پرتفوی سرمایه گذاری وصندوق بر اساس بهای تمام شده ۶همت است اما مجموع ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی این شرکت، ارزش افزوده ای معادل ۶۵همت ایجاد کرده است.پرتفوی بورسی این شرکت به شرح زیر است:

پتروشيمي خارک، پتروشيمي جم، ايران ياسا تاير و رابر، سنگ آهن گل گهر، پالايش نفت اصفهان، نفت ايرانول، نفت پاسارگاد، معدني و صنعتي چادرملو، توسعه صنايع بهشهر، ايران خودرو، نفت سپاهان، پتروشيمي فن آوران، پتروشيمي نوري، بانک اقتصاد نوين، بانک پارسيان، سيمان ساوه

در بخش غیر بورسی هم به شرکت های زیر می توان اشاره کرد:

صنايع پتروشيمي مسجد سليمان
صبا فولاد خليج فارس
پتروشيمي ايلام
پترو شميران
فولاد اکسين خوزستان
پتروشيمي امير کبير

بر این اساس به سه نکته باید توجه کرد:

نخست اینکه NAV این سهم حدود ۲۷۰۰ تومان برای هر سهم است و p.nav در محدوده ۵۴درصد قرار دارد. به عبارت دیگر اگر شما بخواهید همین پرتفو را تشکیل دهید، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

نکته دوم این است که زیرمجموعه ها عمدتا شرکت های DPS محور هستند ازین زاویه eps وصندوق هم یک پتانسیل است و صرفا بحث nav نیست.

نکته سوم اینکه بازارها در اوج روند صعودی به P.nav حدود ۱۰۰درصد می رسند. در اوج رکود به p.nav حدود ۵۰درصد کاهش می یابند اما در حالت نرمال P.nav بین ۷۰-۸۰ درصد است. به عبارت دیگر اگر پرتفوی این شرکت در نقطه فعلی ثابت بماند در یک پروسه #بلند_مدت !!! p.nav بالا می رود سهامدار وصندوق سود می کند اما این نیازمند زمان است. لذا اگر دید بلند مدت دارید وصندوق نکاتی دارد.

ولید هلالات

پرتفوی سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *