اولین روز کاری هفته را در حالی پشت سر گذاشتیم که در اتفاقی کم سابقه، اختلال در فرابورس باعث شد تا فشار فروش مضاعفی به بازار وارد شود و اگر این اختلال امروز نیز برطرف نشود، احتمالا بازار امروز نیز با فشار فروش همراه خواهد شد .

از فرابورس که بگذریم چند موضوع دیگر بازار امروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

اولی خبر های گروه خودرو است . دیروز مدیر عامل #خاور جایگزین مدیر عامل سایپا شد . جواد توسلی مهر در مدت مسئولیتش در خاور، مارکت ۵۰۰ میلیاردی #خاور رو تا ۵۰ هزار میلیارد با اتفاقات بنیادی ارتقاع داد . خبر دیگه این گروه رو دیروز #خگستر منتشر کرده . دیروز #خگستر شفاف سازی داد که حق رای تو مجمع بدلیل تودلی بودن با #خودرو ازش گرفته شد . به این ترتیب تو اولین مجمع، کروز ۳ سیت هیئت مدیره خودرو رو می گیره و عملا میشه مالک ایران خودرو . البته تو این خبر جای بحث است و ممکنه موضوع به این سادگی ها هم نباشه . به نقل از یکی از دوستان، ” همه جا نوشتن گام نهایی به سمت خصوصی سازی!!!”

“اولا گام نهایی بعد از مجمع انتخاب هیئت مدیره و گرفتن سه سیت اتفاق میوفته… ثانیا حالا شما فکر کن خودرو خگستر رو واگذار کنه اونوقت مجددا حق رای خگستر برمیگرده و خریدار با خرید مابقی سهام تحت مالکیت دولت میتونه حتی جای #کروز رو بگیره… پس هنوز اتفاقی نیوفتاده و بنظرم این فقط اهرم فشاری بود واسه واگذاری تودلی خودرو ”

خبر دیگه تجدید ارزیابی ۲۶۴۱ درصدی #وامید از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بود . این خبر می تواند کلیت بازار و هلدینگ ها را تحت تاثیر قرار دهد . تجدید ارزیابی وامید راه را برای مابقی هلدینگ ها هموار خواهد کرد .
موضوع دیگر تاثیر گذار بر بازار امروز و این روزها خبر افزایش نرخ برق است که بیشتر از همه تاثیر منفی بر فولادی ها خواهد داشت . کمترین تاثیر بر #فولاد و #هرمز خواهدبود . اما در کلیت گروه تاثیر خواهد گذاشت و جو کلی این گروه منفی خواهد بود .

اگر تمام این خبر ها را درکنار تثبیت نرخ دلار بالای ۶۰ هزار تومان در یک کفه ترازو قرار دهیم و ادامه اختلال فرابورس را در کفه دیگر، وزن اختلال فرابورس و تاثیرش بر بازار امروز به مراتب بیشتر خواهد بود . ادامه اختلال فرابورس می تواند فرصت خرید خوبی در منفی سهام ارزشمند بورسی ایجاد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *