالانه دو میلیون تُن به دست متخصصان داخلی احداث شد. (معدن ۲۴)

۱۴) در خصوص بازار متانول، کانال نفت گاز پتروشیمی نوشت ” قیمت متانول چین در اوایل هفته افزایش یافت که دلیل آن قیمت زغال سنگ داخلی بالاتر، ذخایر متانول کمتر و کاهش عرضه متانول بود. در همین حال، خرید محتاطانه برای نیمه دوم مارس و آوریل باعث ضعیف شدن بحث های تجاری در هند شد.”

۱۵) سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه از شرکت ماشین سازی اراک بازدید کردند.
۱۶) رشد تقاضا نفت چین در حال کند شدن است و این کشور قصد دارد ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف خودش را با تولید خودروهای برقی کاهش دهد.
۱۷) موسسه سیتی پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ به ۷۵ دلار در هر بشکه برسد. ما سوگیری کمتر صعودی داریم و انتظار داریم که برنت تا پایان سال به پایین‌ترین سطح ۷۰ دلار در هر بشکه سقوط کند و از هرگونه اختلال غیرمنتظره در عرضه جلوگیری شود.
۱۸) بررسی ها نشان می دهد سهم تشکیل سرمایه از مخارج کل اقتصادی کشور کاهش یافته است. این امر هشداری در مسیر رشد اقتصادی ایران در سال های آتی محسوب می شود. مشاهدات همچنین حاکی از بالا رفتن سهم مخارج دولت از مخارج کل کشور است. (اکوایران)
۱۹) اکثر کشورهای عضو گروه اوپک پلاس از جمله روسیه و عربستان اعلام کرده اند که سیاست کاهش داوطلبانه عرضه نفت خود به بازار جهانی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داد.گروه اوپک پلاس در مجموع ۲.۱ میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت خود به بازار جهانی کاسته است. (نفت ما)
۲۰) وزیر نفت دولت رئیسی می گوید ” تلاش می‌ کنیم، هموطنان در نوروز بدون بنزین نمانند.”
۲۱) جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پایان یافت.
۲۲) فن اوا فروش یک ملک مسکونی را شفاف سازی کرد.
۲۳) ومهان قصد دارد ۳۱درصد از سهام وسپهر را عرضه کند.
۲۴) با گرمتر شدن هوا، تولید در فولادی و پتروشیمی ها به حالت نرمال بازگشته است.
۲۵) وامید اطلاع داد “افزایش سرمایه ۲,۶۴۱ درصد از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به تصویب هئیت مدیره رسیده است”
۲۶) آسیاتک، سپ، رتاپ، تاصیکو، سبجنو، غگلپا در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه گزارش دادند.

ولید هلالات

نفت گاز پتروشیمی / نفت گاز پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *