۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۷۱

۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۷٫۲همت

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: ۱٫۲همت مثبت
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۲۹%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) آمریکا و اسرائیل انجام عملیات حمله هوایی، پهپادی یا موشکی در عراق را تکذیب کردند. منابع آن ها می گویند حمله ای در کار نبوده بلکه حادثه نظامی است.
۷) آمریکا قصد دارد یکی از واحدهای ارتش اسرائیل را به دلیل نقض حقوق بشر و جرایم جنگی تحریم کند!
۸) نتانیاهو می گوید “در زمانی که سربازان ما در حال مبارزه با هیولاهای ترور هستند، قصد تحریم یک واحد در ارتش اسرائیل اوج پوچ و پستی اخلاقی است.”
۹) رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند احتمالا دادگاه بین‌المللی لاهه قرار بازداشت نتانیاهو و برخی دیگر از مقام‌های اسرائیل را صادر کند.
۱۰) عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر می گوید “کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. به تازگی برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی قاعده تذکر دریافت کردند.” (اشاره او به موضوع برخورد با آزادی انتخاب پوشش در روزهای اخیر است)
۱۱) سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای موضوع حذف ارز نیمایی از ۷ ردیف تعرفه پارچه را ابلاغ کرد.
۱۲) بدترین عملکرد بازارها در فروردین را بورس با بازدهی کمتر از یک درصد داشته است. (tsepress)
۱۳) مجید حصاری در خصوص چارت دلار نوشت “قیمت با محرک تنش های اخیر سقف ۶۵۴۰۰ تومانی را شکست و این بار با شیب تند تر به سقف کانال بلند مدت در محدوده ۷۳۰۰۰ تومان رسید. اما نتوانست از سقف کانال فراتر برود. اگر فرض کنیم این سقف برای مدتی حفظ شود و قیمت یک حرکت اصلاحی نزولی را شکل بدهد اهداف آن چه قیمت هایی می تواند باشد؟همانطور که در تصویر اول مشخص شده است قیمت در محدوده ۶۵۰۰۰ تومان بر روی خط روند داخلی خود قرار گرفته است که فعلا از قیمت حمایت کرده است. اگر این حمایت از دست برود آنگاه هدف بعدی رو می توان در خط روند بیرونی در محدوده ۶۲۸۰۰ تومان در نظر داشت. غلبه بر خط روند بیرونی کار ساده ای برای قیمت نخواهد بود.”
۱۴) با احتساب میانگین ۶ سنتی برای گاز داخلی، طبق فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها ۱۲٫۸۵ سنت خواهد بود. (پتروبازار)
۱۵) محمد باقر قالیباف رئیس مجلس عنوان کرد که امسال بودجه دو بخشی شده و احکام بخش اول تصویب و در مرحله تفسیر و تعدیل جداول هستند و ما باید نگاه یکپارچه در سیاست گذاری داشته باشیم و نگاه جزیره ای به توسعه کشور لطمه می زند. (اصلاح بند س تبصره ۶ مربوط به تعیین سقف مالیاتی به نفع تولید در کشور)
۱۶) کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد. تورم تولیدکننده به ۳۲.۶ درصد در اسفند ۱۴۰۲ رسیده است.
۱۷) درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲ ثبت شده است.
۱۸) نوید خاندوزی در بتاسهم نوشت “بخشنامه جدید عوارض صادراتی نشان از منطقی و عقلانی شدن برخی سیاست هاست ” (اشاره او به تثبیت درصد عوارض روی کالاهایی مانند مس و کنسانتره آهن است)
۱۹) واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امروز در جلسه‌ای صلاحیت خریداران این دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
۲۰) بر اساس قانون برنامه هفتم و به دنبال اصلاح نظام مالی صنعت برق از این پس تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق، انرژی موردنیاز خود را از بورس انرژی خریداری خواهند کرد. بخشی از خرید برق از نیروگاه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.
۲۱) آغاز تزریق اتلین پتروشیمی گچساران خبری خوب برای پترول، ممسنی، دهدشت، کازرو
۲۲) صندوق بین‌المللی پول می گوید “تورم در بسیاری از اقتصادهای منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) در حال کاهش است و به میانگین‌های تاریخی نزدیک می‌شود.”
۲۳) استیل پرایس نوشت “هنوز با پیک مصرف زغال ‌سنگ فاصله داریم. دو کشور پرجمعیت جهان، چین و هند، همچنان به استفاده از مقادیر فزاینده زغال سنگ برای رشد موتورهای اقتصادی خود ادامه می دهند.”
۲۴) در حال حاضر صنعت زغالسنگ ایران تا حد ممکن تحت فشار بوده که خروجی آن، جا ماندن از توسعه بوده است. فرمول محاسبه قیمت زغالسنگ بر مبنای ضریبی از نرخ شمش فولاد خوزستان و عدد ۲۶.۵ درصدی ست. همین موضوع باعث پایین ماندن بهای فروش این ماده اولیه فولادی شده که انجمن زغالسنگ آن را دلیلی بر فقدان توسعه این صنعت می دانند. (معدن۲۴)
۲۵) بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
۲۶) به محض اینکه داده‌های CPI ایالات متحده نشان داد که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان در ماه مارس دوباره شتاب گرفته است، دلار در چند هفته گذشته صعود قوی را تجربه کرد. سرمایه گذاران احتمال کاهش نرخ بهره را برای سال جاری کاهش دادند. سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که نرخ بهره تنها %۰٫۴۲ کاهش یابد که بسیار کمتر از پیش بینی %۰٫۷۵ قبلی فدرال رزرو است.
۲۷) شاخص خالص بهای PCE برای ماه مارس در روز جمعه منتشر خواهد شد و بر شاخص دلار تاثیر مهمی دارد. این هفته مملو از انتشار داده های قوی ایالات متحده است که احتمالا بر انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر بیشتری بگذارد به طوری که این سوالات وجود دارد که چند درصد نرخ کاهش می یابد و آیا در سال جاری اصلاً نرخ کاهش خواهد یافت یا خیر. چنین تحولی احتمالاً به دلار آمریکا اجازه می دهد به صعود خود ادامه دهد.
۲۸) به غیر از شاخص PMI اولیه ایالات متحده، داده های ناحیه یورو و بریتانیا نیز در روز سه شنبه منتشر خواهند شد که بسیار با اهمیت خواهد بود.
۲۹) مدیرعامل فولاد مبارکه در مجلس گفت ” متاسفانه گاهی سیاست‌گذاری‌ها با شعار سال در تعارض است. قیمت انرژی و نرخ تامین مالی صنعت به شدت افزایش یافته است. حذف مشوق‌های مالیاتی تبدیل به تنبیه مالیاتی نشود.”
۳۰) سرمایه کساپا ثبت شد.
۳۱) غمهرا افزایش نرخ گرفت.
۳۲) کماسه در خصوص شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست بابت آلودگی هوا شفاف سازی زد.

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #بورس

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *