حاشیه سود یکی از مهمترین عواملی است که بر p.s اثر می گذارد در واقع اگر یک صنعت بتواند حاشیه سود را بهبود بخشد، طبعا p.s بالاتری هم خواهد یافت.

صنعت بیمه ذاتا با ریسک متولد می شود اما همیشه در تلاش است تا از ایجاد فاصله منفی بین درآمد و هزینه حق بیمه سهم نگهداری، جلوگیری کند. در واقع تلاش می کند تا از فعالیت بیمه ای زیان نبیند و از محل سود سرمایه گذاری، هزینه های جاری را پرداخت کرده و به سود برسد.

شرکت بیمه حداقل باید ۳۰درصد منابع خود را به صورت سپرده بانکی یا اوراق با تضمین دولت نگهداری کند. حداکثر نیز می تواند تا ۴۰درصد منابع خود را در شرکت های سهامی پذیرفته شده در بورس سرمایه گذاری کند البته نباید بیش از ۱۰درصد پرتفوی خود را به یک سهم اختصاص دهد و یا بیش از ۱۰درصد سهام یک شرکت را خریداری کند.

در بیمه ما، احتمالا ارزش بازار پرتفو از ارزش بازار شرکت بالاتر رفته است. در بیمه آسیا این نسبت حدود ۶۶درصد است. در برخی بیمه ها همچون بیمه سینا یا بیمه-دی از محل فروش سهام می توان انتظار شناسایی سود با اهمیتی داشت.

نسبت ارزش پرتفو بورسی به ارزش بازار در بیمه ای ها، نکته بسیار مهمی شده است.

#بیمه ، #سرمایه_گذاری ، #آسیا ، #ودی ، #بیمه_ما

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

حاشیه سود یکی از مهمترین عواملی است که بر p.s اثر می گذارد در واقع اگر یک صنعت بتواند حاشیه سود را بهبود بخشد، طبعا p.s بالاتری هم خواهد یافت.

صنعت بیمه ذاتا با ریسک متولد می شود اما همیشه در تلاش است تا از ایجاد فاصله منفی بین درآمد و هزینه حق بیمه سهم نگهداری، جلوگیری کند. در واقع تلاش می کند تا از فعالیت بیمه ای زیان نبیند و از محل سود سرمایه گذاری، هزینه های جاری را پرداخت کرده و به سود برسد. شرکت بیمه حداقل باید ۳۰درصد منابع خود را به صورت سپرده بانکی یا اوراق با تضمین دولت نگهداری کند. حداکثر نیز می تواند تا ۴۰درصد منابع خود را در شرکت های سهامی پذیرفته شده در بورس سرمایه گذاری کند البته نباید بیش از ۱۰درصد پرتفوی خود را به یک سهم اختصاص دهد و یا بیش از ۱۰درصد سهام یک شرکت را خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *