تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت تتا (THETA)

تتا چند هفته‌ای بود که جایی بین ۲.۲۷ تا ۴.۴۰ دلار نوسان می‌کرد و سرانجام در ۶ مه (۱۶ اردیبهشت) به زیر حمایت کف این کانال سقوط کرد که نشان‌دهنده تسلط فروشندگان بر بازار است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛  ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزولی است و شاخص قدرت نسبی هم در شروع مسیر تشکیل یک واگرایی صعودی با قیمت قرار دارد؛ این یعنی فشار فروش موجود در بازار در حال ضعیف‌ترشدن است. اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را مجدداً به بالای ۲.۲۷ دلار بازگردانند،‌ آن دسته از معامله‌گران که با شکسته‌شدن این حمایت وارد موقعیت شورت (فروش) شده بودند، در تله خرسی گرفتار خواهند شد.

پس از آن تتا این شانس را خواهد داشت که تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رشد کند. شکسته‌شدن این مقاومت مهم می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳.۱۰ دلار بالا بکشد.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از برخورد با سطح ۲.۲۷ دلار به‌سمت پایین سقوط کرد و در ادامه حمایت ۲.۰۰ دلاری هم شکسته‌شد، می‌توان گفت این چشم‌انداز صعودی دیگر اعتبار خود را از دست داده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛  ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار تتا پیداست:

خریداران در نزدیکی حمایت روانی ۲ دلاری در حال انباشت واحدهای بیشتر هستند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی روی نمودار برسانند، ممکن است فروشندگان تسلط خود را بر بازار از دست بدهند. پس از آن هم تتا این فرصت را خواهد داشت که تا مقاومت ۲.۶۴ دلاری رشد کند. انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع کنند؛ اما اگر خریداران بتوانند این مانع قیمتی را پست سر بگذارند، شتاب صعودی قیمت در ادامه بیشتر خواهد شد.

در مقابل،‌ اگر قیمت پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی یا خط روند نزولی روی نمودار به‌سمت پایین حرکت کرد، به این معنی است که بخشی از معامله‌گران با اوج‌گیری قیمت از فرصت برای فروش دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. این اتفاق خطر شکسته‌شدن حمایت ۲ دلاری و ازسرگیری روند نزولی را بیشتر خواهد کرد.

 

منبع: ارز دیجیتال

#ارز   #ارز_دیجیتال     #تتا    #تحلیل_تکنیکال_ارزهای_دیجیتال

آموزش ارزهای دیجیتال : https://kargozari.org/2021/08/04/arzedigital-edu

صرافی های برتر ارز دیجیتال : https://kargozari.org/arzdigital

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *