بارها و بارها شرایط پیش روی بازار امروز را نوشتیم و پاک کردیم . در شرایطی قرار داریم که همه چیز در دو روی یک سکه قرار دارد و وضعیت یا سیاه است و یا سفید . اگر کسی بتواند شرایط سیاسی چند روز آینده را پیشبینی کند، می تواند بازار را نیز پیشبینی کند . تا به اینجای کار بازار های مختلف بیشترین وزن را به پاسخ ایران به حملات اسرائیل داده اند و دلار سکه تمامی سقف های قیمتی قبلی را شکسته اند . به نظر می رسد تکلیف بازار طی روزهای پیش رو تا حدود زیادی مشخص شود .

روز کاری گذشته در مورد دو سناریوی پیش روی بازار در مواجهه با نحوه پاسخ ایران به حملات اسرائیل صحبت کردیم و فعالان بازار را به دو بخش تقسیم کردیم . به نظر می رسد می توان این تقسیم بندی را بهبود بخشید و دسته سوم را نیز اضافه کرد .

این گروه نظاره گر بازار هستند و در این قیمت ها نه سهم می خرند و نه دلار و سکه . این گروه بر این باور هستند که ریسک به ریوارد طلا و ارز در شرایط فعلی بسیار بالاست و برای ورود جذابیت چندانی ندارد . از سوی دیگر هنوز احتمال درگیری را بالا می دانند و در بازار سهام نیز نظاره گر هستند .

در شرایط فعلی وزن گروه سوم در حال افزایش است و در صورت وقوع هر یک از سناریو ها، این گروه منابع خود را به بازار هدف تزریق خواهند کرد .
به شخصه در قیمت های فعلی، تمایلی به افزایش وزن طلا و دلار در سبد دارایی خود ندارم و ترجیح می دهم نظاره گر بازارها باشم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *