۴۳ نکته از کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان (برایان تریسی)
۱) خوشنامی ارزشمندترین سرمایه شماست. شهرت و اعتبار برای شما بسیار ارزشمند است، زیرا اینکه مردم در غیاب شما چه فکری میکنند و چطور حرف میزنند، بسیار بر روی موفقیت شما تاثیر میگذارد.
انضباط فردی به همراه صداقت، درهای زیادی را به روی شما میگشاید، برای ایجاد خوشنامی، روی قول هایی که میدهید، پایبند بمانید و برای تاثیرگذاری بیشتر روی ظاهرتان و لباس هایی که میپوشید، بیشتر دقت کنید و با ظاهری آراسته به سر کار بروید.
۲) بپذیرید که درآمدتان را خودتان تعیین میکنید، اولین قدمی که بخواهید سرنوشت مالی خودتان را بدست بگیرید، پذیرش مسئولیت است، در واقع پذیرش مسئولیت مالی جزء بزرگی از پذیرش مسئولیت بزرگ زندگی است.
۳) مسئولیت زندگیتان را بپذیرید، یکی از مهمترین اقدامات برای برند شخصی اینست که درمورد کسی که هستید و موقعیتی که دارید به طور کامل مسئولیت قبول کنید، قبول مسئولیت یعنی خودتان را به خاطر گذشته سرزنش نکنید و از بکار بردن عبارت هایی همچون : ” اگر آن اتفاق می افتاد … ” ” چه می شود اگر … ” خودداری کنید؛ اگر میخواهید درآمد خودتان را چند برابر کنید و اوقات فراغت خودتان را زیاد کنید، قبول مسئولیت کارهایتان ضرورت دارد، زیرا وقتی مسئولیت چیزی را قبول میکنید، درواقع احساس قدرت میکنید اما وقتی دیگران را مقصر میشمارید، قدرت را به آنها واگذار میکنید.
۴) خود را در استخدام خود ببینید؛ وقتی مسئولیت زندگیتان را قبول میکنید، در واقع خودتان را رئیس خودتان میبینید؛ آنگاه است که باید کارهای مهم تر را انتخاب کنید و تمام توجه و تمرکز خود را روی آنها بگذارید.
۵) شما کارمند نیستید، بلکه شرکت خدمات شخصی دارید، بزرگترین اشتباهی که ممکن است بکنید اینست که تصور کنید جز برای خودتان، برای کسان دیگری کار میکنید، این شما هستید که چک حقوقتان را امضاء میکنید و کسانی موفق اند که دنبال ایده های نو برای شرکتشان بگردند. شما اگر مدام فرض کنید برای کس دیگری کار میکنید، آنوقت نمیتوانید ایده های نو بدهید و باعث رشد شرکت و خودتان بشوید.
۶) به رشد و بالندگی خود فکر کنید، از این لحظه به بعد اگر میخواهید رشد کنید، فرمان زندگیتان را بدست بگیرید، خودتان را حاکم به زندگی خود بدانید و به آینده به جای گذشته نظر کنید، به هدف هایتان فکر کنید تا به سمتش بروید.
۷) خود را با ارزش بدانید؛ روانشناسان میگویند هرچقدر احساس کنید از چه درجه اهمیتی برخوردار هستید، آن وقت کیفیت راستین زندگی شما را رقم میزند، وقتی خودتان را دوست داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا میکنید، ریسک های بیشتری میکنید و موارد بیشتری می آزمایید.
۸) کار خود را یک کالا ببینید، شما هرجایی که کار میکنید و در هرسطحی که هستید، یک واحد کار هستید و یک کالای انسانی هستید که سعی میکنید به بیشترین سود برسید، هرماه برای خودتان الگوی جدیدی برای کارتان بنویسید، حتی برای اینکه کار کردن برایتان خسته کننده نشود، خودتان را در مسابقه ای ببینید که فرصت ها را باید شناسایی بکنید، اگر میخواهید بدانید چطور میشود ترفیع گرفت، باید به ارزش و دارایی خود اضافه کنید؛ منظور اینست که باید تلاش کنید که روز به روز به ارزش خودتان اضافه کنید، کاری کنید رئیستان به ارزشش افزوده شود و به ارزش مشتریانتان افزوده شود تا در نهایت ارزش شما زیاد شود.
۹) عالی باشید تا درآمدتان عالی شود؛ شما باید در اولین مرحله کاری که به آن علاقه دارید پیدا کنید و بعد هدفی که دوستش دارید و درآن استعداد دارید انتخاب کنید، اولین اقدام اینست که ارزشمند شوید و دومین اقدام اینست که لازم و ضروری شوید؛ هرروز به یادگیری خود و دانش خود اضافه کنید تا بتوانید با رقبا به رقابت بپردازید.
۱۰) از قاعده ی جهانی استخدام آگاهی داشته باشید، قانون جهانی استخدام میگوید هروقت بتوانید هرجایی که کار میکنید، فرصتی برای افزایش درآمدتان و کاهش هزینه هایتان پیدا کنید، آنگاه میتوانید شغل خودتان را خلق کنید، قانون ٨٠ به ٢٠ امروزه برای کارهایی مصداق دارد که برای یک شرکت انجام میدهید یا میتوانید انجام دهید؛ ٢٠ درصد فعالیت های شما ٨٠ درصد ارزشی را بوجود می آورد که برای کارفرمای خود ایجاد میکنید.
۱۱) بیشتر از هزینه هایتان به شرکت فایده برسانید، وظیفه شما اینست که برای شرکتی که کار میکنید، بیشتر از هزینه ای که برای شما میکند، سود کنید، این را بدانید که اگر در حال پیشرفت نیستید، پس در حال پسرفت هستید، اگر توانایی کسب درآمدتان افزایش نیابد، پس کاهش می یابد؛ امروزه بسیاری از افراد بیکار هستند، زیرا توانایی کسب درآمد آنها کم است و کسی برای این توانایی کم، آنها را استخدام نمی نماید، قبول دارید؟
۳ نوع بیکاری وجود دارد:
بیکاری داوطلبانه، بیکاری غیرداوطلبانه و بیکاری اصطکاکی
*بیکاری داوطلبانه زمانی اتفاق میافتد که در زمان خاصی کار نکند یا شغل خاصی را قبول نکند، این افراد امیدوارند در آینده شغل مناسب و رویایی خودشان را پیدا کنند.
*بیکاری غیرداوطلبانه شامل موقعیتی میشود که کسی میخواهد شغلی پیدا کند اما نمیتواند.
اول آنکه شغلی را که میخواهید داشته باشید، تغییر دهید.
دوم آنکه میتوانید مکانی که درآن کار میکنید را تغییر دهید.
و سوم، میتوانید مبلغی را که دریافت میکنید، تغییر دهید؛ در واقع خودتان میتوانید شغل مناسب خودتان را بسازید.
۱۲) انسان مفیدی باشید تا در کارتان بدرخشید، یادتان باشد نتایج هستند که پاداش شما را تعیین میکنند، شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که چون زحمت بسیار کشیدید ولی نتایج دلخواه بدست نیامد به شما پاداش بدهند! اصل خدمت رابطه نزدیک با نتایج دارد، همه ی ما برای مشتریانمان کار میکنیم، او میتواند هرروزی که بخواهد ما را اخراج کند یا اینکه ما با خدمت به او از او پاداش (سود بیشتر) بگیریم.
۱۳) هرچه بیشتر نتیجه گرا شوید، شما هرچقدر نتیجه گرا شوید، شامل دستمزد بیشتر و احترام بیشتر هستید.
۱۴) به اشخاص بیشتر خدمت کنید؛ وقتی شما بتوانید به رئیستان خدمت کنید و او را شگفت زده کنید، قطعا مورد تشویق قرار میگیرید و به دستمزدتان اضافه میشود، حتی اگر حقوق همه ی افراد شرکتتان یکسان باشد، شما متفاوت باشید تا حقوقتان هم متفاوت باشد.
۱۵) زمینه ی برتری خودتان را کشف کنید، شما باید در هرکاری که انجام میدهید، بی عیب باشید، کارتان بی نقص باشد تا بتوانید از امتیاز رقابتی برخوردار باشید، هرکاری که دارید در آن ماهر شوید تا به کیفیت کار خود اضافه کنید.
۱۶) امتیاز رقابتی خود را مشخص کنید، از خودتان بپرسید: اگر در همین کار بمانید و ۵ سال بعد خودتان را ببینید، در چه کاری ماهر هستید؟ در چه حد خوب هستید؟ چند شرکت منتظرند تا استخدامتان کنند؟ دقیق مشخص کنید که چه میخواهید و هدف غایی خود را تعیین کنید، برای خود امتیازبندی کنید و هر پله که به سمت هدفتان بر میدارید، به خودتان امتیاز و به خودتان پاداش دهید.
۱۷) به کار باکیفیت شهره شوید؛ یادتان باشد وقتی مشتری ها برای محصولتان صف بایستند، وقتی کارتان از کیفیت بالایی برخوردار باشد، آن وقت است که مشهور شده اید و میتوانید به اشخاص بیشتر خدمت کنید؛ وقتی شما در کارتان شهرت داشته باشید، در دسته ی افراد ممتاز هستید و بیش از دیگران حقوق خواهید گرفت.
۱۸) تخصص، گام مهم برندسازی است؛ هیچکس نمیتواند با سطح متوسط و معمولی ظاهرشدن به سطح عالی برسند، حتی عملکرد بالاتر از متوسط کافی نیست، تنها تعهد داشتن برای رسیدن به هدف، شما را به راس هرم میکشاند، شما نباید بخواهید برای همه ، همه کاره شوید، یک تخصص را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید.
۱۹) برای کار سخت آماده شوید، بیشتر افراد تنبل هستند، درواقع به حدی کار میکنند که فقط اخراج نشوند، اینها هیچوقت نمیتوانند برای خودشان هم کاری دست و پا کنند.
۲۰) از اتلاف وقت بپرهیزید، تحقیقات نشان داده است که مردم بیشتر از ۵۰ درصد اوقات خودشان را تلف میکنند، این وقت تلف کردن فقط شما را از رسیدن به قله ی موفقیت دور میکند.
۲۱) کار در زمینه های کم اهمیت را رها کنید، افراد معمولا در طول روز به کارهایی مشغول میشوند که از اهمیت کمتری برخوردار است و دلیلش هم اینست که آنها اولویت بندی در کارهایشان ندارند و در اینصورت از کارهایشان عقب میافتند.
۲۲) قانون تلاش کاربردی را بکار بگیرید؛ این قانون، عامل اصلی موفقیت است؛ هدف شما باید این باشد که به ۱۰ درصد کارکنان پرعملکرد سازمانتان بپیوندید، تلاش بیهوده نکنید و در راستای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.
۲۳) بهره وری خود را ۳ – ۲ برابر کنید.
۲۴) با مهمترین فعالیت ها شروع کنید، کارهای خودتان را اولویت بندی کنید که بتوانید از مهمترین کارها، روزتان را شروع کنید.
۲۵) ۵ پرسش طلایی برای به اوج رساندن عملکرد از خودتان بپرسید؛ کدامیک از فعالیت های من، بیشترین ارزش را دارد؟ مهمترین نتیجه را در کدام بخش از کار میتوانم به دست بیاورم؟ چرا به شما حقوق میدهند؟ شما چه کاری میتوانید انجام دهید که اگر به خوبی انجام شود، تفاوتی حقیقی و معنی دار ایجاد میکند؟ ارزشمندترین استفاده ای که در این زمان میتوانم انجام دهم، کدام است؟
*از قانون ۴۰ به اضافه استفاده کنید، اگر ۴۰ ساعت در هفته کار میکنید و یه حقوق بخور و نمیر میگیرید، هر ساعتی که بهش اضافه کنید، یک پله به موفقیت نزدیک شدید.
۲۶) زودتر کارتان را شروع کنید و دیرتر کارتان را ترک کنید، اینکه شما مهارت های خود را زیاد کنید و زمان کارتان را افزایش دهید به شرطی عمل میکند که شما صبور باشید و مداومت به خرج بدید.
۲۷) اولین ملاقات خود را صبح اول وقت بگذارید، زیرا در این وقت کارکنان هنوز نیامده اند و انرژی هر فرد در اول صبح بیشتر است.
۲۸) میتوانید درآمد خود را ۲ برابر کنید؛ وقتی این موضوع عنوان میشود، خیلی از افراد میگویند : “شما شرکتی که من در آنجا کار میکنم را نمیشناسید، در این شرکت امکان ۲ برابر کردن حقوق وجود ندارد . ” باید اینجا از خودتان بپرسید در شرکتتان آیا کسی هست که ۲ برابر شما حقوق بگیرد؟ خب چرا باید در شرکتی که افرادی دارند ۲ برابر یا ۳ برابر شما حقوق میگیرند، به شما ندهند؟ این شرکت نیست که نمیخواهد حقوق بیشتری به شما بدهد، بلکه این شما هستید که نمیتوانید از آن حقوق بالاتری بگیرید؛ فرمول موفقیت اینست که شما کاری را که رئیستان برای شما انجام میدهد سریع تر انجام دهید و او را خوشحال کنید، از او بخواهید مسئولیت بیشتری به شما بدهد، بیشتر تلاش کنید، دست کم هفته ای یکبار پیش رئیستان بروید و از او بخواهید مسئولیت های بیشتری به شما بدهد، این کلیدیست که میتواند شما را به شکل معجزه آسایی بالا ببرد.
۲۹) از فرصت های مناسب بهره برداری کنید؛ اشخاص زیادی هستند که تنها کارهایی که به آنها محول میشود را انجام میدهند، اما شما اینگونه نیستید و مسئولیت های بیشتری میپذیرید، مطمئن باشید نتیجه ی خوبی خواهد داشت، در واقع هربار که مسئولیتی قبول کنید، به خودتان ترفیع درجه میدهید.
۳۰) آنچه میخواهید درخواست کنید، بعد از آن که استخدام شدید، از رئیستان بپرسید چه کار کنید تا افزایش حقوق داشته باشید، زمینه چینی کنید و از کارهایی که انجام داده اید فهرستی تهیه کنید و آن را به رئیستان نشان دهید، اگر کمتر از آن چیزی که درخواست کردید به شما حقوق داده اند، از رئیستان بپرسید چکار باید انجام دهید تا به شما حقوق دلخواهتان را بدهد.
۳۱) برای موفقیت لباس بپوشید؛ جوری لباس بپوشید تا رئیستان بتواند شما را به دوستانش نشان دهد و معرفی کند، در واقع ظاهری آراسته داشته باشید، زیرا در افزایش اعتماد به نفستان موثر است.
۳۲) از استحکام شخصیت خود پاسداری کنید، منش و شخصیت شما باعث افزایش حقوقتان میشود، بخش مهمی از منش، وجود وفاداری است، به شرکتتان وفادار باشید و جلوی دیگران از آن بدگویی نکنید.
۳۳) به روابط کلیدی در کار و حرفه تان اهمیت دهید، همه ی کسانی که پیرامون شما هستند، در واقع مشتریان شما هستند، رئیستان هم مشتری شماست، راضی نگه داشتن رئیستان باعث پیشرفت شما میشود، برای اینکه در کار بتوانید پیشرفت کنید، با دیگران ارتباط بهتری بگیرید و این را بدانید هرچه بکارید، همان را برداشت میکنید.
۳۴) به کار گروهی اهمیت دهید؛ شما برای رسیدن به موفقیت بلند مدت، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید اینست که کار گروهی انجام دهید و در خدمت تیم و گروه باشید.
۳۵) در رابطه سازی سرمایه گذاری کنید؛ شبکه سازی کنید و بهترین راه برای ایجاد شبکه ارتباطی اینست که کمیته ی مهمی در سازمان را انتخاب کنید و داوطلب شوید تا در آن کمیته کار کنید، در آن کمیته حتی اگر پولی دریافت نمیکنید، برای انجام دادن کارها داوطلب شوید.
۳۶) زمینه ی کلیدی و تعیین کننده در کارتان را مشخص کنید؛ در واقع باید زمینه های کلیدی که باعث رشد شما میشود را تعیین کنید.
۳۷) مهارت های کلیدی خود را شناسایی کنید؛ فقط روی مهارت هایی که باعث رشد شما در زمینه های کلیدتان میشود را تقویت کنید.
۳۸) سطح مهارت های خود را تحلیل کنید، برای رسیدن به موفقیت باید هرکس از این مهارت های کلیدی به سطح مطلوب خود برسد.
۳۹) از فرمول ۳ درصد برای ارتقای شغلی استفاده کنید؛ از همین امروز سعی کنید ۳ درصد از درآمدتان را صرف آموزش خود کنید، همینطور این ۳ درصد را به مرور افزایش دهید، زیرا باعث میشود درآمدتان بیشتر و بیشتر شود، یادتان باشد هرچقدر در سال که برای ماشینتان خرج میکنید، برای ذهنتان به همان اندازه خرج کنید، این فرمول تضمینی موفقیت است.
۴۰) تصمیم بگیرید که بهترین باشید؛ا فراد موفق به واقع آنهایی هستند که تصمیم میگیرند در ردیف بهترین ها باشند.
۴۱) فرمول ۱۰۰۰ درصد را در زندگی اجرا کنید؛ این فرمول میگوید بجای پیشرفت یهویی، پیشرفت پله ای داشته باشید، اگر هرروز ۰٫۱ درصد بهتر شوید، در پایان هفته ۰٫۵ درصد بهتر میشوید و تا آخر ماه ۲ درصد رشد خواهید داشت، اگر این رویه به مدت ۱۰ سال ادامه پیدا کند، ۱۰۰۴ درصد پیشرفت خواهید داشت.
۴۲) در زندگی کاری و شخصی خود آینده نگر باشید.
۴۳) به آنچه توانمندی اش را دارید، دست پیدا کنید.

تدوین و گردآوری : دپارتمان اندیشه ماهان تیموری

#برندسازی_شخصی_برای_کارمندان     #برایان_تریسی  #خوشنامی  #شهرت

لیست کتاب های در حال انتشار را از اینجا دنبال کنید:

هر روز یک کتاب

 

کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان / کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان/ کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان / کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان/کتاب برندسازی شخصی برای کارمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *