همانطور که انتظار داشتیم بازار روز چهارشنبه با افزایش عرضه همراه بود . روزهای پایانی شناسایی سود حقوقی ها، تسویه اعتبار مشتریان کارگزاری ها و همچنین جو کلی آخر هفته ها باعث شد تا بازار حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد .

عامل دیگر تاثیر گذار بر جو کلی معاملات روز چهارشنبه انتشار نامه کانون کارگزاران در خصوص توقف تخصیص و یا کاهش اعتبار اعطایی به کارگزاران بود که هر چند خبر تازه ای نبود اما با توجه به جو کلی معاملات، اثر خود را بر بازار گذاشت و در نهایت شاخص کل حدود ۱۳۳۰۰ واحد و شاخص کل ۳۹۰۰ واحد از ارزش خود را از دست دادند . ارزش معاملات خرد نیز نسبت به روز قبل حدود ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرد و در محدوده ۴٫۵ همت قرار گرفت . تراز پول خرد حقیقی های بازار نیز منفی بود و حقیقی ها حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند .

چالش دیگر بازار در هفته گذشته، خروج نقدینگی به سمت دو بازار دیگر بود . سررسید واریز وجه خرید خودروهای وارداتی و همچنین عرضه سکه توسط بانک مرکزی دو عاملی بود که باعث شد بخشی از نقدینگی از بازار خارج شود . با یک محاسبه ساده، پیش فروش سکه توانست حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی را جذب کند .

به نظر می رسد

با توجه به باقی ماندن تنها ۳ روز کاری تا پایان سال، امروز از فشار عرضه ها کاسته شود و به اصطلاح شاهد آخرین فروشندگانی باشیم که در سال جاری به نقدینگی احتیاج دارند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد رفته رفته شاهد بهبود تقاضا در بازار باشیم . البته بعید است پول جدیدی به بازار وارد شود و اندک منابع موجود در بازار احتمالا در بین صنایع مختلف دست به دست خواهد شد .
شاید گفتن این جمله کمی به دور از احتیاط باشد، اما به نظر می رسد اگر اتفاق خاص سیاسی یا اجتماعی طی دو هفته کاری آینده رخ ندهد، منفی احتمالی اول وقت امروز سهام بنیادی و ارزشمند، پایین ترین قیمت طی دو هفته کاری پیش رو باشد .

#واچ_لیست_روزانه
#اخابر سهم موجود در سبد پیشنهادی مجددا به محدوده حمایتی مهمی رسیده است . با توجه به سود ۷ همتی همراه اول و همچنین گزارش های ماهانه خوب ، خرید در این قیمت ها به نظر کم ریسک است .

تسویه اعتبار مشتریان کارگزاری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *