«حمایت» به سهام همه شرکت‌ها تعمیم می‌یابد

علی صحرایی گفت: قرار نیست از چند نماد خاص صرفا حمایت به عمل‌ آید و نماد‌ها و شرکت‌های دیگری هم قرار است طی روزهای آتی مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل بورس تهران: مشکل فعلی ما نقدشوندگی بازار است؛ این خبر خوش را به سهامداران می‌دهیم که طی روزهای آینده سایر صنایع که تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌اند در دستور کار بورس خواهد بود.

قرار نیست از چند نماد خاص صرفا حمایت به عمل‌ آید و نماد‌ها و شرکت‌های دیگری هم قرار است طی روزهای آتی مورد حمایت قرار گیرند.

نقدشونده نبودن بازار بهانه‌ای بود برای تشکیل این جلسات که ماحصل آن بازارگردانی بخشی از نمادها و حمایت حقوقی‌ها را به همراه داشت که علی صحرایی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد این حمایت‌ها در برگیرنده تمام نمادها و شرکت‌های بورسی است. مدیر عامل بورس تهران در پایان چهارمین جلسه با مدیران ارشد حقوقی به «دنیای‌اقتصاد» گفت: حمایت از سهامداران در این جلسات در اولویت است و قرار نیست از چند نماد خاص صرفا حمایت به عمل‌ آید و نماد‌ها و شرکت‌های دیگری هم قرار است طی روزهای آتی مورد حمایت قرار گیرند.

او در خصوص ادامه‌دار بودن جلسات عنوان کرد:شرکت بورس هر روز و تا زمان نیاز با مدیران ارشد حقوقی جلسه‌های حمایتی را ادامه می‌دهد.

او ادامه داد:

مشکل فعلی ما نقدشوندگی بازار است و علت اصلی برگزاری این جلسات حل مشکل است و این خبر خوش را به سهامداران می‌دهیم که طی روزهای آینده سایر صنایع که تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌اند در دستور کار بورس خواهد بود. مدیرعامل بورس تهران درخصوص وضعیت شاخص بورس گفت: طراحی شاخص بورس به گونه‌ای بوده که برخی از نمادها تاثیر بیشتری روی آن دارند اما با حمایت‌های بیشتر شرایط شاخص دستخوش تغییر می‌شود.

او در پایان تاکید کرد: به سهامداران توصیه می‌کنیم تا با بررسی بیشتری اقدام به خرید سهام کنند و اسیر خبرهای مجازی و شایعات نشوند.

حمایت منطقی از بازار باید ادامه یابد

علی‌اکبر امین‌تفرشی، عضو هیات مدیره بورس تهران هم در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: این تصور که شاخص بورس همیشه باید مثبت باشد تصور درستی نیست. بورس و بازار سهام همانند سایر بازارها با نوساناتی همراه است که عامل نوسان آن مسائل مختلف اقتصاد کلان کشور است.

او ادامه داد:

بورس وظیفه‌اش این نیست که همیشه مثبت باشد و سهامداران جدید باید به این نکته توجه کنند که ریسک و بازده در کنار هم و در رابطه هستند. این تلنگرهایی که به بورس می‌خورد شاید یک جنبه مثبت داشته باشد تا سهامداران قبل از هر گونه تصمیم‌گیری دانش خودشان را در خصوص کل سهام بالا برده و آموزش ببینند. عضو هیات مدیره بورس تهران در ادامه تاکید کرد: با حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که از بازار سرمایه به عمل آمده برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ملی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی رشد قابل توجهی پیدا کرد و این اقدام بسیار مثبتی در اقتصاد کشور بود و با ثبت ۲۰ میلیون کد بورسی، بازار سرمایه توانست جایگاه بسیار خوبی را نزد مردم پیدا کند.

در این میان طبیعی است که عرضه سهام دولتی پیامد خوبی داشت و اگر در ادامه بخواهیم این وضعیت را حفظ کنیم باید مسوولیت گرفتن تصمیم درست را قبول کنیم و قدم‌های حساب‌شده‌تری برداریم. به گفته این مقام مسوول «حمایت و بازارگردانی باید ادامه پیدا کند و اقدامات ریشه‌ای صورت گیرد. همچنین تصمیمات خوبی در جهت حمایت از تولید، صنایع و تداوم سودآوری واحدهای تولیدی گرفته شود که این حمایت‌ها باید منطقی و صحیح و در جهت قوت بخشیدن به تولید و صنعت باشد. در این دوره که در شرایط کرونایی به سر می‌بریم باید پتانسیل مثبتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود، در غیر این‌صورت ارزش افزوده اقتصادی و رونق ایجاد نخواهد شد.

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

نماد نماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *