۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۶۰
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۴٫۶همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۹٫۱۵%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت
کل: متعادل مثبت
۶) وسینا املاک مازاد استان مازندران (شهرک نمک آبرود) با شرایط نقد و اقساط در فروردین ماه عرضه خواهد کرد.
۷) شرکت های مجموعه خودکفایی مانند غپینو، قاسم و غصینو اقدام به خرید شرکت تولید فیلم و خدمات چاپ رباط لرستان نمودند که به صورت جداگانه اقدام به شفاف سازی کردند.

۸) وبانک فروش سهام شتران به ارزش ۲۴همت و شناسایی سود در همین حدود را شفاف سازی کرد. ضمنا افزایش سرمایه ۸۴درصد از انباشته شرکت مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

۹) فسازان یکی از زیرمجموعه های چدن با موضوع فعالیت بازرگانی، مشارکت و احداث نیروگاه انرژی های تجدید پذیر را خریداری کرد.
۱۰) خوساز نسبت به تغییرات نرخ فروش و افزایش آن شفاف سازی داد.
۱۱) سهمیه دریافت مواد اولیه شفارا افزایش یافت و ازین طریق در سال ۱۴۰۳ می تواند تولید DOP را ۱۰۰درصد افزایش دهد.
۱۲) در چند روز اخیر رکورد مصرف بنزین در اسفندماه امسال با رقم ۱۳۳ میلیون لیتر شکسته شد.
۱۳) مزایده فروش اپال ۲ روز دیگر تمدید شد. ضمنا برج زرافشان هم برای فروش آگهی شد.
۱۴) گفتگوهای دور دوم علی باقری و برت مک گورک، مشاور امور خاورمیانه کاخ سفید به تعویق افتاده است. آن ها در ژانویه دیدار کرده بودند. به گفته مقامات آمریکایی و ایرانی، واشنگتن امسال مذاکرات محرمانه‌ای با تهران انجام داده است تا این کشور را متقاعد کند که از نفوذ خود بر جنبش حوثی‌های یمن برای پایان دادن به حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ استفاده کند.
۱۵) مدل تولید و فروش شیران و همچنین قرارداد با پالایشی ها تغییر کرد. این شرکت نسبت به شفاف سازی آن اقدام نمود و اظهار امیدواری کرد که باتوجه به تداوم خرید نفت از بورس انرژی، این روند در سال آتی نیز با حجم بیشتری ادامه خواهد داشت.
۱۶) کاشی پارس ۱۵درصد در محصولات خود افزایش نرخ اعلام کرد.
۱۷) مدیرعامل شیراز به نفت ما گفت “اتخاذ راهبرد خرده فروشی پتروشیمی شیراز در بازارهای جهانی اوره صورت گرفته است. ساخت واحدهای LNG در مجتمع‌های پتروشیمی راهکار تامین خوراک پایدار درشرایط بحرانی است. رویکرد ما در پتروشیمی شیراز اینست که بتوانیم در بازارهای هدف فروش، محصول را خرده فروشی کنیم که در دستور کار داریم و این راهکار را در بازارهای مختلف دنیا، در پیش گرفته ایم.”
۱۸) اداره اطلاعات انرژی آمریکا از تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران در دومین ماه ۲۰۲۴ خبر داد.
۱۹) قیمت مس به دنبال برنامه های چین برای کاهش تولید به بالاترین حد در ۷ ماه گذشته رسید. این احتمالاً آغاز یک حرکت بسیار بزرگتر است. نفت و سایر کالاها نیز در معرض افزایش قابل توجه قیمت هستند. این نشان می دهد که تورم بیشتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو حرکت خواهد کرد. (کامولیدی)
۲۰) مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از روند اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و مجتمع فروآلیاژهای این شرکت در بهاباد بازدید کرد.
۲۱) شفاف سازی شگستر در خصوص راه اندازی مقدماتی جهت عیب یابی و آغاز تولید اصلی و نهایی منتشر شد.
۲۲) آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید که اگر کاهش داوطلبانه اوپک پلاس تا در طول سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، بازار را با کسری جزئی به جای مازاد مواجه می‌کند.
۲۳) تحقیقات فدرال‌رزرو نیویورک نشان می دهد روند تورم دستمزد ها پس از کاهش سریع از ۷ درصد در اوج خود در اواخر سال ۲۰۲۱ به حدود ۵ درصد در اوایل سال ۲۰۲۳، در ماه‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است، که نشان می‌دهد تعدیل در رشد دستمزد اسمی ممکن است متوقف شده باشد.انتظارات از کاهش نرخ های بهره در ماه جون از ۵۸.۲ درصد به ۶۴.۱ درصد افزایش داشته است.
۲۴) موسسه بارکلیز پیش بینی می کند در صورت پیروزی ترامپ و اعلام تعرفه ها ، دلار جهانی ۳ درصد افزایش یابد.
۲۵) رهبر اکثریت سنای آمریکا می گوید ” نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مانع بزرگی برای صلح است که اغلب در مقابل خواسته های افراط گرایان سر فرود آورده است.”
۲۶) دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که پس از ارائه پاسخ حماس، کابینه جنگ اسرائیل تصمیم گرفت که یک هیئت اسرائیلی را جهت مذاکرات بیشتر در مورد معامله گروگان ها به دوحه اعزام کند.
۲۷) سنگ آهن جهانی به ۱۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد! کاهش قیمت خانه در چین حتی با افزایش حمایت ها ادامه دارد؛کاهش قیمت خانه های نوساز هیچ نشانه ای از نزول را نشان نمی دهد. (کامولیدی)

شناسایی سود/شناسایی سود/شناسایی سود/شناسایی سود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *