۳۰ نکته از کتاب هوشمندانه، سلامت و ثروتمند (رندی گیج)

۱) در این کتاب راجع به الگوهای رفتاری صحبت میکنیم که همچون ویروسهای کامپیوتر بر روی میزبانشان مثل انگل مینشینند و باعث میشوند تا الگوهای رفتاری، تکرار و تکرار شوند؛ الگوی رفتاری همانند یک موسیقی جدید است که نمیتوانید از ذهنتان بیرون کنید و یا مثلا: تو میتونی انجامش بدی!!

۲) الگوهای رفتاری بدون اینکه شما به آن ها توجهی کنید، بر روی ذهنتان قرار میگیرند و ذهنیت و باورهای شما را تغییر میدهند مثلا: پول خوشبختی نمی آورد!!!

۳) بسیاری از فیلم ها و سریال ها این ذهنیت را در شما به وجود می آورند که پولدارها افراد بدی هستند و شیطان صفت اند و فقیرها پاک و روحانی هستند ولی اصلا اینطور نیست!!

۴) این باور را داشته باشید که اگر پولدار شوید، میتوانید ارتباطات خوبی را ایجاد کنید و میتوانید به فقیرها هم بیشتر کمک کنید.

۵) برای هرکاری باید تلاش کنید، پنیر مجانی در تله موش است.

“کامیابی حقیقی یعنی لذت بردن از وفور به معنای واقعی کلمه که شامل پول و ماشین و خانه و… میشود”

۶) خطرناک ترین افراد برای دولت ها، اشخاص پولدار و ماهری هستند که میتوانند خودشان احتیاجاتشان را برطرف کنند و بهترین افراد، نیازمندان هستند که هرچقدر بیشتر به دولت نیاز داشته باشند، بیشتر میتوان آن ها را کنترل کرد.

۷) معاشرت با افراد فقیر و با باورهای مضر و منفی، بر روی شما هم تاثیر میگذارد.

۸) جیم ران میگوید: متوسط درآمد و کیفیت زندگی و روابط و سلامتی و بسیاری از موارد دیگر شما را، ۵ دوست صمیمی شما میسازند.

۹) باید (سفر قهرمانانه) را آغاز کنید که بسیار پرچالش است ولی انجام آن راحت میباشد.

۱۰) بیاندیشید باورهایی که از بچگی به شما میدهند، هم اکنون چه تاثیری در زندگی شما باقی گذاشته است؟؟

۱۱) غذاهای سالم همچون میوه ها و مغزیجات، بسیار میتوانند به سلامت و رشد جسمی و فکری شما کمک کنند.

۱۲) غذاهای ناسالم فقط شما را به مرگ نزدیک میکنند.

۱۳) جملات منفی از فردی با مشکلات جدی در زمینه ی باور به لیاقت و شایستگی خود، اعتماد به نفس پایین و تمایل به سمت افکار و انتظارات منفی را برایتان به ارمغان می آورد.

۱۴) شما نمیتوانید یک قربانی باشید و در زندگیتان پیشرفت کنید.

۱۵) باورهای شما ۳ مدل میتواند باشد:

۱- لمس طلایی: به هرچیزی که دست میزنید، به طلا، پلاتینیوم و … تبدیل میشود.

۲- خط صاف: هر روز همچون دیروز است و زندگی تقریبا تاسف بارتان را فقط سر میکنید!!

۳- ته گودال: زندگیتان به صورت یک حرکت دورانی مدام به سمت پایین میرود و هر مصیبت، بدبختی یا فاجعه ای به بعدی تبدیل میشود.

۱۶) کتاب (تو همانی که می اندیشی) نوشته (جیمز آلن) درباره ی تاثیر فکر بر شرایط صحبت میکند و تاکید دارد که ذهن شما همچون یک باغ است که هوشمندانه میتواند رشد داشته باشد، همانطوری که باغبان به باغش میرسد، شما هم باید علفهای هرز ذهنتان را مثل احساس کمبود و محدودیت های منفی، از ذهنتان خارج کنید.

۱۷) شما قربانی شرایط نیستید، بلکه معمار آن هستید. افکاری که شما آنها را در اولویت قرار میدهید، شخصیتتان را شکل میدهند، شرایط را میسازند و سرنوشت نهایی را مشخص میکنند.

۱۸) اخبار بد همیشه بهتر میفروشند، پس بیایید در معرض رسانه ها قرار نگیرید و از رادیو و تلویزیون و روزنامه ها، اخبار را دنبال نکنید!!

۱۹) تصور نکنید تبدیل فکر مثبت به منفی بسیار راحت است! شما باید برای تمام سالهایی که برنامه منفی میگرفتید، حالا برنامه ای ضد آن و باورهای اساسی تازه برای خودتان بسازید.

۲۰) کامیابی حقیقی یعنی لذت بردن از وفور به معنای واقعی کلمه که شامل پول و ماشین و خانه و … میشود.

۲۱) آگاهی، طرز فکر شما را میسازد و با به کارگیری ایده ها که از آگاهی نشات میگیرد، میتوانید مهارت هایتان را افزایش دهید و به وفور نعمت برسید.

۲۲) طرز فکر، چیز فوق العاده و عجیبیست که صرفا مربوط به هرچیزی که میخرید نمیشود. بلکه بر روی دیدگاه هایتان، سلامتی و بیماری و هرچیزی که وارد زندگیتان میکنید، تاثیر میگذارد.

۲۳) طرز فکر، آنچه را که باور دارید، میتوانید به دستش بیاورید و آنچه از روابطتان انتظار دارید را هم مشخص میکند.

۲۴) قوانین جهانی برای رسیدن به کامیابی:

۱- قانون جای خالی: طبیعت از جای خالی تنفر دارد و چون طبیعتِ ذاتی جهان خوب است، بنابراین، یک جای خالی همیشه با چیزهای خوب پر میشود، اگر همچنان به بارهای منفی زندگی وابسته باشید، جایی برای ورود اتفاقهای مثبت در زندگیتان وجود نخواهد داشت.

۲- قانون گردش: همچون رودخانه ای که جاریست و رو به جلو حرکت میکند تا به جای مناسبش برسد، احتکار و خساست نداشته باشید، زمانی که ماده را به گردش در بیاورید، انرژی مسدود شده را میشکنید و گردش را آزاد میکنید.

۳- قانون تجسم: هر موفقیتی ابتدا در ذهن ساخته میشود، زمانی که هر چیزی را در ذهن خودآگاهتان تجسم میکنید، در واقع در حال برنامه دهی به ذهن ناخودآگاهتان برای محقق شدن آن در دنیای فیزیکی هستید (پس مثلا جمله های تاکیدی مثبت یا کارت اهداف داشته باشید).

۴- قانون ایده ها: ایده هایی که در ذهنتان میسازید، توانایی برآورده شدن را دارند، پس فقط کافیست که باورش داشته باشید تا محقق شود.

۵- قانون عمل و عکس العمل: که قانونِ قانونهاست: هرچقدر خوبی کنید یا کار درست انجام دهید، چند برابر آن را دریافت میکنید و بالعکس.

۶- قانون یک دهم: همیشه یک دهم از کل درآمدتان (بدون مالیات) را ببخشید. (حتی به صورت یک گل برای آشتی با کسی و یا ایجاد رابطه ای).

۷- قانون بخشش: افراد را ببخشید و گذشت کنید تا به آرامش برسید، چه کسانی را باید ببخشید؟

۱) افرادی که با آ نها هماهنگی ندارید.

۲) در گذشته به آنها بدی کردید (طلب بخشش)

۳) اگر خودتان را به خاطر شکست یا اشتباهی سرزنش میکنید.

۲۵) مدل های کسب و کار برای درآمد و سود بیشتر:

۱- املاک و مستغلات:

۱) خرید ملک قدیمی و بازسازی آن و فروش و سود سریع.

۲) خرید ملک و بازسازی و اجاره دادن آن (در این صورت ثروت شما بیشتر میشود و شبیه آن است که سهامی خریداری کرده باشید)

۳) خرید زمین و ساخت خانه، فضای شرکتی، اداری یا مغازه که این انتخاب یک توسعه ی واقعی است.

۲- کارآفرین اطلاعات:

فروختن اطلاعات، مهارت و استعدادها (داشتن تجربه و دانش که دیگران برای آن پول پرداخت میکنند) و مناسب علاقمندان به کسب و کار اینترنتی در خانه، نویسنده هایی که میخواهند رشد کنند، سخنران های حرفه ای که به دنبال شنونده های متفاوت هستند. نابغه های کامپیوتری که میدانند چطور با استفاده از مهارتهایشان میتوانند به خوبی پول کسب کنند و مشاورهایی که خیلی وقت ندارند، میباشد؛ در واقع اگر میخواهید پول بسازید باید اطلاعاتتان کاربردی، مربوط به دنیای واقعی و محسوس باشد که افراد بتوانند در کسب و کارشان پیشرفت کنند و زندگیشان را بهبود ببخشند.

۳- بازاریابی چند سطحی یا شبکه ای: که فورچن در این رابطه میگوید: این بهترین راز دنیای کسب و کار است. در واقع شروع با پول کم برای به دست آوردن کسب و کار کامل است، افرادی را در اطرافتان دارید که هم برای آموزش دادن به شما داوطلب هستند و هم تشویقتان میکنند.

۲۶) ۳ ارزش اساسی زندگی شما:

۱- هدف   ۲- دلیل   ۳- اعتماد به نفس

۲۷) یکی از اجزای مهم هدف شما، فلسفه ی آن است.

۲۸) برای رسیدن به کامیابی باید شاد باشید، برای شاد بودن اول از همه باید هدف داشته باشید و بدانید آن چیست و به روشی زندگی کنید که متناسب آن باشد، حتی اگر غیر معقول است یا احساستان اجازه نمیدهد، و اگر میخواهید زندگیتان شاد باشد، باید فلسفه تان متناسب باشد و توانایی توسعه پیدا کردن به نتایج منطقی اش را داشته باشید.

۲۹) بسیاری از افراد ترس آن را دارند که ممکن است اگر موفق شوند، دوستانشان را از دست بدهند.

۳۰) انتخاب با خودتان است که با هدف و فلسفه ای که میسازید، میخواهید هوشمندانه، سلامت و ثروتمند زندگی کنید یا نه؟!

تدوین و گردآوری : دپارتمان اندیشه ماهان تیموری

#کتاب  #هوشمندانه_سلامت_و_ثروتمند   #رندی_گیج   #کامیابی

 

لیست کتاب های در حال انتشار را از اینجا دنبال کنید:

هر روز یک کتاب

۳۰ نکته از کتاب هوشمندانه، سلامت و ثروتمند / ۳۰ نکته از کتاب هوشمندانه، سلامت و ثروتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *