۴۰ نکته از کتاب تخت خوابت را مرتب کن (دریاسالار، ویلیام اچ. مک راون)
۱) روز خود را با یک وظیفه که آن را بی کم و کاست انجام دادید، آغاز کنید.
۲) اگر میخواهید (زندگی خود و) جهان را تغییر دهید… با مرتب کردن تخت خواب خود شروع کنید (ساده ترین و ابتدایی ترین کاری که در طول روز میتوانید انجام دهید).
۳) گاهی باید فهمید که زندگی مشکل است و اینکه گاهی نمیتوانید کار زیادی برای تاثیر گذاشتن بر نتیجه ی یک روز خود انجام دهید.
۴) شما نمیتوانید به تنهایی زندگی کنید!! کسی را پیدا کنید تا زندگی را با او سهیم شوید.
۵) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید … کسی را پیدا کنید که در پارو زدن (همراهی شما) به شما کمک کند.
۶) شما در زندگی به آدم هایی نیاز دارید که در زمان مشکلات به شما کمک کنند.
۷) در زندگی نسبت به تغییر یا پیشرفت هیچ مسئله ای ناامید نشوید.
۸) تا جایی که میتوانید دوستان زیادی پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما وابسته به وجود دیگران است.
۹) تنها وسعت قلب آدم هاست که اهمیت دارد.
۱۰) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید… هرکسی را به اندازه ی قلبش بسنجید.
۱۱) اندازه و بزرگی هیچ تاثیری بر آنچه اتفاق می افتد ندارد.
۱۲) رنگ پوست مهم نیست، پول تو، از تو آدم بهتری نمی سازد.
۱۳) اراده و ثبات قدم همیشه مهمتر از استعدادهای ذاتی هستند (این کفش های شما نیست که مهم است، بلکه فقط اندازه ی قلب آدم هاست که اهمیت دارد).
۱۴) زندگی عادلانه نیست، به حرکت ادامه دهید.
۱۵) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید… به حرکت رو به جلو ادامه دهید.
۱۶) هیچ چیزی نمیتواند از حقیقت بالاتر باشد. انسان های معمولی و همه ی مردان و زنان بزرگ، به واسطه ی چگونگی برخوردشان با بی عدالتی های زندگی، تعریف میشوند.
۱۷) بعضی اوقات هیچ اهمیتی ندارد که شما چقدر سخت تلاش میکنید و چقدر در انجام کاری خوب هستید، با همه ی اینها شما به طور غیرمنتظره ای ممکن است در موقعیت بدی قرار بگیرید، پس شکایتی نکنید، تقصیر را به گردن بدشانسی خود نیندازید، تمام قد بایستید، به آینده نگاه کنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.
۱۸) شکست میتواند از شما انسان قوی تری بسازد.
۱۹) نتیجه ی تقویت کار تیمی: اگر یکی از شما در رویدادی شکست بخورد، هردو پیامدهای آن شکست را متحمل میشوید.
۲۰) شکست های گذشته شما را نیرومندتر میکند و هیچکس از اشتباه مصون نیست.
۲۱) رهبران حقیقی باید از شکست های خود درس بگیرند، از آموزه هایشان در جهت انگیزش خود استفاده کنند و از دوباره سعی کردن یا تصمیمی دشوار در آینده گرفتن، نترسند.
۲۲) شما باید نهایت جرات خود را به خرج دهید.
۲۳) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید… با سَر به طرف مانع سُر بخورید.
۲۴) زندگی یک کشمکش است و عامل شکست همیشه وجود دارد اما کسانیکه در ترس از شکست، رنج، سختی و شرمندگی زندگی میکنند، هرگز به توان های بالقوه خود دست پیدا نخواهند کرد.
۲۵) اگر محدوده ها را کنار نزنید، اگر با سَر گهگاهی به پایین طناب سُر نخورید، اگر جرأت زیاد به خرج ندهید، هرگز به آنچه که حقیقتا در شما ممکن و شدنی است، دست نخواهید یافت.
۲۶) در مقابل قلدران استقامت کنید و از آن ها فرار نکنید!
۲۷) هیچ چیز و هیچ کس نمیتواند در راه شما بایستد. بدون جرأت دیگران راه شما به سمت جلو را تعیین می کنند و شما در اختیار وسوسه های زندگی هستید.
۲۸) بدون شجاعت، انسان ها تحت سلطه مستبدان و ظالمان خواهند بود و هیچ جامعه بزرگی نمیتواند پیشرفت کند.
۲۹) بدون شجاعت و جرأت، قلدران، سَر بلند میکنند اما اگر شجاع باشید، میتوانید به هر هدفی برسید، میتوانید بدی را به مبارزه بطلبید و شکستش دهید.
۳۰) اگر شجاع نباشید و در مقابل تهدیدها ایستادگی نکنید، قلدران به شما ضربه خواهند زد.
۳۱) به موقعیتی که در آن هستید واکنش نشان دهید و آن را نادیده نگیرید.
۳۲) در زندگی برای دستیابی به اهدافتان، برای به اتمام رساندن کار، شما مجبورید که زنان و مردان با جرأتی باشید و این جرأت در درون همه ی ماست و آن را به فراوانی در درون خود خواهید یافت.
۳۳) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید… در تاریک ترین لحظات، بهترین خود باشید، این همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز میکند.
۳۴) به انسان ها امید دهید.
۳۵) اگر کسی توانست کاری را انجام دهد، پس شما هم میتوانید.
۳۶) اگر میخواهید جهان را تغییر دهید… امیدوار باشید، شاد باشید و به افراد این امید را بدهید که فردا روز بهتریست.
۳۷) هرگز تسلیم نشوید، این مسئله عمیق به نظر نمی آید، اما زندگی به طور مداوم شما را در موقعیت هایی قرار میدهد که تسلیم شدن خیلی آسان تر از ادامه دادن است، جایی که هیچ احتمالی برای موفقیت شما وجود ندارد و به نظر میرسد منطقی ترین کار، تسلیم شدن است.
۳۸) بخاطر بسپارید هر روز را با یک وظیفه که آن را تمام و کمال انجام داده اید شروع کنید. کسی را پیدا کنید که در طول زندگی به شما کمک کند، به همه احترام بگذارید، بدانید که زندگی عادلانه نیست و شما اغلب شکست خواهید خورد اما اگر گاهی ریسک کنید و در سخت ترین لحظات بیشتر تلاش کنید، با قلدران با قدرت برخورد کنید، کسی که لگدمال شده را از زمین بلند کنید و هرگز، هرگز تسلیم نشوید؛ اگر شما این کارها را انجام دهید، در اینصورت میتوانید زندگی خود، و شاید جهان را، برای بهتر بودن تغییر دهید.
۳۹) اما تغییر جهان میتواند در هر گوشه ای از دنیا اتفاق بی اُفتد و هرکسی میتواند باعث این تغییر شود، بنابراین هر آنچه اینجا آغاز می شود حقیقتا میتواند جهان را تغییر دهد، اما مسئله اینست: جهان پس از اینکه آن را تغییر دادید، چگونه به نظر خواهد رسید؟!
۴۰) هر روز را با یک وظیفه که آن را به اتمام رساندید شروع کنید، کسی را پیدا کنید که در طول زندگی به شما کمک کند، به همه احترام بگذارید، بدانید که زندگی عادلانه نیست و شما بیشتر وقت ها شکست میخورید، اما اگر گاهی کمی ریسک کنید، در سخت ترین شرایط تلاش کنید که موقعیت خود را بهبود ببخشید، با قلدران با قدرت و اعتماد به نفس برخورد کنید، آن هایی که زیر پا له شده اند را از زمین بلند کنید و هرگز تسلیم نشوید؛ اگر شما این کارها را انجام دهید، تا نسل بعد و نسل هایی که بعد از آن ها خواهند آمد، در جهانی به مراتب بهتر از جهانی که امروز داریم، زندگی خواهند کرد، و آنچه اینجا آغاز شده، مطمئنا این جهان را به جهانی بهتر تغییر خواهد داد.

تدوین و گردآوری : دپارتمان اندیشه ماهان تیموری

 

لیست کتاب های در حال انتشار را از اینجا دنبال کنید:

هر روز یک کتاب

۴۰ نکته از کتاب تخت خوابت را مرتب کن /۴۰ نکته از کتاب تخت خوابت را مرتب کن/ ۴۰ نکته از کتاب تخت خوابت را مرتب کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *