این هفته در گروه خودرویی معاملات شرکت سایپا و نمادهای زیر مجموعه آن قابل توجه بود

نماد خاذين شنبه نیز پس از برگزاری مجامع عادی ساليانه بدون تقسيم سود نقدی و فوق العاده اصلاح اساسنامه، با رشد حدود ۸٫۵ درصد مورد بازگشایی قرار گرفت و تا روز چهارشنبه صف خرید خود را حفظ کرد تا به قیمت ۱۹۰۰ ریال برسد.

نماد خزر هم چندین روز متوالی صف خرید پر حجم و بدون عرضه داشت. حمایت حقوقی ها از خساپا هم دیدنی بود تا این نماد در آخر وقت چهارشنبه به ۹۵۰ ریال برسد. خساپا در آخر وقت چهارشنبه به دلیل داشتن مجمع عمومی در روز یکشنبه بسته شد.

معاملات نماد پارس هم در این هفته جالب توجه بود. این شرکت تازه وارد از شنبه تا سه شنبه با صف خرید سنگنی همراه بود تا سهم به دلیل رشد ۲۰% طی ۴ روز معاملاتی بسته شود؛ اما چهارشنبه این سهم با +۵% بازگشایی شد تا افرادی که نمی خواهند به مجمع بروند سهام خود را به سرمایه گذارانی که قصد شرکت در مجمع پارس را دارند بفروشند. این عرضه و تقاضا باعث شد پارس تا محدوده صفر تابلو نوسان کند.

این شرکت هم همانند سایپا در آخر وقت روز چهارشنبه بسته شد تا یکشنبه مجمع عمومی آن برگزار شود.

لازم به ذکر است با توجه به سود تقسیمی مناسب (حدود ۴۰۰ تومان)، پرداخت حدود دو هفته ای و p/e پایین این پتروشیمی تازه نفس بازار سرمایه، شرکت در مجمع پیشرو، مناسب ارزیابی می شود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از بازگشایی بنادر نفتی لیبی، صبحت های ملایم تر رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران و افزایش تولید نفت روسیه، با فشار عرضه ها و ادامه افت قیمت مواجه می باشد، در پایان دادوستدها نیز شاخص کل تحت تاثیر معاملات منفی نمادهای فارس، فملی، مبین، فولاد، کگل و ومعادن با افت حدود ۳۳۰ واحدی در ارتفاع ۱۰۷٫۸ هزار واحدی آرام گرفت که در این بین نمادهای پارس و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ایجاد کردند.

در ادامه افت قیمت های جهانی فلزات پایه، گروه های پیشروی فلزی و معدنی امروز نیز اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی همراه بودند.

در گروه های اکثرا متعادل با گرایش منفی پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها، صف خرید نماد شفارس، در سه روز متوالی چشم نوازی می کرد.

در گروه آی تی و انفورماتیک، پس از ماه ها توقف نماد های وب، مدیرعامل آن از احتمال به تنفس کشیده شدن مجمع روز پنچ شنبه، به دلیل عدم ارایه گزارش حسابرس شرکت خبر داد.

، نماد تازه وارد زبینا پس از انتشار شفاف سازی با رشد حدود ۱۰ به گردونه دادوستدها بازگشت این در حالی بود که نماد مذکور در پایان دادوستدها برای برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود متوقف شد، نماد زشگزا نیز پس از برگزاری مجمع عادی ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدی ۳۹۰ ریالی با رشد حدود ۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

نماد تازه وارد شغدیر به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد .

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *