خبرهای موثر هفته چهارم آذر ۱۳۹۶
#لبنی #دامپروری

دبیر انجمن صنایع لبنی، از تقاضای دامداران برای افزایش نرخ خرید شیرخام توسط کارخانجات خبر داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت سه فرآورده لبنی تصمیم می‌گیرد. در خصوص شیر خام دامداران تقاضای افزایش نرخ داشته اند و سازمان حمایت نیز از آنان ارائه مستندات کرده است. همچنین قیمت جدید سه فرآورده لبنی در ستاد تنظیم بازار، در دستور جلسه قرار گرفته و بعد از تصمیم گیری درباره آن، ابلاغ خواهد شد.

#پتروشیمی_تبریز #شبریز

همزمان با بهره برداری از طرح توسعه ای مخزن نفتای سوم پتروشیمی تبریز، عملیات اجرایی مخزن نفتای چهارم این پتروشیمی نیز آغاز شد. (زیرمجموعه شبریز)

#تامین_اجتماعی

مدیر عامل شستا گفت: برای سیاست خروج از بنگاههایی که در برنامه راهبردی ما نیستند برنامه ای داریم که به همین منظور ١٣٠شرکت را که شناسایی شده ، تا سال ١٣٩٨ واگذار خواهند شد. وی ادامه داد: تعداد هلدینگ های تامین اجتماعی از ٩ به ۵ هلدینگ نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین تبدیل خواهد شد.

#ارز

رئیس کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش نرخ سود سپرده‌ها بر افزایش نرخ ارز موثر است، گفت: افزایش فعلی نرخ ارز بیشتر به دلیل نیازهای فصلی و پیش‌بینی‌های بودجه‌ای است. مدیرعامل بانک پارسیان در پاسخ به این سوال که با توجه به گمانه‌زنی‌های بازار در مورد افزایش نرخ ارز به ۵ هزار تومان، آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ گفت: بعید می‌دانم. وی گفت کاهش تعداد اقلام وارداتی با ارز مبادله‌ای در دوره اخیر نشان می‌دهد که بانک مرکزی به سمت تک نرخی کردن ارز برنامه‌ریزی و حرکت کرده است

#رتاپ

با افزوده شدن بانک ملی ایران به شبکه تاپ، کاربران در این برنامه هم اکنون می توانند از مبدا کارتهای بانک های ملی ،سپه ،پارسیان، ایران زمین، سینا، شهر، حکمت ایرانیان، سرمایه، دی ،پست بانک، قوامین، توسعه تعاون ، انصار و قرض الحسنه رسالت ، آینده به کلیه کارتهای عضو شتاب کارت به کارت نمایند . (نرم افزار تاپ در حال رشد)

#زغالسنگ

رئیس انجمن تولید زغال سنگ ایران ضمن تاکید بر ایمنی معادن زغال سنگ، از نحوه قیمت گذاری زغال سنگ برای عرضه در داخل گلایه کرد و گفت: این قیمت گذاری بر اساس نرخ های جهانی باشد یا اینکه تابع قیمت تمام شده فولاد باشد. مجتهدزاده، با بیان اینکه نیاز کشور برای تامین زغال به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید، گفت: در حال حاضر بازار اصلی خرید زغال سنگ ایران، ذوب آهن اصفهان است و این در حالی است که با واحد جدید ذوبی که توسط هولدینگ خاورمیانه (میدکو) در زرند در حال ایجاد است، نیاز کشور تا سال ۱۳۹۷ به ۳.۵ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ خواهد رسید.

#گروه_سایپا

مدیران جدید وساپا، زامیاد و خکاوه پس از تغییر مدیرعامل سایپا، منصوب شدند.

#انرژی #حامل_انرژی

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، از پیشنهاد رشد نرخ حامل های انرژی در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور انتقاد کرد و گفت: مجلس چک سفید امضا برای گرانی حامل های انرژی به دولت نمی دهد.

#داعش

یک گروه از وکلای حقوق بشری فاش کردند، یک شرکت سیمان سازی فرانسوی موسوم به “لافارژ” چیزی نزدیک به ۱۳ میلیون یورو (۱۵.۲ میلیون دلار) به گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه از جمله داعش در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ – ۲۰۱۵ کمک کرده تا فعالیت‌های آنها در این کشور ادامه یابد.( خرابی در سوریه و عراق، نیاز آینده سیمان – تامین توسط لافارژ)

#ریلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، از پیش بینی برداشت ۳۵۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای توسعه حمل و نقل ریلی در لایحه بودجه ۹۷ خبر داد. (توریل – حریل)

#شرانل

شرکت نفت ایرانول موفق به تولید روغن کشتی برای نخستین بار در کشور با همکاری شرکت پتروناس شد . ایرانول اولین شرکت روانکار است که با همکاری پتروناس توانست برای اولین بار در کشور روغن دریایی با تائیدیه های بین المللی تولید کند . مدیر بازاریابی، فروش و صادرات شرکت نفت ایرانول اظهار داشت: این تفاهم‌نامه شکل‌گرفته میان ایرانول و پتروناس، سالانه از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند و تولید گریس و روغن های صنعتی و موتوری نیز با همکاری پتروناس جزوه برنامه ماست.

ولید هلالات
ویدئوهای آموزشی در کانال ما در آپارات

 

بازار بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *