۱۰۰ نکته از کتاب تمام روز شارژ باشیم (سید هافمن)

۱) اولین ایده ی انرژی زا میتواند این باشد که همچون یک کودک بخوابید ولی گاهی ممکن است خواب خوبی نداشته باشید، چون ذهنتان برنامه های در طول روز یا فردا را بررسی میکند و زمانی که بیدار میشوید، انگار که هنوز خسته هستید، پس راهکار اینست که ۲ ساعت قبل از خواب، به همه ی کارهای فردای خود فکرکنید و حتی با دوستی صحبت کنید و جسورانه برنامه بنویسید، جسورانه چون مطمئن باشید فردا که از خواب بیدار میشوید، قطعا میتوانید کارهای زیادی را انجام دهید.
“خودتان را همینطور که هستید، بپذیرید، شما هرطور که باشید، شک نکنید که کامل هستید.”
۲) یک لیوان آب بنوشید و باور داشته باشید که هیچ نوشیدنی دیگری مثل آب به این خوبی نمیتواند به بدنتان نشاط و طراوت ببخشد و بر نحوه ی احساس و عملکردتان تاثیر بگذارید، همه سلو لهای بدنتان، از سر تا نوک انگشتان به آب نیاز دارد تا مغزتان بتواند به خوبی عمل کند و گاهی ممکن است تشنگی خودش را در قالب گرسنگی نشان دهد که اگر آب میل کنید، اشتها و میلتان به غذا کم تر میشود و باعث کاهش وزن، انرژی بیشتر و کلی مزایای دیگر می شود.
۳) با یک حیوان خانگی بازی کنید، زیرا صاحبان حیوان خانگی فشار خون پایین تر و کلسترول کمتری دارند و داشتن آن باعث کاهش استرس و تنش و افزایش احساس شادی میشود و عشق بی قید و شرط را برایتان بوجود می آورد.
۴) سالاد سالم میل کنید، یعنی سالادی بدون نان خشک مکعبی، پنیر، گوشت و سس سالاد، به جای گوشت میتوانید از تکه های نازک گوشت بوقلمون یا یک مشت مغز میوه ی خشک خام و بی نمک به عنوان پروتئین به سالادتان اضافه کنید و به جای سس هم ۹ عدد گردو از شب قبل داخل ظرف در بسته ی آب بریزید و از روغن آن موقع ناهار به جای سس استفاده کنید.
۵) برای خودتان گلهای تازه بخرید، یک ضرب المثل چینی میگوید: زمانی که فقط ۲ پول سیاه در دنیا برایتان باقی مانده، با یکی از آ نها یک تکه نان و با دیگری، یک گل سوسن برای خودتان بخرید. خودتان را به عطر، بو و رنگ های زنده ی گل های تازه چیده شده مهمان کنید و هرگز منتظر نمانید تا کسی به شما گل بدهد، بلکه خودتان به خوشبختی و خوشحالیتان کمک کنید و این میتواند به شما یادآور شود که از سرعتتان کم کنید و از زیبایی های زندگی لذت ببرید.
۶) برای خودتان وقت استراحت و چای داشته باشید و جمله ی معروفی هست که میگوید: هیچ مشکل و دردسری آنقدر بزرگ و جدی نیست که نتوانید با یک فنجان چای خوب و دبش آن را کاهش دهید.
۷) ورزش یوگا را انجام دهید، زیرا برای بهبود انعطاف پذیری، افزایش تعادل، تقویت سیستم ایمنی و قدرت و توان جسم بسیار عالیست و همچنین یوگا باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز می شود و همینطور باعث می شود که بهتر بخوابید.
۸) هرجا به کمک احتیاج داشتید، از تقاضای کمک نترسید و تصور نکنید درخواست آن نشانه ی ضعف یا عدم امنیت و حماقت است، بلکه این طرز فکر را از ذهنتان پاک کنید و تفکری را جایگزین آن کنید که میگوید: کمک نشانه ی شهامت، اعتماد و هوش است و همه ی خواسته ها و نیازهایتان را ابراز کنید.
۹) چند کار را به طور همزمان انجام ندهید، زیرا برخلاف همه ی اتفاقات مثبت زندگی، هرچقدر کارهای بیشتری را همزمان انجام دهید، در آن بدتر ظاهر می شوید و با انجام فقط یک کار، میزان استرس و تنشتان کم میشود و در حقیقت در وقتتان هم صرفه جویی میکنید.
۱۰) ابتدا دشوارترین کار موجود در فهرست کاریتان را انجام دهید، یادتان باشد که یک سفر چند هزار کیلومتری، تنها با قدم اول شروع میشود، پس برای مثال اگر از ورزش بیزارید، ابتدای صبح، یک نرمش صبحگاهی را قبل از هرکاری انجام دهید.
۱۱) هر ۳ یا ۴ ساعت میان وعده های غذایی کوچک میل کنید، تونی رابینز در این رابطه میگوید: میخواهی یاد بگیری که چطور میتوانی زیاد بخوری؟؟! راه حلش آن است که کم بخوری، در اینصورت اینقدر در اطراف غذا پرسه میزنی که میتوانی زیاد بخوری!! در واقع خوردن وعده های غذایی کوچک هر چند ساعت یکبار، میزان قند خونتان را ثابت نگه میدارد و باعث میشود در تمام طول روز متابولیسم بدنتان ادامه داشته باشد.
۱۲) با یک یادداشت کوتاه، تشکر و قدرشناسی تان را ابراز کنید. مهم نیست فرد زنده است یا نه، مهم اینست که شما احساستان را ابراز کنید و هیچگاه جلوی بروز احساساتتان را نگیرید و انرژی محبت و عشق را احساس کنید.
۱۳) کمتر گوشت بخورید و یا حداقل یک روز در هفته گوشت نخورید، انیشتین میگوید: هیچ چیز مثل رژیم گیاه خواری، برای سلامتی انسان و افزایش شانس بقا روی زمین مفید نیست.
۱۴) روش هایی برای کاهش استرس پیدا کنید، زیرا استرس همچون کوه یخ است که شما میتوانید آن را ببینید و اما آنچه در پایین و زیرآب هست، واقعا چه میشود؟! با ورزش و غذای سالم و یوگا و مدیتیشن و موسیقی و صحبت با یک دوست، میتوانید استرستان را کاهش دهید.
۱۵) با افراد پرانرژى، پرشور و حرارت و فعال، نشست و برخواست کنید، زیرا حتی اگر گرفته و ناراحت باشید، کنار این افراد، احساس شادی و هیجان بیشتری میکنید و حتی شاید احساس کنید که فردی خلاق هستید.
۱۶) اگر اضافه وزن دارید، عاقلانه آن را کاهش دهید و بر روی مهمترین دلیل کاهش وزنتان تمرکز کنید، نه آن که بر روی مسائل پوچ و بی ارزش که باعث انگیزه ی شما شود که وزنتان را کاهش دهید.
۱۷) خشکبار خام و بدون نمک بخورید، زیرا مملو از امگا ۳ هست و عملکرد مغزتان را بهبود میدهد و برای جلوگیری از خستگی لازم است و جایگزینی برای دیگر میان وعده های غذایی با چربی های بالای اشباع شده است.
۱۸) اصول فنگ شویی را به کار بگیرید، زیرا زندگی و کار کردن در جایی که حس خوبی به شما میدهد، نگرش و دیدگاهتان را مثبت تر میکند و در نتیجه کیفیت زندگیتان را بهبود میدهد.
۱۹) با فعالیت منظم به بدنتان حرکتی دهید تا فعالیت های بدنی، لبخند را به چهره تان بیاورد.
۲۰) برای شارژ شدن، اسموتی یعنی مخلوطی از میوه های تازه را بنوشید تا سالم و پرانرژی باشید.
۲۱) خودتان را همینطور که هستید، بپذیرید، شما هرطور که باشید، شک نکنید که کامل هستید.
۲۲) ویتامین های باکیفیت مصرف کنید، همچون هلو. جالب است بدانید که اگر همین الآن میخواهید ویتامین های بدنتان تامین شود، باید روزی ۲۶ هلو میل کنید ولی سال ۱۹۵۱ ، فقط یک هلو کافی بوده است.
۲۳) در بازار میوه و سبزی قدم بزنید و از عطر آن ها استشمام کنید و ببینید و صداها را بشنوید و لذت ببرید، زیرا بازارها باعث میشود با افراد پرانرژی ملاقات کنید، با آن ها دست بدهید، لبخند بزنید، سپاسگزار و قدردانشان باشید و با شور و شوق خرید کنید.
۲۴) پوست صورتتان را به یک ماسک مهمان کنید و به صورتتان شادابی و نشاط ببخشید که به شما کمک میکند تا احساس کنید به خودتان رسیده اید و به خودتان توجه کرده اید. استفاده از ماسک، مثلا جمعه شب ها، باعث میشود تا هفته ی بهتری را شروع کنید.
۲۵) یک پیاده روی تند و سریع انجام دهید، به قول مادر ترزا: زمانی که سریع قدم میزنید، غیرممکن است ناراحت باشید.
۲۶) یک چٌرت کوتاه بزنید، یک جمله ی معروفی هست که میگوید: هیچ روزی به آن بدی نیست که یک چرٌت کوتاه آن را بهتر نکند.
۲۷) خودتان را مهمان ماساژ و طب سوزنی کنید ، یک ضرب المثل چینی میگوید: تنش و استرس همان کسی است که فکر میکنید باید باشید، اما آرامش همان کسی است که اکنون هستید، پس با ماساژ بر روی سلامتی تان سرمایه گذاری کنید و سیستم ایمنی تان را تقویت کنید.
۲۸) علاقه ها و آرزوهایتان را دنبال کنید تا با انگیزه تر و سرحالتر شوید و بدون شک در این صورت شادتر و خوشحالتر میشوید و میتوانید آینده تان را بسازید و به مولد بهتری برای ایده ها و نظرات جدید تبدیل شوید.
۲۹) مجله بخوانید و مطالعه کنید، زیرا مطالعه، فکر کردن با ذهن فرد دیگریست و باعث میشود ذهنتان باز و روشن شود.
۳۰) میان وعده های کوچک غذایی، همراهتان داشته باشید، مثلا یک ساندویچ کوچک، دو عدد میوه تازه یا هر چیزی که بتواند زمانی که انرژی تان کم است، مجدد شما را شارژ کند.
۳۱) در ماشین یا زیر دوش آواز بخوانید، بزرگی میگوید: زمانی که شک و تردید دارید، با صدای بلند، آواز بخوانید، اگر افراد در زمان رانندگی آواز میخواندند، جاده های دنیا کمتر شلوغ بود، در واقع چون کسی در ماشین شما نیست و صدایتان را نمیشنود، پس مهم نیست که صدایتان خوب است یا نه، فقط بخوانید و لبخند بزنید و حالتان را خوب کنید.
۳۲) در منزل صبحانه ی سالمی بخورید و از خودتان مراقبت کنید و سرحال و پرانرژی باشید.
۳۳) در طول هفته ۲ یا ۳ بار وزنه بلند کنید تا متابولیسم بدن تان در حد اعلا باشد و نیرومندتر و خوش فرم تر شوید.
۳۴) موفقیت تان را تجسم کنید، یعنی آن ها را ببینید و احساس و باورشان کنید و ملکه ی ذهنتان کنید و بسازیدشان.
۳۵) حتما شادی ها، حق شناسی ها، آرزوها و موفقیت هایتان را یادداشت کنید، زیرا باعث خوشحالی و خوشبختی شما میشود.
۳۶) قبل از رسیدن به رستوران، درباره ی سفارش غذایتان تصمیم بگیرید تا در رستوران وسوسه نشوید و غذای ناسالم یا بیش از حد سفارش ندهید.
Feel sharp, focused, and add more zip to your step … today!
۳۷) مراقب مصرف شکر و کافئین باشید و بدانید که روزانه نباید بیشتر از ۴ فنجان قهوه بنوشید و بدانید که غذاهای شیرین، دشمن غذاهای سالم هستند و چون بلافاصله انرژیتان را افزایش میدهد، در چرخه ی خوابتان وقفه ایجاد میکند و روز بعد از آن برای مبارزه با خستگی، به غذاهای ناسالم گرایش پیدا میکنید.
۳۸) برنامه ها و کارهای دشوارتان را یادداشت کنید و آن را در معرض دیدتان قرار دهید تا از این کارهای مهم در طول روز دور نشوید.
۳۹) کارهایی که از انجام دادن آن لذت میبرید را انجام دهید و باعث میشود شارژ و پرانرژی باشید.
۴۰) در رستوران، غذایی سالم را با یک دوست سهیم شوید، زیرا غذاهای رستوران بسیار زیاد است و نباید برای بد شدن هیکلتان، همه را میل کنید، یک جمله ی معروفی هست که میگوید: بگذارید کیفتان چاق بماند اما شکمتان نه!!
۴۱) از سادگی لذت ببرید و احساس آرامش کنید و بدانید که سادگی متضاد ثروت نیست، بلکه دری به سمت ثروت هایی است که شما هم الآن صاحبش هستید، هر کار ساده ای که به شما حس خوب میدهد.
۴۲) دستگاه ایمنی بدنتان را تقویت کنید و بدانید که هرچه میل میکنید، ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد و متاسفانه دستگاه ایمنی بدن خیلی از افراد به شدت فرسوده شده است، پس لطفا سیگار نکشید، ورزش کنید، مراقب وزن و فشار خونتان هم باشید.
۴۳) مثبت اندیش باشید و افکارتان را مثبت نگه دارید و به کلمات و رفتار و عادت ها و ارزش هایتان دقت کنید، زیرا در نهایت به سرنوشت شما تبدیل میشود. پس روزتان را با افکار مثبت شروع کنید، در این صورت حتما روز خوب و خوشایندی خواهید داشت.
۴۴) طوفان فکری ایجاد کنید و بدانید که هیچ چیزی خطرناک تر از این نیست که تمام ایده هایتان در نهایت فقط به یک ایده ختم شود، پس بدانید که طوفان فکری، یک روندی از خلق ایده بدون قضاوت یا انتقاد را ایجاد میکند، پس با آرامش و خونسردی، از این پروسه لذت ببرید.
۴۵) یک موز بخورید، زیرا یک منبع غذایی انرژی زاست که مانع افت انرژی میشود و سرشار از مواد مغذی است.
۴۶) ذهنتان را آرام کنید و اجازه ندهید افکار مختلفی که به ذهنتان هجوم می آورند، حواستان را پرت کنن.
۴۷) با یک بار سبک، سفر کنید تا استرس و تنش کمتری هم داشته باشید و تجربه ای لذت بخش را کسب کنید.
۴۸) در هر بحرانی به دنبال یک موفقیت و فرصت باشید، جالب است بدانید که کلمه ی بحران به چینی، مرکب از ۲ جزء است که یکی به معنای خطر و دیگری به معنای فرصت است، پس یادتان باشد که بحرانها شما را تشویق میکنند تا خودتان را از نو خلق کنید و یاد بگیرید و رشد کنید تا به بهترین خودتان تبدیل شوید، پس لبخند بزنید و از نو برنامه ریزی کنید.
۴۹) با یک قلب باز، گوش دهید، یعنی به درونتان مراجعه کنید و بدانید شاید وقت آن است که بعضی افکارتان را تغییر دهید.
۵۰) گاهی لازم است بسیاری از کارها را مبادله و معاوضه کنید یا کسی را برای آن استخدام کنید، همیشه که نباید هرکاری را خودتان انجام دهید.
۵۱) به عکس های شاد نگاه کنید، زیرا در این حال شما فقط به یک عکس نگاه نمیکنید، بلکه آن را مجسم و خلق میکنید.
۵۲) روی راه حل تمرکز کنید تا روی مشکل!! زیرا مشکلات به شما استرس میدهند ولی راه حل به شما انرژی و نیرو میبخشد و این را مطمئن باشید که تغییرات، بی شک در زندگیتان رخ میدهد و اجازه ندهید که انرژیتان را نابود کند.
“برنامه ها و کارهای دشوارتان را یادداشت کنید و آن را در معرض دیدتان قرار دهید تا از این کارهای مهم در طول روز دور نشوید”
۵۳) به هستی اعتماد کنید و کمتر نگران باشید و زمانی که همه ی انرژیتان را برای انجام کاری صرف میکنید، آرام باشید و استراحت کنید.
۵۴) یکی از چیزهایی که باعث میشود تا شارژ شوید و لذت ببرید، خوردن کینوآ است!! از خوردن آن غافل نشوید.
۵۵) بخندید و بخندید!! زیرا این کار باعث تقویت روحیه تان میشود و یک رفتار انرژی زاست و کلی فواید باورنکردنی دارد!!
۵۶) در زمینه ی آرایش، آموزش ببینید، حتی آموزش رایگان! خرید و دیدن آموزشهای آرایشی و حتی فکر کردن به آنها، میتواند حالتان را خوب کند و به شما کلی حس خوب بدهد.
۵۷) عزت نفستان را پرورش دهید و بدانید که هیچکس بدون موافقت شما، نمیتواند خرابتان کند، پس بدانید اینکه شما درباره ی خودتان چطور فکر میکنید، میتواند روابط و موفقیت هایتان را تحت تاثیر قرار دهد.
۵۸) خارج از محیط خانه تان بازی کنید، به قول افلاطون: شما میتوانید در طول ۱ ساعت بازی، درباره ی ۱ نفر بیشتر کشف کنید تا حتی در طول یک سال صحبت کردن با او!! پس بیرون بروید و تاب بخورید و کوهنوردی و دوچرخه سواری و بازی کنید!!
۵۹) مقدار غذایتان را کنترل کنید و به قول یک ضرب المثل ایرانی: کم غذا بخورید و خوب و عمیق بخوابید، پس میزان کالری مصرفی و غذای دریافتی تان را حتما تحت نظر بگیرید.
۶۰) از عذر و بهانه ها خلاص شوید و راه نجاتی پیدا کنید، زیرا آن ها میخ هایی هستن که برای ساختن خانه ی شکست استفاده میشوند، پس آن ها را یادداشت کنید و با آن ها روبرو شوید تا قوی تر شوید و فضای رشدتان را ایجاد کنید تا همانی شوید که به آن باور دارید.
۶۱) استفاده ی مستمر و افراطی از وسایل ارتباطی و الکترونیکی جدید را هر از گاهی متوقف کنید و یک تنفس و استراحت به خودتان بدهید.
۶۲) طلوع یا غروب آفتاب، بسیار میتواند به شارژ کردن شما کمک کند، این تجربه را انجام دهید و لذت ببرید.
۶۳) آرزوهای بزرگ داشته باشید و به آنها باور داشته باشید تا موفق شوید.
۶۴) انتخاب کنید که شاد باشید و مدام کارهای شادی آفرین را دنبال کنید.
۶۵) حساسیت های غذاییتان را پیدا کنید تا در برابر آلرژی های غذایی باخبر باشید تا ناگهان متوجه عکس العمل ناخوشایند غذاهای آلرژی دارتان نشوید!!
۶۶) در طول روز، متنی الهام بخش مطالعه کنید، تصویری را تماشا کنید یا به چیزی خوشایند گوش دهید.
۶۷) خشمگین و عصبانی نشوید، در عوض حقیقت را بگویید و هرچه در توان دارید را ببخشید، زیرا با این کار، انرژیتان هدر نمیرود، موقع عصبانیت محل را ترک کنید، تا ۱۰ بشمارید، نفس عمیق بکشید، در دفتر روزانه تان بنویسید و با فرد مورد علاقه تان صحبت کنید.
۶۸) مواد غذایی دارای گلیسمی پایین مصرف کنید، مثلا: میوه، سبزی، نان سبوسدار.
۶۹) نفس عمیق بکشید و به سلول های بدن تان اکسیژن برسانید و زندگی تان را لذت بخش تر کنید.
۷۰) با شرکت در کلاسهای آموزشی، مهارتی را یاد بگیرید و یادتان باشد که هیچگاه برای آموختن دیر نیست و محدودیت سنی ندارد.
۷۱) به وعده های غذایی تان مواد کم کالری اضافه کنید و کیفیت غذایی تان را بالا ببرید.
۷۲) مواد غذایی آشغال و مزخرف را که ارزش غذایی بسیار کمی دارند یا اصلا ارزشی ندارند را از خانه، ماشین، و محل کارتان حذف کنید.
۷۳) روسری های رنگی یا جوراب های خنده دار بپوشید و حتی به کسی هدیه دهید، زیرا در این صورت احساس شور و انرژی میکنید.
۷۴) با شور و حرارت زندگی کنید و هرجا که میروید با تمام وجود و قلبتان بروید و حداکثر سعی خود را به کار بگیرید.
۷۵) هرروز به محض بیدار شدن و برخواستن، تخت خوابتان را مرتب کنید، اگر فکر میکنید این کار برایتان موثر نیست، اول صبح حتما یک کار مؤثر دیگر انجام دهید.
۷۶) حبوبات مصرف کنید تا کلسترولتان پایین بیاید و از بیماریهای قلبی جلوگیری شود، ولی حتما اجازه دهید به آرامی پخته شود که در این صورت هضم و جذب حبوبات هم بهتر میشود.
۷۷) هیچ چیزی دائمی و همیشگی نیست به جز تغییر، پس دچار ترس و اضطراب نشوید و بدانید همه چیز تغییر میکند، پس با کنار آمدن با تغییر، زندگی را برای خودتان راحت تر کنید.
۷۸) هرروز ۱۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و بدانید این کار باعث تولید ویتامین دی ( Vitamine D ) میشود و کلی انرژی به شما میدهد.
۷۹) هرروز حرکات کششی انجام دهید که این کار باعث تقویت روحیه و انرژی شما میشود و تنش را از ماهیچه هایتان کم میکند.
۸۰) به چیزهایی فکر کنید که باعث لبخند زدنتان میشود. این کار روش دلپذیری برای طولانی تر و شادتر کردن زندگی تان است.
۸۱) برای یکی از دوستانتان یک “بسته نجات معنوی” درست کنید و هرچیز جالب و کاربردی را داخل آن بگذارید.
۸۲) برای خودتان تعطیلات کوتاهی در نظر بگیرید و برای مثال، دو سه روز به سفر بروید که این کار به صرف هزینه ی زیادی هم نیاز ندارد.
۸۳) یکی از کارهای انرژی زا اینست که به پای خودتان اسانس نعنا بمالید که میتواند بسیار حالتان را خوب و شارژتان کند.
۸۴) لباس ها و وسایلی که لازم ندارید و نسبتاً نو هستند را به موسسات خیریه بدهید و بدانید که بخشیدن بسیار میتواند حالتان را خوب کند.
۸۵) مواد غذایی سرشار از کلسیم را مصرف کنید که باعث سلامت استخوان و دندانهایتان میشود.
۸۶) اعمال خیرخواهانه انجام دهید که یکی از بهترین روش های نیرو بخشیدن و ایجاد شور و شوق در زندگیتان است.
۸۷) مواد غذایی تازه مصرف کنید، زیرا باعث تصفیه ی بدن و سرحال شدن شما میشود.
۸۸) هر روز حرکات نرمشی و آرام را انجام دهید.
۸۹) افراد را ببخشید و این را یادتان باشد که نگه داشتن تنفر و رنجش، همچون خوردن سم و انتظار کشیدن برای مردن طرف مقابل است ،پس دیگران را ببخشید.
۹۰) حرکات ورزشی تند و گاهی کند و چرخشی با تنفس و مدیتیشن و ماساژ که به آن چی کونگ گفته میشود را انجام دهید، زیرا باعث پرورش و تقویت انرژی در بدنتان میشود و پیری را به تاخیر می اندازد.
۹۱) زیر باران قدم بزنید و لذت ببرید، زیرا این کار باعث نگرش مثبت در شما میشود.
۹۲) عضو یک گروه شوید که باعث میشود تا دوستان جدید، شرکاء مسئول و برخوردهای تجاری تان را افزایش دهید.
۹۳) به پیک نیک بروید و نگویید که سرم شلوغ است! همیشه زمانی برای استراحت و وقت گذاشتن برای خودتان پیدا میشود.
۹۴) جملات انگیزشی را بخوانید و دنبال کنید، این کار در تقویت روحیه تان بسیار موثر است.
۹۵) اگر کسی از شما تعریف کرد، با لذت پذیرا باشید و خجالت زده و دستپاچه نشوید یا شکست نفسی نکنید که یعنی کاری نکرده اید!!
۹۶) هرروز حداقل ۱۰ دقیقه زمان را صرف نظم دادن و مرتب کردن کنید و بدانید که زمان از دست رفته، هرگز برنمیگردد، پس نظم دادن را شروع کنید تا حالتان خوب شود.
۹۷) خودتان را به یک پودینگ شکلات مهمان کنید تا پروتئین بدنتان تامین شود و حالتان هم خوب شود.
۹۸) برای شروع تغییر و آغاز کارهای جدید، به خودتان بگویید: من فردی هستم که … و یک (من جدید) برای خودتان بسازید.
۹۹) از نو شروع کنید و بدانید که همیشه اولین قدم شروع یک پروژه، قطعا سخت ترین قدم آن است، پس جرأت کنید و شروع کنید تا انرژی بگیرید. یادتان باشد که شما از انجام آن خوشحال میشوید، پس زیاد درباره ی آن فکر نکنید.
۱۰۰) به نظرتان دیگر چه کارهایی میتواند باعث ایجاد انرژی و انگیزه در شما شود و شارژتان میکند؟! به آن فکر کنید و عمل کنید تا سراسر انرژی شوید.

تدوین و گردآوری : دپارتمان اندیشه ماهان تیموری

#ایده  #لذت   #کتاب  #کتابخوانی  #تمام_روز_شارژ_باشیم  #سید_هافمن

لیست کتاب های در حال انتشار را از اینجا دنبال کنید:

هر روز یک کتاب

کتاب تمام روز شارژ باشیم /کتاب تمام روز شارژ باشیم /کتاب تمام روز شارژ باشیم/کتاب تمام روز شارژ باشیم/کتاب تمام روز شارژ باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *