ایرادات مطروحه از طرف معاونت نظارت بر ناشران فرابورس به فرآیند افزایش سرمایه شپلی و جوابیه شرکت

🔹ایرادات مطروحه فرابورس:

۱) شپلی برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ ، ملزم به انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۵۷۱,۳ میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۲,۲۳ میلیارد ریال (بالغ بر ۵۴۰ درصد) خواهد بود.

۲) عطف به نامه آن شرکت به شماره ۲۴۶۷/۷۰۰/د مورخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۸ ، شرکت پلی اکریل ایران به دلیل مکاتبه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی دفتر ریاست جمهوری و پس ازآن دستور مراجع ذیصالح از ثبت صورتجلسات و تغییرات نزد مرجع ثبت شرکتها منع گردیده است. در صورت انجام افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی نماد معاملاتی شپلی تا زمان ثبت صورتجلسه در وضعیت متوقف باقی خواهد ماند که در صورت عدم صدور مجوز ثبت صورتجلسه، میتواند موجب توقف طوالانی مدت نماد به منظور تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آن شرکت و از بین رفتن نقدشوندگی سهم گردد.

۳) در خصوص موافقت با آغاز فرایند انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها و سپس شفاف ساز یهای متعدد آن شرکت از طریق سامانه کدال و اشاره به حضور گروه کارشناسان رسمی جهت ارزیابی داراییها، به استحضار میرساند مطابق تبصره ۲ ماده ۶ دستورالعمل “ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار” برای ثبت درخواست انتشار اوراق بهادار توسط ناشر، اظهارنظر حسابرس در خصوص صورتهای مالی نباید به صورت ” مردود یا عدم اظهارنظر ” باشد.

لذا با توجه به اینکه اظهارنظر حسابرس نسبت به آخرین صورتهای مالی سالانه منتهی به ۳۰/۰۹/۱۳۹۹ آن شرکت مردود می باشد تا زمان رفع این موضوع انجام افزایش سرمایه از هیچ طریقی امکانپذیر نمی باشد.

🔹جوابیه شرکت:

۱) هیئت مدیره شرکت به منظور بروزرسانی ارزش دارایی های شرکت و همچنین امکان بهره گیری از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ اقدام به ارزیابی و کارشناسی دارایی های شرکت در همه طبقات نموده که چکیده ارزیابی کارشناسان رسمی به پیوست جهت اطلاع سهامداران ارائه شده است.

۲) بر اساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دست اقدام بوده که برآورد اولیه نشان می دهد امکان افزایش سرمایه به میزان بیش از ۵۴۰% مورد نیاز جهت خروج از ماده ۱۴۱ فراهم می باشد.

۳) همانگونه که قبلا نیز در نامه های ارسال شده اشاره گردید با توجه به حمایت و تعاملات مسئولان امر در رفع مشکلات این صنعت استراتژیک، همزمان با برگزاری مجامع نسبت به اخذ مجوزات ثبت صورتجلسات مجمع نیز اقدام خواهد شد.

۴) بابت اظهار نظر مردود حسابرس محترم شرکت در گزارش سالیانه منتهی به ۳۰ آذر ۹۹، که به علت بندهای ۴، ۵ و ۶ گزارش مذبور می باشد نظر شرکت محترم فرابورس و سهامدران را به نکات زیر جلب می نماییم:

در خصوص بند ۴، بر اساس مصوبات ستاد تسهیل و با هماهنگی به عمل آمده با بانک ملی، تقسیط و بازپرداخت بدهی طبق جدول مورد توافق در زمان مقرر آغاز خواهد شد و این موضوع در گزارش حسابرسی ۶ ماهه شرکت منعکس خواهد شد

درمورد بند ۵، دستور اقدامات لازم توسط هیئت مدیره برای اعمال تغییرات لازم در حسابها صادر و در گزارش ۶ ماهه حسابرسی اثرات آن مشهود و این مورد رفع خواهد شد.

در خصوص بند ۶ نیز دستورات لازم توسط هیئت مدیره در خصوص انجام تعدیلات لازم در حساب ها صادر شد که با انجام این تعدیلات موضوع این بند رفع خواهد شد.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

شپلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *