تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

سه‌شنبه ۲۰ دی ماه قیمت بیت کوین به محدوده ۳۹,۶۵۰ دلار وارد شد و فرصت مناسبی را برای خریداران به‌ وجود آورد تا در این کف قیمتی اقدام به خرید کنند. همان‌طور که از فیتلهٔ کندل بلند روی نمودار می‌توان دید، گاوها این نقطه قیمتی را مغتنم شمردند و با هجوم برای خرید سعی در افزایش سبد دارایی بیت کوین خود دارند. در صورت ادامه روند صعودی قیمت، بیت کوین می‌تواند بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۴۵,۳۶۹ دلار قرار بگیرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛

در حال حاضر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) و متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) شیب نزولی دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه اشباع فروش قرار دارد که نشان‌دهنده برتری مقطعی خرس‌ها است. اگر قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، جفت ارز بیت کوین/ تتر (BTC/USDT) می‌تواند مجدداً به سطح حمایت قوی خود در محدوده ۳۹,۶۰۰ دلار سقوط کند و برای چند روز در همین محدوده باقی بماند.

با این حال در صورت از دست‌رفتن سطح حمایتی ۳۹,۶۰۰ دلار برتری خرس‌ها ادامه خواهد داشت و روند نزولی قیمت بیت کوین تا سطح ۳۰,۰۰۰ دلار قابل پیش‌بینی است.

از آن‌سو، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می‌تواند به مقاومت بالای‌سر کلیدی در ۵۲,۰۸۸ دلار برسد. شکست و بسته‌شدن قیمت بیت کوین بالای این سطح می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر احتمالی روند باشد.

  • مقاومت‌ها: ۴۵,۳۶۹ – ۵۲,۰۸۸
  • حمایت‌ها: ۳۹,۶۰۰

منبع: ارز دیجیتال

#ارز   #ارز_دیجیتال     #بیت_کوین  #تحلیل_تکنیکال_ارزهای_دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *