۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۴۰
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۵٫۵همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی : منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۹٫۱%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت
کل: متعادل مثبت

۶) رهبر اپوزیسیون اسرائیل هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد و با مقامات ارشد دولتی و اعضای سنا و کنگره آمریکا دیدار خواهد کرد. در همین حال، تظاهرات در اسرائیل با سرکوب پلیس مواجه شده است. تجمع کنندگان خواستار استعفای دولت نتانیاهو هستند.

۷) انگلیس سفیر اسرائیل را احضار کرد.
۸) معاون سخنگوی پنتاگون می گوید “واشنگتن از حمله به مراکز دیپلماتیک حمایت نمی‌کند. آمریکا با ایران تماس گرفت زیرا می‌خواست عدم دخالت خود در این حمله را در میان تنش‌های بالا در منطقه به وضوح بیان کند.”
۹) حمله اوکراین به یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های روسیه قیمت نفت و فرآورده های نفتی را متلاطم کرده است. کارخانه گاز آستاراخان روسیه تولید بنزین و دیزل را متوقف کرد.
۱۰) امروز نشست اوپک برگزار می شود و سرمایه گذاران منتظر نشانه هایی از سیاست این سازمان در حوزه عرضه هستند. عملکرد بازار نفت سال جاری میلادی مثبت بوده و بعید نیست این وضعیت ادامه یابد زیرا انتظار می رود بازار با کسری مواجه شود همچنین شرکت نفتی پمکس که تحت کنترل دولت مکزیک است، قصد دارد صادرات نفت خام را در ماه‌های آینده کاهش دهد.
۱۱) بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم نقدينگي در پايان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۷۸٫۸۰۹ هزار میلیارد ریال رسيد که نسبت به پايان اسفندماه ۱۴۰۱ معادل ۲۴٫۳ درصد رشد نشان مي‌دهد.
۱۲) حسن کاظم زاده در فردانامه نوشت “بانک مرکزی اسفند ماه به شکل سنگینی پول به بانک ها تزریق کرده است و اثرات این تزریق با کاهش نرخ بهره در بهار خودش را نشان خواهد داد. بانک مرکزی در هفته ی پایانی سال تزریق سنگین پول در عملیات بازار باز داشت و به صورت خالص (تزریق از طریق ریپو منهای بازپرداخت اعتبار) ۲۰ همت منابع در اختیار بانک ها قرار داد. البته تزریق به شکل ریپو سنگین تر و در حدود ۵۲ همت بود. در مجموع اسفند ماه بانک مرکزی دست و دلبازانه رفتار کرد و در مجموع حدود ۳۸ همت پول به بانک ها تزریق کرد تا مانده وام به شکل ریپو به بانک ها به ۱۸۶ همت برسد که بالاترین ریپوی انجام شده توسط بانک مرکزی از شروع این عملیات پولی است.”
۱۳) ثبات نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها در سطح ۱۳ سنت/ مترمکعب (کالا داده)
۱۴) نظرسنجی جامع از برترین کارشناسان اقتصادی کشور نشان می‌دهد که وقت اصلاحات ساختاری فرارسیده و بدون اینها، وضعیت مردم در سال ۱۴۰۳ و پس از آن سخت و سخت‌‌‌تر خواهد شد.
۱۵) در نظرسنجی «فردای اقتصاد» ۳۱٪ از مشارکت‌کنندگان معتقدند حذف کامل قیمت‌گذاری دستوری باید در اولویت کار قانون‌گذاری در بازار سرمایه قرار گیرد. ۳۰٪ نیز خواستار عدم دخالت در سازوکار بازار شدند.
۱۶) مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۲۴۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.
۱۷) تولید فولاد ایران در ۱۴۰۲ از ۳۰ میلیون تن خواهد گذشت.
۱۸) حدود ۳ درصد دیگر ریزش زغال‌سنگ استرالیا.
۱۹) رئیس هیات مدیره سندیکای داروهای انسانی می گوید “بزرگترین مشکلی که تمام صنایع با آن مواجه هستند، نحوه قیمت‌گذاری است. در صنعت دارو این سیاست به نحوه دیگری نیز تاثیرگذار است. اولا افزایش قیمت متناسب با افزایش هزینه‌ها نیست و ثانیا سازمان غذا و دارو معمولا بعد از گذشت شش ماه، ابلاغیه افزایش قیمت‌ها را صادر می‌کند. این یعنی هزینه‌های شرکت‌های داروسازی، ماه به ماه افزایش می‌یابد اما زمان سپری شدن مراحل بروکراسی جهت افزایش قیمت دارو حداقل شش ماه است.”
۲۰) اقتصاد آنلاین می گوید به دلیل کمبود نقدینگی، بعضی از خطوط تولید داروپخش به حالت تعلیق درآمدند.
۲۱) مستر عضو فدرال رزرو میگوید “اگر اقتصاد انتظارات را برآورده کند، فدرال رزرو می تواند به تدریج نرخ را کاهش دهد. موردی برای کاهش نرخ ها در جلسه بعدی فدرال رزرو نمی بینم.خطر بزرگتر برای سیاست این است که فدرال رزرو نرخ ها را خیلی زود کاهش دهد.”
۲۲) کیسون یک قرارداد ۱٫۴۳همت در خصوص نفت و گاز منعقد کرد.
۲۳) افزایش سرمایه خریخت و غگل ثبت شد.
۲۴) شفاف سازی غناب “دستور ارسال پرونده به شعبه جهت اجرای احکام مدنی در خصوص اجرای رای داور جهت صدور سند کارخانه اردبیل به نام گروه صنعتی ناب”
۲۵) پس از غپینو، غمینو هم افزایش نرخ گرفت.
۲۶) زفکا خبر داد ” تعداد ۷۹راس تلیسه آبستن و گاو خشک آبستن دیگر به محل پروژه ماکو انتقال داده شده است.”
موفق باشید.

ولید هلالات

مقامات ارشد دولتی / مقامات ارشد دولتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *