آمار خیره کننده بورس در سایه آرامش سیاسی

اولین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای بورسی ها به یک خاطره شیرین مبدل شد و در یک روز رویایی شاخص کل با بیش از ۳٫۵ درصد رشد به کار خود خاتمه داد . شاخص هم وزن نیز حدود ۳ درصد رشد را تجربه کرد . ارزش معاملات خرد بیش از ۱۵۰ درصد رشد را تجربه کرد و برای اولین بار در سال جدید به حدود ۷ همت رسید و حقیقی ها حدود ۷۷۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند . از منظر تکنیکالی نیز شاخص کل افت چند روز اخیر خود را جبران کرد و سقف کوتاه مدتی فروردین را پس گرفت .

و اما بازار امروز …

با توجه به جو کلی معاملات روز گذشته و صف سنگین اهرمی ها تا پایان وقت دیروز، احتمالا دقایق ابتدایی بازار امروز نیز مثبت آغاز خواهد شد و شاهد افزایش تقاضا در بازار خواهیم بود . احتمالا شدت مثبت ها در بازار امروز کمتر از دیروز خواهد بود و در نیمه دوم شاهد افزایش عرضه ها خواهیم بود . سیکل های قبلی رشد بازار در سال گذشته و اوایل امسال حداکثر ۲ تا ۳ روزه بوده است و پس از آن شاهد اصلاح های کوتاه مدت بوده ایم .

توصیه ما این است که اگر خریدهایتان در هفته گذشته تکمیل نشده است و دیروز نیز نظاره گر بازار بوده اید، در صفوف خرید اول وقت بازار نیز نظاره گر باشید . اگر خوشبین باشیم احتمالا در اکثر نماد ها شاهد یک دور عرضه صفوف خرید هستیم .

نیمه دوم امروز محک جدی برای بازار خواهد بود . در صورتی که بازار بتواند از پس عرضه ها بر آید می توان به فردای بازار امیدوار تر بود .

#بورس     #بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *